-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ تیر ۱۶, یکشنبه

متن پیاده شده روزچهارشنبه 12 تیر 92

 


سلام،

چهارشنبه 12 تیر 92، 3 جولای 2013 میلادی

در مورد 5 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول مسایل مصر است که به خبر اول دنیا هم تبدیل شده. آقای مرسی رئیس جمهوری مصر که از حزب اخوان المسلمین است لب پرتگاه قرار گرفته. بیش از 20 میلیون مردم مصر به خیابانها آمدند و اعلام کردند در خیابان میمانند تا مهلت 48 ساعته ارتش امروز بعد از ظهر به انتها برسد و آقای مرسی یا استعفاء بدهد و کنار برود و یا اینکه راتش اعلام کرده که وارد عمل می شود و خبرگزاری رویترز گفته که عمل ارتش اینگونه خواهد بود که قانون اساسی را تعلیق می کند، مجلس را منحل می کند و یک شورای نظامی عهده دار اداره کشور می شود. الحیات هم خبر داده از اینکه در خود اخوان المسلیمن هم شکاف ایجاد شده و گروهی از این حزب معتقدند که باید به خواست مردم تسلیم شد. اما آقای مرسی دیشب نطقی کرد و در آن گفت که کنار نمی رود و به موجب قانون بر سر کار آمده ولو اینکه کشته شود. به هر حال جبهه 30 ژوئن که از مخالفین تشکیل شده آقای البرادعی را هم به عنوان نماینده برای مذاکره معرفی کرده. به نظر می رسد که عملکرد اخوان المسلیمن در یک سال گذشته نه فقط در حوزه اقتصادی هیچ موفقیتی نداشته و مردم فقیرتر، قیمتها گرانتر و اوضاع آشفته تر شده بلکه در بخشهای دیگر هم مثل فساد یا قبظه کردن بسیاری از مناصب و باند بازی و دهها مسئله دیگر ناموفق بوده. اگر اسلام گرایان به سبک اخوان المسلیمن در مصر شکست بخورند و مهر باطل شد توسط مردم در خیابانها به پیشانی آنها زده شود، یک تحول بزرگی در منطقه خواهد بود. به هر حال حادثه مصر لحظه به لحظه توسط خبرگزاری ها دنبال می شود. آنچه که به لحاظ مبارزات مدنی قابل توجه است این است که مخالفین موفق شدند اتحاد بزرگی بوجود بیاورند و بیش از 25 میلیون نفر طوماری را امضاء کردند و بیش از 20 و به روایتی 30 میلیون نفر به خیابانها آمدند و صلح آمیز ایستادند. گروه بزرگی که امکان سرکوب را از هر حکومتی سلب می کند و شکاف بزرگی در حاکمیت ایجاد کردند و نیروی نظامی را هم با خودشان همراه کردند.

نکته دوم اینکه دیروز آقای مهندس موسوی با حضور ماموران امنیتی به همراه خانم رهنورد به بیمارستان قلب برده شد. مهندس موسوی از افت فشار خون، سرگیجه و درد قفسه سینه رنج می برد. با وجوداینکه پزشکان اعلام کردند که باید بستری شود اما ماموران امنیتی مانع شدند. خانم رهنورد شیرزنی که در جنبش سبز دلیری خودش را نشان داد، ازحضور پرسنل بیمارستان استفاده کرده و دست به اعتراض زده و گفته که مامورین امنیتی مانع دیدار دختران او با مادر و پدرش می شوند. بهنام ابراهیم زاده فعال جنبش کارگری هم که فرزندش به سرطان خون مبتلا شده و بخاطر فرزندش در مرخصی بسر می برد، دیروز وقتی به دفتر معاون دادستان برای تمدید مرخصی مراجعه کرد با فحاشی و بازداشت مواجه شد. جالب است که بعد ازمدتها بالاخره  کوه غرید و عاقبت  موشی زایید. دادگاه کهریزک سرانجام آقای مرتضوی را از معاونت در قتل تبرئه کرد و حکمی که صادر کرده انفصال دائم از مسوولیتهای قضایی و 5 سال هم انفصال از خدمات دولتی و 200 هزار تومان هم جریمه است. به قول بعضی ها گفتند کمتر از آن ریش تراشی است که سرانجام دادگاه 18 تیر محکوم کرد. حسن زارع دهنوی و یا همان قاضی حداد و علی اکبر حیدری فر هم به همین انفصال ها محکوم شدند اما بدون جریمه نقدی. جالب است که آقای حیدری فر گفته که در کشوری که ولایت فقیه حکومت می کند چنین ظلمی نمی شود و ما بی گناهیم. به اصطلاح طلبکار هم هستند. رئیس دادگاه این پرونده عنوان کرده که افشای جزییات حکم غیرقانونی بوده. احتمالاً حضرات نمی خواستند که به گوش مردم برسد. آقای محسنی اژه ای هم در مصاحبه خودش جزییات حکم را نگفته ولی راجع به مرگ ستار بهشتی، پرونده ای که عمداً کش داده می شود، ایشان اعلام کرده که ضرباتی که به آقای ستار بهشتی خورده کشنده نبوده و گفته من نشنیدم که مامور اطلاعات آنچنان که وکیل خانواده ستار بهشتی گفته بود باعث کشته شدن او شده باشد. یکی نیست از آقای محسنی اژه ای بپرسد که اصلاً به چه حقی به او ضرباتی را وارد کردند که حالا ایشان بگوید کشنده بوده با نبوده. 3 مسوول پارلمان اروپا یعنی رئیس کمیسیون حقوق بشر اروپا، معاون پارلمان اروپا و رئیس هیات نمایندگی پارلمان اروپا در مورد ایران نامه ای را به سفیر جمهوری اسلامی در بلژیک فرستادند که در آن در مورد آرش صادقی ابراز نگرانی کردند. آرش صادقی که 6 سال زندان محکوم شده به نوشته نویسندگان این نامه در سلول انفردای 209است و دربند دیده نمی شود و به اسناد نامه ای که 200 فعال سیاسی امضاء کردند، آرش از اول ماه ژوئن در اعتصاب غذا است. این سه مسوول پارلمان اروپا از سلامتی و حتی زنده بودن آرش ابراز نگرانی کردند و خواستار توضیح شدند. همچنین خواستار آزادی بی قید و شرط او شدند.

نکه سوم اینکه وزارت خارجه گرجستان اعلام کرده که قرارداد لغو روادید با ایران را یکطرفه فسخ کرده، این در حالی است که جمهوری اسلامی الان از اتباع گرجستان ویزا نمی خواهد و علت آن هم مسئله حضور خیلی از ایرانی ها و مقامات حکومتی در گرجستان و تاسیس شرکتهای مختلف برای دور زدن تحریمها بوده که ماه پیش منجر به بستن حساب 150 ایرانی شد. دو هیئت از وزارت خزانه داری آمریکا به تفلیس مسافرت کرده بودند و به دنبال توضیحات آنها این حرکتها از دولت گرجستان آغاز شد. در مورد پارس جنوبی که آقای ترکان گفته بود 46 میلیارد دلار هزینه شده و هیچ پروژه و هیچ فازی به نتیجه نرسیده، آقای غلامحسین خواجه علی مدیر عامل سابق سپامیر که بزرگترین پیمانکار پارس جنوبی است و متعلق به سپاه است عنوان کرده که با تحریم های موجود هیچکدام از فازها به بهره برداری نخواهد رسید و علت اینکه 6 سال فاز 15 و 16 طول کشیده و آخر هم به نتیجه نرسیده همین تحریم ها است. شرکت نفت به ما روپیه و یوان می دهد و می گوید بروید خرید کنید در حالیکه تجهیزاتی را که نیاز داریم نمی توانیم با اینها بخریم. جالب است فازهای نهم و دهم که سال 87 آقای احمدی نژاد با سروصدا افتتاح کرد هیچکدام از آنها به ظرفیت نهایی نرسیده ودر واقع هیچکدام از فازها ی پارس جنوبی بعد از تحریم ها و رفتن شرکتهای خارجی و دادن فازها به سپاه به بهره برداری نرسیده. دو شرکت کشتیرانی چینی هم بعد از تحریم های جدید آمریکا از ایران رفتند و جالب است که انصراف خود از هر نوع فعالیت و مراوده با ایران را به اتحاد علیه هسته ای گروهی که در نیویورک برای تحریم های لابی می کنند نوشته اند.

نکته چهارم اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی می خواهد یک سریال شش قسمتی از زندگی آقای خامنه ای بسازد. آقای احمدی نژاد هم سفر وداع خودش را در مسکو درحال انجام دادن است. دیشب قرار بوده به تهران برگرده.ایشان اما در راس یک هیئت 100 نفره به مسکو رفته برای مذاکرات کشورهای صادر کننده گاز. وجالب است که غیراز همسر خود ایشان و همسر معاونین وی، همسر وزرا و همسر دستیارانش، یک لشگر بزرگ به خرج مملکت عازم مسکو شدند که در آخرین سفر خارجی لابد دلی از عزا دربیاورند. خبرگزرای فارس وابسته به سپاه هم مصاحبه با آقای آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا کرده بود اما به فاصله چند ساعت آنرا از روی خروجی خودش برداشت.

و اما نکته آخر اینکه جناب آقای احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی فرمودند که اعتراف گیری با زور ممنوع است. واقعاً که!

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته