-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۳ خرداد ۲۸, چهارشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 14 خرداد 93



سلام،

چهارشنبه 14 خرداد 93، 4 ژوئن 2014 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه در مراسم سالگرد آیت ا... طاهری امام حمعه سابق اصفهان در گلسان جاوید این شهر، مردمی که جمع شده بودند شعار یاحسین میرحسین سر دادند و مامورین لباس شخصی با وحشی گری به آنها حمله کردند و مردم را مورد ضرب و شتم قرا دادند . تعدادی هم دستگیر شدند که هنوز عدد دقیق آنها معلوم نیست. کارگران مترو اهواز هم سومین روز تجمع اعتراضی خودشان را پشت سر گذاشتند. 5 ماه حقوق معوقه طلبکارند. این برای چندمین و چندمین بار است که حقوق این کارگران زحمتکش به تعویق میافتد و پیمانکار نمی تواند حقوق آنها را بدهد به دلیل اینکه دولت پول پیمانکار را نمی دهد. سعید شیرزاد، فعال حقوق کودک، در محل کار خودش یعنی پالایشگاه تبریز دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده. رئیس فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران هم در نامه ای به آقای روحانی عنوان کرده که به وعده های انتخابی خودش عمل کند و خواستار آزادی روزنامه نگاران در بند شده و بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران. در ایران دستکم 23 روزنامه نگار رسمی در زندان هستند و ایران یکی از بزرگترین زندانهای روزنامه نگاران  است. به غیر از وبلگ نویسان و فعالان شبکه های اجتماعی و سایبری.

موضوع دوم اینکه سازمان شفافیت بین الملل در گزارش اخیر خودش در مقایسه بین 177 کشور از نظر فساد اقتصادی ایران را در رتبه 144 قرار داده. این در حالیستکه یکی از محققین ایرانی یعنی آقای فرامرز رفیع پور در گزارشی که به سفارش فرهنگستان تهیه کرده عنوان کرده که فساد خیلی بیشتر از گزارشهایی است که این سازمان تهیه می کند و احتمالاً ایران در بین 2 یا 3 کشور صدر لیست قرار می گیرد. در مطالعه سازمان شفافیت دانمارک بهترین رتبه و سومالی بدترین رتبه را دارد. بی بی سی جهانی هم نظر سنجی سالیانه ای را می کند از 24 هزار نفر در 16 کشور مختلف و اتحادیه اروپا و طی آن از محبوبیت کشورها می پرسد. کماکان آلمان محبوب ترین کشور دنیا در بین سوال شوندگان بوده و ایران، کره شمالی و پاکستان جزو نامحبوب ترین کشورها بوده اند. محبوبیت روسیه کاهش پیدا کرده، محبوبیت آمریکا هم کاهش پیدا کرده بخصوص در کشورهایی که مسئله جاسوسی و شنودهای تلفنی آمریکا مطرح شده. پروژه آزاد راه تهران- شمال هم بالاخره بعد از 18 سال نه تنها قدمی پیش نرقت بلکه کلاً متوقف شد و به دلیل نبودن اعتبار و پول قرار شده که تنها از بخشهایی از جاده چالوس را عریض تر بکنند و در واقع این آزاد راه تبدیل به یک بزرگراه شود، یک جاده کمی وسیع تر اگر تازه این هم انجام شود. پروژه ای که در زمانیکه انجام می شد من شخصاً از هیئت مدیره وقتش پرسیدم و گفتند که با حدود 600 الی 700 میلیون دلار در آن روزها میشد 27 ماهه به انتها رساند.

موضوع سوم اینکه آقای مصباح یزدی برای سپاهیان صحبت کرده و گفته خودتان را برای مقابله با جریانی که می گوید تا کی میخواهید با آمریکا بجنگید مقابله کنید. در واقع ایشان هم خط و نشان برای امثال روحانی و رفسنجانی و غیره کشیده و هم آماده باش به سپاه اعلام کرده. باید به آقای خامنه ای گفت که ایشان فرمانده قواست یا آقای مصباح یزدی. جام نیوز هم خبر داده از اینکه ژول هانتر مشاور معنوی آقای اوباما در راس یک هیئت 30 نفره برای شرکت در اجلاسی در تهران آمده و به قم و اصفهان هم رفته و پاره ای از مقامات دینی کشور ازجمله آقای جوادی آملی دیدار کرده. آقای علم الهدی که این روزها ایشان را زیاد در صحنه می بینیم فرمودند که حرفهایی را که بعضی ها در زمان فتنه میزدند امروز از زبان رئیس جمهور می شنویم و این نشانه بدبختی ماست . سعید زیبا کلام برادر کوچکتر صادق زیباکلام هم که به لحاظ سیاسی هم کاملاً اختلاف نظر دارد و از دلواپس های هسته ای است و در جلسات آنها شرکت می کند به دلیل حرفهایی که در خصوص قرارداد ژنو زده به دادگاه احضار شده.

موضوع چهارم اینکه بالاخره کمیسیون نظارت بر انتخابات مصر نتیجه نهایی را اعلام کرده و جناب ژنرال السیسی به نزدیک 97 درصد آرا رئیس جمهور مصر اعلام شده و ردواقع یک حسنی مبارک جوان دوباره بر مسند ریاست جمهوری تکیه زده. انتخابات سوریه هم آغاز شد ولی واکنش دنیا در خبر اکثر رسانه های غربی با شوخی و جوک همراه بود و هیچ کس این انتخابات را جدی نگرفته.انتخاباتی که ناظرین آن ایران و روسیه و لبنان هستند.

اما موضوع آخر اینکه آیت ا... علوی گرگانی در خصوص طوفانی که در تهران وزید فرمود که این طوفان هشداری بود که در ملک خداوندگناه نکنید. آقای مصابح یزدی هم فرمودند که ثواب پیاده رفتن تا مرقد امام خمینی به اندازه ثواب پیاده رفتن به بارگاه امام حسین است.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی. 



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/d/optout.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته