-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۲ شهریور ۸, جمعه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 6 شهریور 92


 

سلام،

چهارشنبه 6 شهریور 92، 28 آگوست 2013 میلادی

در مورد 4 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول کماکان سوریه است که در راس اخبار دنیا قرار دارد. آقای چاک هگل وزیر دفاع آمریکا گفته که اگر رئیس جمهور آمریکا دستور را صادر کند ظرف چند ساعت ما می توانیم عملیات بکنیم. هواپیماهای انگلیسی به پایگاه ها در قبرس آمدند، ناوهای فرانسوی به ساحل سوریه نزدیک شدند، سایتهای اسراییل گفتند که روسها هواپیما گذاشتند و اتباع خود را دارند خارج می کنند و به قول آقای ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه طبل جنگ به صدا درآمده. آقای جی کارنی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته که مقصود از هر حمله نظامی پایین آوردن اسد نیست. ولی 11 کشور دوست سوریه که قرار است در استانبول جلسه داشته باشند، بسیاری از صاحبنظران معتقدند که این جلسه قرار است که به سوریه بعد از اسد بپردازد. به هر حال گفته می شود که احتمالا 35 نقطه را همزمان خواهند زد، طرحی که زمانی مخالفین داشتند و سی ان بی سی گفته که حمله احتمالاً فردا پنج شنبه اتفاق خواهد افتاد. جالب است که در این بین لیبراسیون گزارش داده که جمهوری اسلامی تا الان 17 میلیارد دلار به سوریه پول داده و چیزی که تا الان نصیبش شده تعارف آقای ولید معلم است که گفته آنچه در سوریه و عراق میگذرد کلید آن در سال 2009 در تهران خورده و مراد دست یابی به تهران است، یکجور تئوری توطئه. موضوعی که به نظر نمی رسد زمینه ای داشته باشد و همانطور که قبلاً گفیتم بیشتر از همه بازنده اصلی در سوریه جمهوری اسلامی ایران است.

نکته دوم اینکه سخنگوری وزارت خارجه آقای عراقچی عنوان کرده که نامه های احمد شهید را به روحانی دادیم ولی ایشان بازهم اجازه ورود به ایران را ندارد. همسر عبدا... مومنی زندانی سیاسی عنوان کرده که 51 ماه بدون مرخصی مومنی در زندان است و نیاز به مرخصی استعلاجی مشمول کینه جویی آقایان شده. خانواده های زندانیان سیاسی هم اعلام کردند که اگر به حسین رونقی ملکی مرخصی استعلاجی داده نشود دست به روزه سیاسی خواهند زد برای همراهی با حسین و مادرش که او هم دست به اعتصاب غذا زده. عبدالسلام گل نماز امام جمعه و جماعت اهل سنت سردشت به 6 سال حبس و خلع لباس محکوم شده. جالب است که علت آن مکتب قرانی است که درست کرده و صحبتی که گویا به نفع حزب دموکرات کردستان کرده. بسمهل جموری خانومی که به 5 سال زندان محکوم شده، عراقی است و در بند زنان زندان اوین است ظاهراً 48 روز است که دست به اعتصاب غذا زده. همسر سعید عابدینی کشیش مسیحی نوکیش که به 8 سال زندان محکوم شده بود در صحبتی به شدت از آقای اوباما گله کرده و گفته که من عمیقاً ناامید شدم چرا که هیچ حرف و صحبتی از آقای عابدینی که از اتباع آمریکا هم محسوب می شود در میان نیامده.

نکته سوم اینکه دیروز در مقابل مجلس شورای اسلامی جمع زیادی از جانبازان و ایثارگران جنگ اجتماع کرده بودند، پاره ای روی صندلی چرخدار بودند، خواسته آنها تغییر قانون جدید جانبازان است که آنها را از پاره ای از مزایای خود محروم کرده. آنطرف تر هم خانواده های اعدامی ها اجتماع کرده بودند، خواستار توقف اعدام عزیزان خود شده بودند اما در این حین مجلس مشغول تصویب دو فوریت طرح گرفتن خسارتهای کودتای 28 مرداد از انگلیس و آمریکا بعد از 60 سال بود. معلوم نیست این چه چیزی است که بعد از 60 سال باید دو فوریت آن در مجلس تصویب شود. لایحه قاچاق کالا هم که در مجلس تصویب شده نکته جالب آن این است که اگر کالای قاچاقی ضبط شود باید به نهادهای منسوب از طرف رهبری واگذار شود یعنی خلاصه اش اینکه سپاه و ستاد اجرایی فرمان 8 ماده ای امام که اصل قاچاق 20 میلیارد دلاری کشور را در دست دارند اگر چند درصد کوچکی از کالاهایشان را احتمالا بگیرند بازهم باید به همین ارگانها واگذار شود. کارخانه سریر ریخته گر در 8 سال گذشته ناچار شده 450 کارگر خود را تعدیل کند و از 95 کارگر باقیمانده هم از خرداد ماه تا الان حقوق نگرفتند. بیشتر تولیدات این کارخانه هم قطعه برای خودرو سازان است که مثل سایر قطعه سازها به گرفتاری خورده. برنامه گفتگوی ویژه خبری صدا و سیما هم که قرار بود آقای توفیقی سرپرست وزارت علوم را بیاورند در آخرین لحظه ایشان را کنار گذاشتند. بجای مدیر عامل صنایع مس هم که دستگیر شده فردی به نام احمد مراد علیزاده را گذاشتند که از موسسه موالموحدین است. موسسه ای که حسین مرعشی درست کرده، غیرانتفاهی است ولی معروف است که به خاندان آقای هاشمی وصل هستند. دانشجویان دانشگاه علامه به همراه جمعی ار فارغ التحصیلان نامه ای را امضاء کردند و خواهان برکناری حجت السلام شریعتی رئیس دانشگاه علامه شدند که روزهای قبل راجع به ایشان و کارهای وی صحبت کردیم. آقای جنتی وزیر ارشاد هم در خصوص بازگشایی خانه سینما اما و اگر آورده ولی آنرا به معاونت سینمایی واگذار کرده ضمناً هم گفته که دو تا خانه سینما هم باشد اشکالی ندارد. آقای زنگنه هم مطرح کرده که برای ما بنزین لااقل لیتری 3 هزار تومان در میاید. شاید این زمزمه ای باشد برای گرانی سوخت چرا که فاز دوم هدفمندی یارانه های بدون آن قابل اجرا نیست.

اما نکته آخر اینکه آقای بادامچیان که بسیاری از مطبوعات قبلاً تیتر زده بودند که گفته بود مردم مشکل معیشتی ندارند، خودش و حزب موتلفه آنرا تکذیب کردند و گفته که اصلاً این حرف را نزده و این تکه هایی از یک مصاحبه قدیمی است. عصرایران که این مصاحبه را کرده بود قبول کرده، عذرخواهی هم کرده و آن خبرنگار خود را هم اخراج کرده. اما همین آقای بادامچیان در یک اظهار نظر دیگر فرمودند که آقای مهندس موسوی زمانی که نخست وزیر هم بود خون به جگر آقا می کرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com
---
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Mohsen Sazegara Mailing List" group.
To unsubscribe from this group and stop receiving emails from it, send an email to mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit https://groups.google.com/groups/opt_out.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته