-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ مهر ۲۹, دوشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 24 مهر 1392



 

سلام،

چهارشنبه 24 مهر 1392، 16 اکتبر 2013 میلادی

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

 

موضوع اول اینکه کشمکش آقای رفسنجانی با آقای خامنه ای که پشت جنجال ها علیه آقای خامنه ای قرار دارد، ابعاد جدیدی گرفته. آقای رفسنجانی در کرمانشاه شدیداً به صدا و سیما حمله کرده و گفته که مردم آگاه شدند و دیگر عقل خود را دست جعبه ای که سانسور می کند نمی دهند در حالیکه صدا و سیما مستقیماً زیر نظر آقای خامنه ای است. رفسنجانی در جمع فعالان اقتصادی هم گفته که اگر افراطیون اجازه بدهند با دنیا ارتباط داشته باشیم مسائل حل می شود وگرنه راه به جایی نمی بریم. رادیو فردا نقل کرده که آقای رفسنجانی در جمع روحانیون کرمانشاه هم گفته که کشتیم خودمان را که صحبت بکنیم ولی نگذاشتند. البته هیچ جای دیگر این خبر را تایید نکردند و برعکس آن آقای غلامعلی رجایی که از نزدیکان آقای رفسنجانی است در گزارشی که از کرمانشاه داده گفته که در حین صحبت آقای رفسنجانی یک عده ای در حدود 15 نفر شلوغ کردند ولی آقای رفسنجانی حرف خود را تا به انتها زد. به هر صورت در سمت روزنامه کیهان گفته که کسی که به وبسایت خودش نمی تواند نظارت داشته باشد نشان می دهد که شورای نگهبان به درستی صلاحیت وی را رد کرده. منصور ارضی که از مداحان تهران است و خیلی هم با آقای خامنه ای ارتباطات نزدیک دارد، در حسینیه صنف لباس فروشها کلمات تندی علیه آقای رفسنجانی بکار برده و او را پیر کفتار نامیده و گفته که خدا هر چه زودتر مرگ وی را برساند. آقای حسینیان هم گفته که آقای رفسنجانی می خواهد که خودش را مطرح بکند و پسرش مهدی را که باید به دادگاه برود همراه خودش راه انداخته و به اینطرف و آنطرف می رود. به این ترتیب ماجرای شکاف آقای رفسنجانی و آقای خامنه ای و جبهه ها یی که در دو طرف هست روز به روز ابعاد تندتری میگیرد.

اما نکته دوم اینکه دیروز اولین دور گفتگوهای ایران و پنج بعلاوه یک در ژنو انجام شد. دو طرف آنرا مثبت خواندند، آقای ظریف نزدیک یک ساعت در ابتدای جلسه بوده و پیشنهاد ایران را مطرح کرده. از بعد از ظهر وارد جزییات شدند. ایران گفته که این طرح محرمانه است و تا انتها هم محرمانه می ماند و جدا از جلسه که امروز هم ادامه دارد و وارد جزییات بحث خواهند شد، آقای عباس عراقچی سرپرست تیم ایران با وندی شرمن معاون وزارت خارجه آمریکا ملاقات داشته و آقای ظریف هم دوبار خانم اشتون را ملاقات کرده و قرار هم شده که تا انتهای مذاکرات آقای ظریف در ژنو بماند و کاملاً نشان می دهد که دلواپس پیشرفت مذاکرات است و می خواهد که از نزدیک در جریان مذاکرات قرار داشته باشد.

نکته سوم اینکه محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که در شش ماه اول امسال خودروسازان کشور حدود 300 هزار خودرو تولید کردند که کمتر از 44 درصد تولید سال گذشته است در حالیکه سال گذشته هم کاهش تولید داشتند و کلاً کارخانجات خودروسازی حدوداً با 40 درصد ظرفیت دارند کار می کنند. آقای نعمت زاده گفته که مشکلات کارخانجات خودروسازی مثل کمبود نقدینگی و غیره هنوز مرتفع نشده. اتحادیه آزاد فعالان کارگری که آن طومار بزرگ 40 هزار امضایی را جمع کردند نامه ای را خطاب به آقای ربیعی وزیر کار فرستادند و خواستار این شدند که شورای عالی کار تشکیل جلسه بدهد و حداقل دستمزد کارگران را افزایش بدهد. در این نامه نوشتند که شیر، گوشت، میوه بتدریج دارد از سفره میلیونها خانه کارگری برچیده می شود. آقای اسحاق جهانگیری معاون اول دولت هم عنوان کرده که یارانه مهرماه را دولت نمی تواند بدهد و با تاخیر پرداخت خواهد شد و آمار و ارقام مفصلی ارایه کرده از وضعیت اسفناک اقتصادی و چیزی را که دولت روحانی از دولت آقای خامنه ای تحویل گرفته.

نکته چهارم اینکه دادستان دیوان محاسبات عنوان کرده که آقای احمدی نژاد و بقایی 16 میلیارد تومانی که روز آخر برداشتند اقدام مجرمانه کردند و با تنظیم دادخواست بزودی دادگاه آنان تشکیل خواهد شد. در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران هم دانشجویان به مناسبت روز عرفه مراسمی را گرفته بودند که محمدرضا بهشتی پسر آقای بهشتی قرار بوده صحبت بکند اما به دستور فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران اجازه ندادند دانشجویان وارد سالن شوند حراست مانع شد و می خواستند دانشجویان را بفرستند به مراسم حکومتی که گرفته بودند که آقای پناهیان آنجا صحبت می کرد.

اما نکته پنجم اینکه پاره ای از روحانیون اهل سنت در سوریه فتوا دادند که مردم در صورت اظطرار می توانند گوشت سگ و گربه را هم بخورند. موضوعی که نشان می دهد وضع چقدر بخصوص در پاره ای از حومه های دمشق اسفناک است و وضعیت مردم چگونه در مخاطره و تنگنا قرار گرفته.

اما نکته آخر اینکه جناب آقای بشار اسد قصاب دمشق در صحبت با روزنامه الاحرار فرمودند که جایزه نوبل را باید به من می دادند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته