-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۳ خرداد ۲۸, چهارشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 21 خرداد 93


سلام،

چهارشنبه 21 خرداد 93، 11 ژوئن 2014 میلادی

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول که به صدر اخبار دنیا هم آمد این است که گروه داعش، موصل دومین شهر بزرگ عراق و کل استان نینوا را تسخیر کرده و نیم میلیون نفر از سکنه این شهر تا الان گریختند و اکثراً به کردستان عراق رفتند. نیروهای حکومتی عراق هم فرار کردند. سقوط موصل را رئیس مجلس عراق هم تایید کرده و آقای نوری المالکی دستور آماده باش و وضعیت فوق العاده داده.  به هرحال نیروهای داعش 1400 زندانی را از سه زندان آزاد کردند و در استانهای بغداد و انبار صلاح الدین هم درگیری ادامه دارد. کرکوک شهر بزرگ دیگر در خطر سقوط قرار گرفته و کاملاً عراق در آستانه یک جنگ تمام عیار داخلی قر ار گرفته. جنگی که در صورت درگیر شدن ایران را هم تهدید خواهد کرد برای اینکه پیشاپیش ایران در آنجا حضور دارد. داعش که گفته میشود تشکیل اولیه آن از طریق نیروی قدس سپاه بوده برای مسایل سوریه، در اطلاعیه ای گفته که نیروی قدس در عراق و سپاه بدر که عراقی های مرتبط با نیروی قدس بودند با دولت مالکی همدست هستند. به هر حال مسایل عراق لحظه به لحظه دارد دنبال میشود. دولت مالکی از آمریکا تقاضای کمک کرده و باید دید که در ساعات و روزهای آینده چه تحولاتی در عراق رقم خواهد خورد.

موضوع دوم اینکه دو روز مذاکره مستقیم ایران و آمریکا به پایان رسید. آقای عراقچی مسوول مذاکرات گفته که اختلافات هنوز باقی است. بنظر میرسد مسئله موشکی ایران و اینکه ایران می خواهد تحریم ها یکجا لغو شود، سانتریفیوژها تعدادشان ضربدر سرعتشان و ذخایر اورانیوم با غلظت آن که فاصله ایران تا تولید بمب اتمی را نشان می دهد از جدی ترین مسایلی است که مورد اختلاف است. آقای ادرویس نماینده جمهوی خواه مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان دیروز به شدت به دولت اوباما حمله کرد برای مذاکره با ایران و پیشنهاد کرد که برای سنجش صداقت ایران کشورهای غربی باید تمایل ایران برای رو کردن و در اختیار گذاشتن تمام برنامه تسلیحاتی خودش را بسنجند. آقای لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه هم گفته که یکی از اختلافات اساسی پنج باضافه یک با ایران بر سر تعداد سانتریفیوژها است که کشورهای پنچ باضافه یک می گویند چند صد تا ولی ایران می گوید چندصد هزار تا. در مصر هم که معاون وزیر خارجه که به مراسم تحلیف آقای السیسی رفته بود در ملاقات با او عنوان کرده که امیدواریم که اشتباهات دوره مرسی تکرار نشود. به این ترتیب سعی کرده که از اخوان المسلمین و مرسی که زمانی بعد از سرکار آمدن آن ایران سعی میکرد خیلی به آن نزدیک شود زاویه بگیرد.

موضوع سوم اینکه آقای سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در صحبتی از رسانه های سپاه انتقاد کرده و در مورد خبرگزرای فارس از اخباری که مشکل دارد گله کرده و گفته که دولت باید احساس کند که رسانه ها دلسوز هستند. ضمناً در مورد ویدیوی آقای جعفری هم گفته که من ندیدم و خبر ندارم اما طرح این موضوع الان هم مفید نیست. این الان شاید سومین نظری است که بعد از آقای فیروز آبادی و وزیر اطلاعات، نماینده ولی فقیه هم مطرح می کند که از دولت باید پشتیبانی شود. موضوعی که حتی به گفته وزیر اطلاعات آقای خامنه ای آنها را صدا کرده که چرا حرفش را گوش نمی کنند و شخصاً هم گفته اما فایده ای نداشته. تجربه زمان اصلاحات هم نشان می دهد که آقای خامنه ای اول پشتیبانی کرد ولی بعداً که فشار را زیاد کردند خودش همراه آنها شد و به جبهه ضد اصلاحات پیوست. به هر حال دندان آقای خامنه ای را شمردند و فهمیدند که کلاهش پشمی ندارد. نماینده های وی مثل آقای سعیدی هم اگر حرفی میزنند بعید است که حضرات دست بردارند و اینقدر ادامه می دهند و با ابزارهایی که دستشان است فشار می آورند که آقای خامنه ای را دنبال خودشان بکشند. اگرچه آقای خامنه ای این روزها سخت نگران مذاکرات هسته ای است و حداقل تا پایان مذاکرات هسته ای می خواهد که به دولت فشار نیاورند. روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی  اعلام کرد که مدیرکل این مرکز به همراه آقای مرزبان، کارگردان، و آقای نصیریان، بازیگر، و بازیگران نمایشنامه تانگوی تخم مرغ داغ، در چند روز گذشته که نمایشنامه توقیف شده بود با دادستان مذاکره کردند و ظاهراً به نتیجه رسیدند و قرار است که تئاتر دوباره بر روی صحنه برود. مراسم سالگرد دکتر علی شریعتی هم که قرار بود در حسینیه ارشاد برگزار شود مورد مخالفت قرار گرفته. نامه خوبی خانواده مرحوم شریعتی نوشتند و گفتند با تشکر از مسوولان انتظامی و امنیتی نظام از بابت یادآوری این حقیقت که شریعتی هموراه معلم نهضت است. در واقع به دنبال آن تز شریعتی که نهضت ها به نظام تبدیل میشوند. خانم ابتکار هم بعد از آنکه جهان نیوز نوشته بود که شوهر ایشان در واردات بنزین از اروپا دست دارد به شدت تکذیب کرده و گفته که  دروغ محض است. اما هیئت رییسه مجلس خبرگان یعنی آقایان یزدی، احمد خاتمی، ابراهیم یونسی، دری نجف آبادی و هاشمی شاهرودی جلسه محرمانه ای داشتند و در این جلسه راجع به ریاست خبرگان در غیاب آقای مهدوی کنی صحبت کردند. ظاهراً زیر فشار سپاه نظرشان این است که تا یکسال و نیم آینده که تا انتخابات خبرگان مانده اساساً رئیسی نگذارند چونکه اگر رای گیری کنند ممکن است آقای رفسنجانی برنده شود و یا کسی را ندارند که بگذارند. این کار البته خلاف آیین نامه مجلس خبرگان است و ظاهراً آقای شاهرودی هم مخالف است ولی این کار را دارند می کنند.

موضوع چهارم اینکه آقای مهندس محسن صفایی فراهانی عنوان کرده که 120 نهاد در کشور 50 درصدتولید ناخالص داخلی را کنترل می کنند و هیچ نظارتی بر آنها نیست. طبیعتاً این نهادها زیرنظر رهبری  در درجه اول و اعوان و انصار و یا پاره ای از مراجع هستند. آقای ولی ا... سیف رئیس کل بانک مرکزی هم عنوان کرده که در شهریور سال 91 حجم پولی کشور 100 هزار میلیارد تومان بوده که 44 هزار میلیارد تومان آن هزینه مسکن مهر شده. ایشان گفته که پرخرج ترین پروژه تاریخ معاصر ما بوده که به نتیجه هم نرسیده. از آن کارهای آقای احمدی نژاد بوده که کم نکرده از این فجایع. اما سفر آقای روحانی هم به ترکیه هم به انتها رسید و در پایان هم یک بیانیه 16 ماده ای صادر شده که از این 16 ماده بحث افزایش حجم مبادلات است که آقای عبدا... گل عنوان کرده که 15 میلیارد دلار فعلی قرار است که تا سال 95 یعنی 2 سال به دوبرابر یعنی 30 میلیارد دلار برسد.

موضوع پنجم اینکه 100 کارگر خباز در سنندج برای چندمین بار تجمع داشتند. 3 سال است که دستمزد این کارگران افزایش پیدا نکرده. کاظم برجسته از فعالین جنبش سبز که بهمن ماه گذشته به ایران برگشت و دستگیر شد به 5 سال زندان محکوم شد که حکم در دادگاه تجدید نظر هم عیناً به تایید رسید. اینجور محکومیتها در راستای ترساندن فعالین خارج از کشور است که به ایران برنگردند. داوود روشنی از اعضای جبهه مشارکت هم بازداشت شده و هنوز معلوم نیست که به چه دلیل. شهرام رادمهر از زندانیان سیاسی در زندان مرکزی تبریز هم از دردهای جسمی به شدت رنج میبرد. درد معده و درد کلیه و درد زانو اما درمان پزشکی او انجام نمی شود. پیمان عارف فعال دانشجویی که بارها به زندان رفته دوباره از طرف قاضی مقیسه به یک سال حبس تعزیری محکوم شده به اتهام تبلیغ علیه نظام.

اما موضوع آخر اینکه جناب آقای حسینیان فرمودند که مردم برای بازگشت احمدی نژاد لحظه شماری می کنند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/d/optout.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته