۱۳۹۰ فروردین ۱۹, جمعه

Latest News from Kaleme for 04/08/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



جمعی از روزنامه نگاران و خبرنگاران مستقل در پیامی خطاب به میر حسین موسوی در گذشت میر اسماعیل موسوی را به او تسلیت گفتند.

متن کامل این پیام که در اختیار ندای سبز آزادی قرار گرفته است به شرح ذیل است:

انا لله و انا الیه ارجعون

جناب آقای مهندس میرحسین موسوی

نخست وزیر محبوب امام راحل(ره)

ضایعه ارتحال جانسوز مردی فداکار، خستگی ناپذیر، خادم الشهداء، جناب "میراسماعیل موسوی" موجب تاثر و تالم روحی همه کسانی شد که با این شخصیت بزرگ آشنا بودند؛ پدری متواضع و ساده زیست که دری خدوم و برومند چون میرحسین موسوی را به ملت ایران پیشکش کرد تا در دو دوره مهم تاریخی ایرن زمین، روزهای سخت جنگ هشت ساله و بیست سال پس از آن یعنی روزگاران سخت اما سبز استقامت، امید ایرانیان و یاور آنان باشد.

پدری که پس از حصر فرزندی که دیگر متعلق به ملت بود، نتوانست اندوه پنهان کند و روزهای سبز اسیری پسر تحمل. لیکن به دیاری شتافت تا از این دنیای دنی که زور، تزویر، ریا و دین فروشی سرلوحه حاکمان شده رهایی یابد. حاکمانی که خفیف ترین نجواهای آزادی برنتافته و آن را به حصر، بند و سیاه چال هایی می کشند که تاریخ نشان داده در روزهای نه چندان دور تنها مامن لایق خودشان خواهد شد.

فقدان آن پیر انقلابی را حضور حضرتعالی، خانواده فداکار و جلیل القدرتان که هنوز در اندوه پرکشیدن شهید سیدعلی موسوی قرار دارید تسلیت عرض می نماییم و از خداوند متعال برای شما و همسر فداکارتان صبر و آزادی آرزومندیم.

جمعی از روزنامه نگاران و خبرنگاران مستقل


 


عضو فراکسیون اصلاحات مجلس معتقد است “دولت تا مدت محدودی می‌تواند قیمت‌ها را مصنوعی نگه دارد، چرا که هزینه‌های تولید با افزایش دستمزدها و افزایش قیمت انرژی بالا خواهد رفت و این موضوع در قیمت تمام شده خود را نشان خواهد داد.”

به گزارش آفتاب، محمد مهدی شهریاری افزود: پس از اجرای طرح هدفمندی، وضعیت به گونه‌ای بود که نمایندگان و کارشناسان نمی‌توانستند انتقادات لازم را داشته باشند و فضایی پدید آمد که دولت هر کاری خواست، انجام داد و حتی نمایندگانی نیز که با شیوه اجرای این قانون مخالفت داشتند، ملاحظاتی در نظر گرفتند تا اشکالی در اجرای قانون پیش نیاید و وظیفه خود دانستند که این قانون با کمترین مشکل برای مردم اجرا شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم گفت: دولت باید این قانون را در ۵ سال اجرا می‌کرد، در حالی که کار سه تا چهار سال را در همین یک سال نخست انجام داد.

نماینده بجنورد در مجلس تصریح کرد: ما بر این باور بودیم که اگر مدت زمان اجرای این قانون را پایین بیاوریم، فشار اقتصادی بسیاری به مردم وارد خواهد شد و تورم بالا خواهد رفت.

هم اکنون به‌رغم تلاش دولت در ثابت نگه داشتن قیمت‌ها، اعتراضاتی درباره قبوض هست، به ویژه درباره قبوض گاز که مثلا برای خانواده‌ای در حاشیه شهر، نزدیک چهارصد هزار تومان قبض صادر شده است.

عضو فراکسیون اقلیت تأکید کرد: دولت تا مدت محدودی می‌تواند قیمت‌ها را مصنوعی نگه دارد، چرا که هزینه‌های تولید با افزایش دستمزدها و افزایش قیمت انرژی بالا خواهد رفت و این موضوع در قیمت تمام شده خود را نشان خواهد داد.

شهریاری خاطرنشان کرد: دولت با پر کردن انبارها و برخی راه‌کارهای کنترلی، توانسته است تا اندازه‌ای تورم را کنترل کند؛ منتها با توجه به وضعیت موجود، بعید است که واحدهای تولیدی بتوانند روی پای خود بایستند و مجبورند، قیمت‌ها را افزایش دهند و در این هنگام است که تورم واقعی، خود را نشان خواهد داد و مشکلاتی برای بخش صنعت و تولید پدید خواهد آورد؛ بنابراین، از هم اکنون مسئولان باید راهکارهای لازم را بیندیشند تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود، در غیر این صورت، اعتراضات بسیار خواهد شد.

وی ادامه داد: بحث منتقدین این است که باید همه چیز را واقعی دید؛ این موضوعی است که باعث نگرانی‌هایی شده و دولت نیز متوجه این موضوع هست و امیداریم، چاره‌اندیشی لازم را در این زمینه داشته باشند.

شهریاری همچنین درباره میزان افزایش حقوق سالانه کارکنان، تأکید کرد: مجلس مصوب کرده است که حقوق کارمندان، متناسب با نرخ تورم افزایش یابد، ولی دولت تاکنون به این موضوع پایبند نبوده و در سالیان اخیر، حقوق کارمندان را نصف نرخ تورمی که اعلام کرده، افزایش داده است.


 


خانواده مرحوم آیت الله منتظری به دیدار خانواده ی بهاره هدایت سخنگوی دربند دفتر تحکیم وحدت رفتند.

به گزارش کلمه، جمعی از بانوان بیت مرجع فقید، مرحوم آیت الله منتظری، روز گذشته به دیدار خانواده بهاره هدایت فعال حوزه ی دانشجویی و زنان رفته و ضمن تبریک سالروز تولد وی، از صدور حکم سنگین وی ابراز تاسف کردند.

طاهره منتظری در این دیدار با انتقاد از شرایط ایجاد شده برای رهبران جنبش سبز گفت که این روزها حصر آقایان موسوی و کروبی و همراهان راستینشان، خانم رهنورد و کروبی یاد آور دوران تلخ حصر مرحوم منتظری است.

وی با اشاره به ترس حاکمیت از جنازه ها و با ابراز تاسف از واکنش نیروهای امنیتی در مراسم تشییع پیکر پدر میرحسین گفت سال گذشته درست مشابه همین برخورد در مورد همسر آقای منتظری تکرار شد و حاکمیتی که دم از اقتدار می زند این تناقض را که از یک مراسم تشییع وحشت می کند را نادیده می گیرد.

دختر مرحوم آیت الله منتظری خاطر نشان کرد که متاسفانه این روندیست که سالیان پیش نیز در مورد آیت الله منتظری و تعداد دیگری از بزرگان انجام گرفت و متاسفانه در آن زمان با واکنش درخور توجهی مواجه نگردید.

وی متذکر شد شاید اگر آن روزها با این قبیل ظلم ها برخورد قاطع تری می شد، امروز شاهد چنین اهانتی به بزرگان سیاست و اندیشه نبودیم.


 


جمعی از شهروندان آذربایجانی در نامه ای درگذشت میر اسماعیل موسوی را به فرزند ارشد او میر حسین موسوی تسلیت گفتند.

متن کامل این نامه به نقل از ندای سبز آزادی به شرح ذیل است:

انا لله و انا الیه راجعون

در اولین روزهای سال جدید و همزمان با جوانه زدن دوباره امیدها ،خبر ناگوار درگذشت پدر گرامی جناب آقای مهندس میر حسین موسوی ما را در غم و اندوه فرو برد،جانسوز تر آنکه با خبر شدیم پدر در انتظار دیدار فرزند جان به جان آفرین تسلیم کرد.

اینجانبان عده ای از شهروندان آذربایجانی ضمن عرض تسلیت این ضایعه به حضور جناب مهندس میر حسین موسوی فرزند دلاور این دیار و خانواده ی محترم ایشان، از خداوند متعال برای مرحوم میر اسماعیل موسوی خامنه، مغفرت و برای بازماندگان عزیزشان صبر عاجل مسئلت می نماییم.

حسن ارک- چنگیز اروج زاده- آراز اسماعیلی- سارا اصلان آبادی- بهمن اعرابی- رحمت الله امیری- علی امینی رئوفی- ثریا با حجب- دکتر محرم باقری- دکتر سمیه باقی زاده- دکتر امرالله بیات- جلال بیگدلی- علی پایون- یعقوب پزشکی فر- عباس پوراظهری- رامین پورانی- محمد پورحسن- فرزیا ثابتی- مهندس مجید جابری-مهیندخت جابری- عذرا جابری- علی جاهد اورنگ- حامد جعفرزاده-فرزانه جلیل زاده- عباس جمالی- امیر حسین جهانی- سید محمد چاوشی- اسماعیل چوپانی- مهندس سید حسام الدین حسامی- سید سجاد حسینی- مهدی خدادادی- لطیفه خراسانچی- حامد خیامی-مریم خیرخواه- لطیف خیری- مهندس محمد دادیزاده- سعید دژم پور- ابراهیم دشتی- خسرودلیرپور- عباس دهقان نژاد- روح الله رحیم پور مطلق- موسی ساکت- علی سبحانی- دکتر احمد سلطانی آذر- دکتر علی اشرف سلطانی آذر- دکتر جلیل شرابیانلو- علی شربیانی- دکتر علی شیروانی- مهندس هدایت صادقی- محسن صادقی- دکتر صمد صباغ- علیرضا صرافی- اکرم ضیایی- حسن طیبی- دکتر کریم عابدی- مهندس جعفر عباسیان- دکتر محمد حسین غفارزاده- گوهر غفارزاده- مهندس حامد غفارزاده- ربابه فدایی- غلامحسین فرخی فر- دکتر غفار فرزدی- مهندس علی فرید یحیایی- امین فرید یحیایی- علی فهمی- رحیم قاسم زاده- اسد قربانی- سارا کاظمی- مسعود کریم زاد- مهندس جعفر کیوانچهر-محمد رضا متین- دکتر علیرضا مرشدی- وحید منادی- قدرت منصوری- مهندس جواد ناصح- شاهین ناصری- مهندس حمید رضا ندایی- سعید نعیمی- باقر نوبری- پیام نوری- حسام نوری- رضا نیازیان- بهنام نیک زاد- طاهر هنویی- رحیم یاوری- مهندس مجید یعقوب زاده- نصرت الله شاهدی


 


١٨ فروردین سازمان یونسکو اعلام کرد که جایزه جهانی آزادی مطبوعات ٢٠١١ را به احمد زید آبادی روزنامه‌نگار زندانی اهدا کرده است.

به گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز، رئیس هیات داوران دینا سانگور در این باره اعلام کرد : اهدای این جایزه به احمد زیدآبادی ارج گذاری به شجاعت استثنایی، مقاومت و تعهد این روزنامه نگار در جهت آزادی بیان، دمکراسی و حقوق بشر، تساهل و انسانیت است. اهدای این جایزه ورای شخصیت احمد زیدآبادی جایزه به بسیاری از روزنامه‌نگاران ایرانی است که هم اکنون در زندان بسر می‌برند.

ایرنا بوکوا مدیرکل یونسکو با تائید تصمیم هیات داوران خواهان آزادی این روزنامه نگار شد.

” احمد زیدآبادی در همه مدت فعالیتش همواره و شجاعانه از آزادی مطبوعات و آزادی بیان ، حق بنیادین بشر که پایه‌ی دیگر آزادی‌های مدنی و عنصر کلیدی برای جوامع باز و روامدار است دفاع کرده است. در پیوند با روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می -١٣ اردیبهشت) و با توجه به نگرانی‌های اعلام شده از سوی هیات داوران در باره وضعیت سلامت وی، من از مقامات ایران خواهان آزادی احمد زیدابادی هستم.

جایزه جهانی آزادی مطبوعات سازمان یونسکو و گیامورو کانو در سال ١٩٩٧ از سوی کمیته اجرایی یونسکو تاسیس و هر سال در روز جهانی آزادی مطبوعات (٣ می -١٣ اردیبهشت) به یک فرد یا سازمان و نهاد که از آزادی مطبوعات دفاع کرده و به ویژه در این راه خطر کرده است، اهدا می‌شود. نامزدهای دریافت این جایزه از سوی دولت های عضو یونسکو و یا سازمان های بین المللی و محلی مدافع حقوق بشر معرفی می‌شوند. احمد زیدآبادی که در تاریه ٢۴ خرداد ١٣٨٨ بازداشت شد. در آذر ماه ١٣٨٩ وی از سوی شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان و تبعید در گناباد ،ممنوعیت دائم از فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی محکوم شد. این رای در دی ماه همان سال از سوی دادگاه تجدید نظر تائید شد. احمد زید آبادی برنده جایزه قلم طلایی ٢٠١٠ موسسه جهانی مطبوعات است.


 


سیزده تن از اعضای هیات دولت اصلاحات درگذشت حاج میراسماعیل موسوی را به مهندس موسوی تسلیت گفتند.

متن پیام تسلیت به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

برادر بزرگوار جناب اقای مهندس میرحسین موسوی

درگذشت والد ماجد مرحوم حاج سید اسماعیل موسوی که عمری را در عشق به پیامبر و اهل بیت مکرم ایشان سپری نمود، خدمت جنابعالی و خاندان معزز موسوی که خدمات شایسته ای به اسلام و انقلاب و میهن اسلامی مان کردند و افتخار تقدیم چندین شهید در راه اسلام ، انقلاب و میهن را در کارنامه خود دارند، تسلیت می گوییم.

از درگاه احدیت برای آن مرحوم مغفور رحمت واسعه و برای جنابعالی و بستگان صبر و اجر مسالت می کنیم .

عبدالواحد موسوی لاری، بیژن زنگنه، اسحاق جهانگیری، حبیب الله بیطرف، سید صفدر حسینی، محمود حجتی، سید احمد معتمدی، پزشکیان، ناصرخالقی، احمد خرم، معصومه ابتکار، علی صوفی، محمد ستاری فر


 


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسی که به اسلام اعتقاد نداشته باشد، باید با او تسویه حساب کرد و امسال ما پولی را گذاشته‌ایم برای همین کار.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد حسینی در دیدار نوروزی با معاونان و کارکنان این وزارتخانه ضمن تبریک سال جدید با اخطار نسبت به ایجاد فضای غیراسلامی در این وزارتخانه و زیرمجموعه‌های تابعه آن گفت: کسی که به اسلام اعتقاد نداشته باشد، باید با او تسویه حساب کرد و امسال ما پولی را گذاشته‌ایم برای همین کار.

حسینی ادامه داد: کسانی که نمی‌خواهند با حرکت اسلامی در وزارتخانه همراهی داشته باشند، بیایند تسویه کنند. ما هم همه حق و حقوق آنها را تمام و کمال پرداخت می‌کنیم. من این را خیلی صریح و شفاف می‌گویم که کارها در فضایی شفاف انجام شود.


 


یکی از نمایندگان مجلس نسبت به عدم اجرای قانون تشکیل وزارت ورزش از احمدی‌نژاد انتقاد کرد.

حسن غفوری‌فرد در خصوص تصمیم دولت در اجرای قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: مجلس با توجه به تمامی جوانب این قانون را تصویب کرده و دولت موظف به اجرای آن است.

وی در خصوص وضعیت بودجه این وزارتخانه در لایحه بودجه سال ۹۰، گفت: سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان بخشی از وزارت ورزش هستند و مجلس از این به بعد چیزی را به عنوان این دو سازمان به رسمیت نمی‌شناسد.

نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی ادامه داد: قطعا بودجه دو سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان در لایحه بودجه سال ۹۰ به صورت یک‌پارچه و در قالب وزارت ورزش دیده می‌شود.

وی درخصوص احتمال تقدیم لایحه انحلال وزارت ورزش از سوی دولت به مجلس، تصریح کرد: یقینا اگر دولت لایحه انحلال وزارت ورزش را تقدیم مجلس کند وکلای مردم مخالفت خواهند کرد.

غفوری‌فرد ادامه داد: این معنا ندارد وقتی قانونی تصویب می‌شد ضد آن لایحه‌ای به مجلس ارائه شود؛ این عرف نیست که دولت لایحه‌ای بر ضد مصوبه مجلس را ارائه کند.

وی افزود: مجلس با توجه به همه جوانب این قانون را تصویب کرده است بنابراین دولت موظف به اجرای آن است.

عضو شاخص فراکسیون اصول‌گرایان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که اگر دولت همچنان از تشکیل وزارت ورزش خودداری کند اقدام بعدی مجلس چیست؟ گفت: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس در صورت عدم اجرای قانون مجلس می تواند از طریق تدکر شفاهی و کتبی نمایندگان و در مراحل بعدی از طریق سوال و استیضاح رئیس‌جمهور این موضوع را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: اگر دولت همچنان از اجرای این قانون خودداری کند از رئیس‌جمهور سوال می‌کنیم که امیدواریم کار به آنجا نکشد.


 


نرگس محمدی همسر تقی رحمانی در نامه ای به دادستانی با عنوان اینکه ” ما و زندانیان، انسان و هموطنان شما هستیم” به تشریح وضعیت همسرش پرداخته و آورده است: چه دشوار است که شاهد باشیم قانون توسط برخی حافظان آن یعنی برخی از مسئولان نه تنها پاس داشته نمی‌شود بلکه زیر پا گذاشته می‌شود و عملکرد غیرقانونی توسط برخی رواج داده شده و این اقدامات اموری عادی تلقی می‌شوند و معترضان به نقض قانون، پاسخی درخور و شایسته نمی‌یابند.

در این نامه که نسخه ای از آن در اختیار جرس قرار گرفت آمده است: تصور این است که حاکمان بیش از سایرین به دنبال ترویج و اعمال قانون هستند چون حداقل حاکمان نیک آگاهند که بقای هر حکومتی به اقدام و دقت در درستی انجام قانون است و ما انتظاری جز عملکرد قانونی از سوی مسئولان نداریم. بی‌توجهی به قانون و اخلاق و منش انسانی توسط برخی مسئولان ظلمی آشکار در حق شهروندان است. به خصوص آنکه شهروندی ظالمانه و به دور از قانون به زندان افکنده شود و دست او و خانواده او از اعمال هر راهی برای احقاق حقوق کوتاه باشد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

به نام خدایی که رحمت او وسیع و دائم است بر همه بندگان

حضرت آیت الله صادق لاریجانی

ریاست محترم قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای جعفری دولت‌آبادی

دادستان محترم

با سلام و احترام و تبریک سال نو

اینجانب همسر تقی رحمانی این نامه را پس از گذشت قریب به دو ماه از بازداشت وی خدمت شما بزرگواران می‌نویسم.

تقی رحمانی در تاریخ ۲۰/۱۱/۸۹ در ساعت ۲۳، شبانه و بدون حکم قضایی بازداشت شد. آنچه موجب شد این نامه را به عنوان یک شهروند ایرانی خدمت ریاست محترم قوه قضاییه و دادستان محترم بنویسم، مشاهده نقض مکرر قانون در مورد حقوق اینجانب، همسرم و فرزندانم می‌باشد. لطمات این قانون‌گریزی، تحمیل خسارت به جان و مال و روح و روان من و خانواده‌ام بوده است که گوشه‌ای از رفتار غیرقانونی راخدمتتان عرض می‌نمایم. این دادخواهی به امید پاسخی قانونی و انسانی تقدیم

می‌گردد.

۱- قطع تماس و ملاقات با خانواده. بیش از یک ماه است که جز تماس تلفنی در تاریخ ۹/۱/۹۰ هیچ گونه تماسی با خانواده نداشته است. علی‌رغم مراجعات مکرر طی این مدت ملاقاتی نیز نداشته‌ایم.

۲- عدم دسترسی به وکیل. وکیل همسرم بارها به دادسرا مراجعه نموده‌اند اما حتی از تشکیل پرونده برای موکل خود بی‌اطلاعند.

۳- در آخرین تماس تلفنی تقی رحمانی نسبت به عدم ابلاغ بازداشت موقت به متهم در زندان اعتراض داشتند. این در حالی است که وی قریب به دو ماه است که بازداشت شده است. حال آنکه مطابق قانون می‌بایست ظرف ۲۴ ساعت نسبت به صدور قرار مناسب و ابلاغ به متهم اقدام گردد.

۴- همچنین در تماس تلفنی وی در تاریخ ۹/۱/۹۰ مطلع شدم که همسرم اجازه برخورداری از هواخوری را نداشته‌اند و از زمان بازداشت در سلول نگهداری شده‌اند و حال آنکه مطابق قانون می‌بایست هر زندانی در ۲۴ ساعت حداقل یک بار از هوای آزاد بهره‌مند گردد.

۵- بازداشت همسرم بدون ارائه هیچ گونه حکم قانونی و با شکستن در منزل و درهای ورودی انجام شده و تفتیش منزل و ثبت و ضبط اموال شخصی من و ایشان بدون ارائه حکم تفتیش منزل و مجوز قانونی بوده است. لازم به ذکر است که بازداشت اینجانب در تاریخ ۲۰/۲/۸۹ نیز کاملا غیرقانونی و بدون حکم قضایی بود و حال آنکه مطابق قانون (ماده ۲۴ قانون آیین دادرسی کیفری) ورود به منزل باید با حکم مخصوص مقام قضایی باشد.

۶- تقی رحمانی پس از بازداشت در سلول انفرادی بوده و اکنون با فردی دیگر در سلول هستند. در حالی که مطابق قانون سلول انفرادی امری غیرقانونی است. و طبق رأی وحدت رویه (شماره ۴۳۵ مورخ ۲۸/۱۰/۸۲) هیأت عمومی دیوان عدالت اداری نگهداری متهمان یا محکومان در سلول انفرادی خلاف قانون اساسی و اعمال مجازات مضاعف تلقی شده است.

مقامات محترم مسئول

اکنون قریب به دو ماه از بازداشت همسرم می‌گذرد. او نویسنده و روزنامه‌نگار است و اتهام او، قلم و زبان او است. سوالی از شما بزرگواران دارم. با کدام مرام و مکتبی می‌توان توجیه کرد که انسانی را شبانه و بدون حکم قانونی و پس از شکستن در حریم خصوصی و منزل او و در مقابل چشمان دو کودک ۴ ساله بازداشت کنند. در حالی که می‌دانند در منزلی که به آن هجوم غیرقانونی می‌برند، زنی بیمار و تحت معالجه و مداوا حضور داد که ماه‌ها پیش در سلول‌های زندان، بیمار شده است و چنین وقایعی موچب تشدید بیماری وی می‌شود. در حالی که مأمور محترم چشم در چشم زن هموطن خود با طعنه می‌گوید می‌دانیم تو غش می‌کنی ولی باز خوب می‌شوی. با کدام منطق می‌توان توجیه کرد که در مقابل چشمان دو کودک بی‌گناه و بی‌پناه که شاهد بردن مادر خود در خردادماه بوده‌اند و تنش‌های روانی و اضطراب ناشی از آن را هنوز با خود دارند، مجددا در بهمن ماه با الفاظی نامناسب و تکان‌دهنده با پدرشان سرسختانه برخورد می‌شود و اسباب منزل را به هم می‌ریزند و با خود می‌برند و دنیای شاد و پرمهر کودکانه‌شان را به خشونت می‌کشند و بیش از پیش آزرده می‌کنند. اکنون (علی و کیانا) فرزندانم در حسرت دیدار پدر و یا شنیدن صدای او بی‌تاب و بی‌قرارند. آیا حداقل نمی‌شود بازداشت‌ها مطابق قانون و مقررات با احضاریه قانونی و در دادسراها انجام شود؟ به راستی آیا قصد بازداشت فردی تروریست و مسلح را داشتند که چنین شیوه خشونت‌باری را اعمال نمودند؟ آیا امکان تغییر چنین شیوه‌هایی وجود ندارد؟ اما آنچه دوباره رنج ما را افزون و بی‌قرارمان کرده این است که انسانی رادر کنج سلولی افکنده‌اند، بی‌آنکه او را حداقل برای هواخوری از آن سلول بیرون بیاورند. قریب به یک ماه از بازداشت همسرم سپری شده بود و من به اتفاق علی و کیانا به زندان اوین رفتیم و درخواست کردم برای علی و کیانا ملاقات بدهند تا بچه‌ها پدرشان را ببینند. مسئول ملاقات تا اسم تقی رحمانی را شنید گفت او اجازه بیرون آمدن از بند را ندارد چه برسد به اینکه به او ملاقات بدهند. من معنای این جمله را متوجه نشدم تا زمانی که تقی گفت من را برای هواخوری از بند بیرون نمی‌برند و وقتی تقاضا کردم به من جواب دادند نوبت تو نشده است و من متوجه شدم که تقی فقط و فقط در کنج سلول است و بس. آیا قطع هر گونه ارتباط زندانی با اطرافیان و حتی عدم برخورداری وی از هوای آزاد، فشار بر زندانی و تهدید سلامتی جسمی و روانی وی نیست. سؤال دیگری از شما بزرگواران دارم. چرا قرار بازداشت موقت به تقی رحمانی تاکنون ابلاغ نشده است. به نظر می‌رسد ابلاغ قرار بازداشت موقت به متهم یکی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین تشریفات اداری و حقوقی است که قطعا باید انجام شود.

آیا جز این است که در چنین شرایطی متهم در بلاتکلیفی قرار داده می‌شود که حتی بازداشت موقتش را هم به رؤیتش نمی‌رسانند؟! آیا افکندن یک انسان تحت چنین شرایطی در سلول به معنای اعمال فشار روحی و روانی و جسمی نیست؟ آیا این فشار شکنجه تلقی نمی‌گردد؟ آیا این رفتار منطبق با معیارهای اسلامی و انسانی است؟

تقی در آخرین تماس می‌گفت مدت‌هاست بازجویان به سراغش نرفته‌اند. فرضکنید که بازجویان او را در سلول در حالت بلاتکلیفی رها کرده‌اند و او نیز نه به وکیل دسترسی دارد و نه به مقامات قضایی. آیا ناظری بر اجرای صحیح قانون در سلول‌ها وجود دارد؟ به راستی پس نگهداری تقی در سلول به چه منظوری است؟ می‌گویند برای تحقیقات مقدماتی است. اما چه تحقیقی که اصلاً سراغ سوژه نمی‌روند و هرکس پی هر کاری جز تحقیق مقدماتی است. آیا نگهداری زندانی در چنین شرایطی منطبق با قانون است؟ در حالی که طبق اصل ۳۲ قانون اساسی باید در اسرع وقت ممکن تحقیقات مقدماتی انجام و تعیین تکلیف متهم به عمل آید.

جناب آقای لاریحانی و جناب آقای جعفری دولت آبادی

سالی نو از راه رسیده و طبیعت با تغییری شگرف به سوی تحول و تکامل به پیش است. هر چند عزیزمان در بند است که حتی نگذاشتند بوی بهار را حس کند، هر

چند نور خورشید بهاری بر جان خسته عزیز به بند کشیده شده ما نرسیده است و هر چند چشمان آنها از دیدن زیبایی‌های طبیعت محروم‌‌اند و تنها سنگ و سیمان منظره بی‌حس و سرد مقابل چشمانشان است. هر چند عزیزان ما در ایام نوروز و عید ملی ما ایرانیان حتی فرزندانشان را ندیدند و نبوسیدند و در حسرت دیدار خانواده‌ها سر کردند. اما دل رنجدیده ما سخنی از سر درد اما توأم با امید با شما مسئولان دارد:

ما و همه عزیزان در بند و خانواده ایشان انسان و هموطنان شما هستیم. شما حاکمان این سرزمین و ما شهروندان ایرانیم. حاکمان حافظان حقوق شهروندان و پاسخگو به درخواست‌های آنان هستند. میثاقی بین ما و شما حاکمان است که ملتی شریف، بهایی سنگین برای آن پرداخت کرده‌اند. بهای این قانون، خون انسان‌هایی پاک بوده است و اکنون چه دشوار است که شاهد باشیم قانون توسط برخی حافظان آن یعنی برخی از مسئولان نه تنها پاس داشته نمی‌شود بلکه زیر پا گذاشته می‌شود و عملکرد غیرقانونی توسط برخی رواج داده شده و این اقدامات اموری عادی تلقی می‌شوند و معترضان به نقض قانون، پاسخی درخور و شایسته نمی‌یابند.

تصور این است که حاکمان بیش از سایرین به دنبال ترویج و اعمال قانون هستند چون حداقل حاکمان نیک آگاهند که بقای هر حکومتی به اقدام و دقت در درستی انجام قانون است و ما انتظاری جز عملکرد قانونی از سوی مسئولان نداریم. بی‌توجهی به قانون و اخلاق و منش انسانی توسط برخی مسئولان ظلمی آشکار در حق شهروندان است. به خصوص آنکه شهروندی ظالمانه و به دور از قانون به زندان افکنده شود و دست او و خانواده او از اعمال هر راهی برای احقاق حقوق کوتاه باشد.

این نامه، دادخواهی خانواده‌ای ایرانی است که عزیزی در بند دارد. خانواده‌ای که چون هر خانواده دیگر ایرانی آرزوی زندگی امن و پرمحبت در آن دارد و درخواستی است از مسئولان و حاکمان این سرزمین.

با احترام

نرگس محمدی

۱۶/۱/۹۰


 


جمعی از وبلاگ نویسان ایرانی با انتشار یک پیام واحد به صورت مشترک در وبلاگهای خود درگذشت پدر میرحسین موسوی را به وی تسلیت گفتند.

به گزارش ندای سبز آزادی نویسندگان این پیام تسلیت در توضیح اقدام مشترک خود نوشته اند: ” منتشر کنندگان این متن شاید به لحاظ سطح تفکر بسیار با هم متفاوت باشند و این تفاوت در متن وبلاگهایشان به صورت آشکار دیده شود اما این نشاندهنده ی تکثر موجود در جنبش سبز است. همچنین یادآور می شویم که جنبش سبز علیرغم اینکه شامل طیف گسترده ای از مردم ایران با تفکرات سیاسی گوناگون می شود اما برخلاف تبلیغات رسانه های حکومتی همگی در یک هدف متحد هستند و آن هم برچیدن دیکتاتوری از داخل مرزهای ایران میباشد. ”

در بخش دیگری از بیانیه نویسندگان این پیام آمده است: ” این متن تنها مختص به وبلاگ ما و دیگر وبلاگ هایی که به طور همزمان این متن را منتشر ساخته اند نمی باشد و هروبلاگنویس عزیزی که تمایل دارد تا خود را در انتشار این متن تسلیت سهیم دارد می تواند این متن را بر روی خروجی وبلاگ خود قرار دهد. ما وبلاگنویسان امکانات چندانی نداشته و نیازمند یاری یکدیگریم. ”

وبلاگ نویسانی که خواستار انتشار این پیام در وبلاگشان هستند می توانند متن زیر را عیناً در وبلاگشان منتشر نمایند:

به نام خدا

انا لله و انا الیه راجعون

ما همه از خداییم و به او باز میگردیم، با درود بر مهندس میرحسین موسوی رییس جمهور منتخب ملت ایران در انتخابات سال ۱۳۸۸ که برای احقاق حقوق مردم تسلیم مستبدین نشد و به زیر پرچم خود فروختگان نرفت و اکنون در بند استبداد و دژخیمان به ظاهر ایرانیانی به سر میبرد که هیچگونه ارزشی برای ایرانیان قایل نیستند و همچنین با درود فراوان به خانواده ی موسوی که در راه مبارزه برای آزادی مردم ایران از گزندهای گوناگون بی نصیب نمانده اند. ما وبلاگ نویسان سبز که با امکانات حداقلی خودمان و به درجات گوناگون در پی بیانیه ی شما مبنی بر گسترش آگاهی شروع به فعالیت و خبر رسانی و گهگاهی تحلیل و رایزنی در مورد مسایل خبری پرداخته ایم و همچنین در این راه برخی از ما از گزند نیروهای خود فروخته ی حکومتی هم بی نسیب نبوده ایم، درگذشت پدر گرامیتان مرحوم سید میراسماعیل موسوی را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض مینماییم و از خداوند منان برای آن مرحوم طلب آمرزش و برای شما طول عمر با عزت روز افزون را طلب می کنیم.

میرحسین عزیز!

همه می دانیم که استبداد پایدار نخواهد بود و ما همگی تا روزی که ایران و ایرانی طعم آزادی را بچشد و خود را از بند خود فروختگان و دورویان رها ببیند پشتیبان شما هستیم و بدانید که رسالت ما هیچ چیزی بجز رسیدن به نقطه ی سرافرازی ایران و ایرانی نیست و همینجا اعلام می کنیم که با تمام وجود به کار خود ادامه خواهیم داد و همچنین صمیمانه صبر و استقامت شما را در مقابل سختی های موجود می ستاییم و بر خود می بالیم که در انتخاب خود اشتباه نکرده ایم.

جمعی از وبلاگنویسان سبز


 


روز یکشنبه ١۴ فروردین ماه ده‌ها کارگر اخراجی دو شرکت ساختمان نصب و فراب جهت بازگشت بکار در مقابل درب پالایشگاه آبادان تجمع کردند.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر درایران، مسئولان پالایشگاه آبادان مدتی ست که در راستای تعدیل نیرو اقدام به تصفیه حساب با برخی کارگران نمودند.

این اقدام که سبب اعتراض کارگران و تجمع ایشان شده بود، نتیجتا به یورش عوامل حراست و نیروی انتظامی به تجمع کنندگان منجر شد.

از سوی دیگر بایستی اشاره کرد که کارگران فضای سبز، کارگران قسمت تعمیرات و خدمات و هم چنین برخی از رانندگان که با شرکتهای پیمانی در پالایشگاه آبادان کار می‌کنند، بین سه تا شش ماه حقوق معوقه خود را طلب دارند؛ ولی وزارت نفت و مقامات مسئول علی رغم دادن وعده‌های توخالی به کارگران، تاکنون از پرداخت حقوق ایشان سر باز زده‌اند.


 


در ادامه موج تصفیه و اخراج و تعلیق اساتید و فعالان دانشجویی و همچنین حاکمیت فضای پادگانی و اختناق در دانشگاههای کشور، وزیر علوم در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ضمن تاکید بر تداوم پروژۀ “اسلامی کردن دانشگاه‌ها”، این اقدام را از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت علوم در سال ۹۰ اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، کامران دانشجو در دیدار روز سه شنبه خود با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، یکی از برنامه‌های وزارت علوم را، اسلامی کردن دانشگاه‌ها و نزدیک کردن دانشگاه‌ها از نظر شکل و محتوا به آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی ذکر کرده است.

بر اساس این گزارش، نورالله حیدری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حضور وزیر علوم در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون برای تشریح برنامه‌های وزارتخانه متبوعش در سال جاری، گفت: “یکی از برنامه‌های وزارت علوم اسلامی کردن دانشگاه‌ها و نزدیک کردن دانشگاه‌ها از نظر شکل و محتوا به آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی است.”

وی در توضیح برنامه‌های عنوان شده از سوی وزیر علوم، گفت: طبق اظهارات وزیر این وزارتخانه مصمم است که در سال جاری دانشگاه‌ها را از لحاظ شکل و محتوا به آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی و بطور کلی اسلامی کردن دانشگاه‌ها نزدیک کند. بدین صورت که از نظر شکلی در مورد مراودات، نوع پوشش و تعاملات بین دانشجویان و از لحاظ محتوایی نیز رابطه با درس، کتب و نوع تدریس و بومی کردن دانش اسلامی و به نوعی استقلال علمی تجدیدنظری صورت گیرد.

گفتنی است با روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد به ریاست دولت نهم در سال ۱۳۸۴، دولت وی رویکردی سرکوب گرانه نسبت به دانشگاه‌های کشور و دانشجویان در پیش گرفت، بطوریکه صدها دانشجو و استاد، مشمول اخراج، تصفیه، توبیخ، تعلیق و همچنین حبس شدند.

موج جدید تصفیه ها در دولت دهم نیز، با اشاره رهبر جمهوری اسلامی- که بعد از انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش، ریشه مشکلات را در “محتوای دروس علوم انسانی دانشگاه‌ها” ذکر کرد- آغاز شد، که بلافاصله وزارت علوم اعلام کرد پذیرش دانشجو در ۱۲ رشته علوم انسانی و هنر متوقف شده است.

بر این اساس رشته‌هایی ‌چون علوم اجتماعی، علوم سیاسی، حقوق و روان‌شناسی از جمله گروه‌های درسی هستند که پذیرش دانشجو در آن‌ها متوقف شد. مسوولان این وزارتخانه اعلام کردند که این توقف برای بازنگری متون درسی این رشته‌ها صورت گرفته است.

طی بیست و دو ماه اخیر نیز، بارها وزیر علوم و همچنین مقامات انتصابی دانشگاههای کشور – از جمله روسای دانشگاهها و نمایندگان رهبری مستقر در مراکز آموزش عالی- از لزوم “اسلامی کردن دانشگاههای کشور” و تصفیه دانشگاهها از اساتید مخالف خط ولایت و “نهم دی” سخن گفته اند و دهها استاد و صدها دانشجو، به عناوین مختلف از حضور در دانشگاه محروم شده اند.


 


شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی تشکیل گردید.

به گزارش روابط عمومی مجمع روحانیون مبارز، اعضای مجمع ضمن ابراز خشنودی از موج بیداری و خود آگاهی ملت های مسلمان منطقه و حرکت های آزادی خواهانه و استقلال طلبانه آنان برخوردهای حکام مستبد و قدرت طلبان زیادی خواهی که با انواع و اقسام روش های خشونت آمیز به سرکوب ملت ها پرداخته اند مورد نکوهش قرار داده و ابراز امیدواری نمودند که اراده ملت ها بر تمامی ابزارهای سرکوب پیروز شده و منطقه از شر وجود دیکتاتورها و حکام سرکوب گر و وابسته نجات یابد.

همچنین در این جلسه درگذشت مرحوم مغفور سلالة السادات میر اسماعیل موسوی پدر گرامی جناب آقای مهندس میر حسین موسوی که از سادات بزرگوار و انسانی متقی، پارسا و وارسته بود به خانواده آن مرحوم بویژه جناب آقای مهندس موسوی تسلیت گفته از این که این خانواده شریف نتوانستند آنگونه که شایسته بیت شریف آن مرحوم و مورد انتظار جامعه اسلامی بود مراسم عزاداری و سوگواری داشته باشند ابراز تأسف کردند.

مجمع روحانیون مبارز برخورد غیر اصولی با مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه را که مرکب از علماء و فضلاء متعهد و منشأ خدمات ارزنده برای اسلام و انقلاب بوده است محکوم کرده و اظهار امیدواری کردند که همچنان شاهد فعالیت مؤثر این نهاد روحانی ارجمند باشیم.


 


جمعی از جوانان جنبش راه سبز امید کاشان پیام تسلیتی را خطاب به میر حسین موسوی منتشر کردند.

متن کامل این پیام به نقل از ندای سبز آزادی به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

«إنما یوفی الصابرون أجرهم بغیر حساب»

حضور محترم و مبارک جناب آقای مهندس میر حسین موسوی و خاندان مکرم

در کمین تمامی روزها ، فردایی است و برای تمامی فرداها آینده ای است که در دست پروردگار جهانیان است او که روزی برای آزمودن انسان ها قدرتشان می دهد و روزی مقامی و جایگاهی و چه اندک اند آنان که در این وادی و راه به سوی او باز می گردند در حالی که دستانی پر از نیکی و پنداری سرشار از خلوص و جایگاهی بس رفیع دارند ، آنانی که دستانشان را به ناپاکی افیون ها نیالودند و پندارشان را به شک و شرک تباه نکردند و خلوصشان را به هر دست آویزی آزین نبستند و آرام و خوش الحان ندای رجعت را شنیدند و در میان ذکر خیران در مقام والای خویش ماوا گرفتند.

شادروان حاج میر اسماعیل موسوی پدر مهربان ، بزرگوار و ارزشی شما این چنین ندای حق تعالی را لبیک گفتند و در کنار نوادگان شهیدش ماوا گرفتند .

مردمانی چنین می مانند و در دامان خویش فرزندانی صالح ، با تقوا و ارزشمند را به یادگار می گذارند شخصیتی چون حضرتعالی که باعث افتخار و مباهات حق خواهان و روشن اندیشان و رهپویان راستین پیر جماران هستید خود نشانی از بزرگواری و سعادت دنیوی و اخروی این پدر گرامی است .

و اینک بعد از ۳۲ سال در ایامی که یاد و نام استقلال و آزادی زینت روزها است اما صد حیف که رسم روزگار چنین نیست و آزادی برای عده ی معدود بنا شده است و استقلال این رمز تعالی و توسعه ابزاری در کلام و عملی در اصالت فروشی این خاک قرار گرفته است .

کام ما در حالی به غم این مصیبت تلخ می گردد که در آستانه ی روز سرنوشت ساز ۱۲ فروردین ماه که مردمان این سرزمین با رای خویش آرزوی آزادی ، استقلال و تعالی را در دل می پروراندند اینک شاهد آن هستند که بهترین و مبارزترین شخصیت های این انقلاب و خط اصیل حضرت امام خمینی (س) در میان دیوار های جهل و خرافه ، زر اندوزی و کج اندیشی ، مقام طلبی و بی ثباتی یا در گوشه ی زندان ها و یا در کنج تنهایی و یا حصر ، این بدعت ناپسند گرفتارند و در اندیشه ی خویش سامانی از نیکی و خیر را می آرایند ولی آنچه هرگز در بند نخواهد شد استقامت و اندیشه است که به مدد صبر ، این سر زیبنده ی ایمان در همین نزدیکی ثمر خواهد داد و آن روز زیاد دور نیست که سبز بودن و راه سبز ، نیکی خود را از زبان سیاه اندیشان خواهد شنید .

ما جوانان جنبش راه سبز امید کاشان مصیبت فقدان ابوی گرامی و محترمتان را به پیشگاه وارسته ی شما و خانواده ی محترم و مکرم تسلیت عرض نموده و خویش را در این غم شریک می دانیم و برای آن مرحومه مغفور دعای خیر و برای شما و دیگر بازماندگان آرزوی سعادت ، سلامت و توفیق استمرار خدمت به اسلام ناب محمدی (ص) را داریم .

۱۱ فرودین ماه یک هزار و سی صد و نود

جمعی از جوانان جنبش راه سبز امید کاشان


 


مسعود لواسانی، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویسی که از پاییز سال ٨٩ تا کنون در بدون مرخصی در زندان به سر می برد، کماکان از مرخصی محروم است.

به گزارش جرس، لواسانی روزنامه نگار و فعال مطبوعاتی که پس از انتخابات ٨٨ توسط سپاه دستگیر و در دادگاه بدوی به هشت سال و نیم زندان و محرومیت مادام العمر از حرفه روزنامه نگاری و طی دادگاه تجدید نظر به شش سال و نیم زندان و ده سال محرومیت، محکوم شده بود، از آذر ٨٩ که برای دومین بار به زندان فراخوانده شد، تا کنون اجازه مرخصی چند ساعته نیز نداشته است.

بر اساس این گزارش، تلاش های مستمر خانواده این روزنامه نگار برای مرخصی مجدد وی نتیجه ای نداشته و نه تنها برای دومین سال ایام نوروز را در زندان و به دور از خانواده سپری کرد، بلکه ملاقات های حضوری ویژه ایام عید که روز اول فروردین داده می شود نیز، برای دومین سال از او و خانواده اش دریغ شد.

گفتنی است فرزند خردسال وی مبتلا به اوتیسم است که از تولد دو سالگی تا تیر ٨٩ از پدر دور بود و دوباره و طی وابستگی شدید به پدر در ایام مرخصی باز هم از او دور است و از پشت شیشه های قطور ملاقات های کابینی زندان اوین هفته ای یک بار پدر را می بیند.

مسعود لواسانی در زندان به بیماری پوستی مبتلا شده که بعلت نبود بهداشت این بیماری تشدید شده و درمان نتیجه نداده است.


 


انشگاه آکسفورد روز چهارشنبه ششم آوریل- ١٧ اسفندماه اعلام کرد که برای ادعاهای مطرح شده علیه مهدی هاشمی، این دانشگاه مبنایی نیافته است.

به گزارش سرویس خبری بی بی سی، در بیانیه کوتاه این دانشگاه آمده است: “سر پیتر نورث (مسئول تحقیق در مورد ادعاهای مطرح شده در مورد هاشمی)، اتهامات وارده در مورد نحوه پذیرش دانشجوی دکترای مورد نظر را بررسی کرده و مبنایی نیافته است که دانشگاه آکسفورد بر اساس آن اقدام قانونی علیه این دانشجو انجام دهد”.

بر اساس این گزارش، همزمان با انتشار بیانیه دانشگاه آکسفورد، مهدی هاشمی نیز، با انتشار بیانیه ای توضیحاتی را در مورد اتهامات وارد شده به خود ارائه کرد و خاطرنشان ساخت “هدف از مطرح شدن این اتهامات، آلوده کردن نام خانواده هاشمی بوده و اتهامات توسط کسانی مطرح شده است که فلسفه وجودی خود را در توهمات و بهتان به دیگران می بینند”.

مهدی هاشمی همچنین اعلام کرد که پس از گذراندن یک پروسه طولانی و ۹ ماهه، شامل بررسی مدارک تحصیلی و پروپوزال (طرح پایان نامه) و همچنین “چندین مصاحبه با اساتید مربوطه” موفق به دریافت پذیرش دانشگاه آکسفورد شده است.

لازم به ذکر است طی هفته های اخیر، فردی بنام کاوه موسوی، گفته بود که مهدی هاشمی شرایط ادامه تحصیل در این دانشگاه را نداشته و از جمله فاقد تسلط لازم بر زبان انگلیسی و سوابق علمی و کاری مرتبط و کافی است.

در همین راستا، دکتر همایون کاتوزیان، استاد و محقق ایران‌شناسی در دانشگاه آکسفورد نیز، هفته گذشته طی یادداشتی کوتاه، شرحی درباره‌ پرونده‌ پذیرش تحصیلی مهدی هاشمی رفسنجانی به‌عنوان دانشجوی دکترای شرق‌شناسی در دانشگاه آکسفورد ارائه کرد و خاطرنشان ساخت از آنجا که وی به‌عنوان یکی از داوران طرحنامه‌ پژوهشی (پروپوزال) دکترای مهدی هاشمی بوده، یقین دارد خبرنگار گاردین سخن او را درست منعکس نکرده و گفت:

“درحالی‌که مقامات ذی‌صلاح در دانشگاه آکسفورد از مسیر درست دانشگاهی مشغول بررسی موضوع احتمال تقلب در درخواستنامه (application) ارائه شده از سوی مهدی هاشمی برای کسب پذیرش دکتری و به‌ویژه اعتبار طرحنامه‌ی پژوهش دکتری او هستند، من این یادداشت توضیحی را برای رفع سوءبرداشتی می‌نویسم که ممکن است در ذهن دانشجویان ما در اثر گزارش غیرمسئولانه‌ی گاردین درباره‌ی این «طوفان در فنجان چای» به‌وجود آمده باشد؛ گزارشی که به‌رغم گفت‌وگوی یک‌ساعته‌ی تلفنی بنده با خبرنگار گاردین، دست‌کم در نقل گفته‌های این‌جانب، رعایت دقت، انصاف و امانت را نکرده است.”

همایون کاتوزیان تصریح کرد “پرونده و طرحنامه‌ی پژوهشی(پروپوزال) او به‌نظر من خوب بود و من نظر مثبت خود را به کمیته‌ی پذیرش تحصیلات تکمیلی اعلام کردم. من ملاقاتی با آقای هاشمی نداشته‌ام چون او اصلا عضو کالج سنت آنتونی هم نیست. موضوع دانشجویی مهدی هاشمی در دانشگاه آکسفورد اولین بار در ماه نوامبر گذشته مورد توجه قرار گرفت، هنگامی که خود او در نامه‌ای عمومی به آن اشاره کرد. اذعان می‌کنم که وقتی دوستان مرا از موضوع مطلع کردند کمی طول کشید تا به‌یاد آورم که به کدام پرونده اشاره می‌کنند.”

لازم به ذکر است مقاله روزنامه انگلیسی گاردین نوشته بود “فردی بنام کاوه موسوی که ایرانی می باشد، شبهاتی را پیرامون روند اخذ مدرک دکترای مهدی هاشمی مطرح کرده و مدعی شده است که هاشمی با کمک عوامل دانشگاه توانسته مراحل پذیرش خود را کامل کند.”


 


رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با اشاره به اینکه فقط ۲۷ هزار تومان به حداقل حقوق مستمری بگیران در سال جاری اضافه می شود، گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل حقوق را دریافت می کنند.

علی اکبر خبازها در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۹۰ افزود: افزایش حقوق در مورد بازنشستگانی که حداقل مستمری را دریافت می کنند اعلام شده است و براین اساس مستمری این افراد از ۳۰۳ هزار تومان در سال گذشته به ۳۳۰ هزار تومان در سال جاری افزایش می یابد.

وی ادامه داد: اما در خصوص سایر بازنشستگان تامین اجتماعی تا این لحظه رقم دقیقی اعلام نشده است.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی تاکید کرد: سال گذشته نرخ تورم ۱۰ و نیم درصد بود در حالیکه مستمری بازنشتگان فقط ۶ ردصد افزایش یافت به همین دلیل از سال گذشته ما هنوز ۴ و نیم درصد بستانکار هستیم.

خبازها گفت: برای جبران این امر و همچنین با توجه به اینکه نرخ تورم امسال ۱۲ و نیم درصد اعلام شده خواستار این هستیم که مستمری بازنشستگان ۲۰ درصد در سال جاری افزایش پیدا کند.


 


جمعی از رزمندگان و بسیجیان دفاه مقدس در استان اردبیل در پیامی در گذشت میر اسماعیل موسوی را به فرزند ارشد او، میر حسین موسوی تسلیت گفتند.

متن کامل این پیام به نقل از ندای سبز آزادی به شرح ذیل است:

جناب آقای مهندس میر حسین موسوی

با قلوبی پر از غم و حزنی فزون در گذشت پدر ارجمند جنابعالی را تسلیت می گوییم ،وبه روان آن عزیز سفر کرده درود می فرستیم وایمان بزرگ مردی را ارج می گذاریم که با طهارت روح و صلح و سلم عمر شریف را دریایی از دینداری و انسان دوستی و خدمت بردباری قرار داد و در این دریا گهری پرورید که فخر اسلام و ایران گردید .

ما رزمندگان و بسیجیان دفاع مقدس نه امروز بلکه در روزهای سخت و تلخ شما را گوهری یگانه یافتیم و هرگز نقش بی بدیل شما را در آن حماسه ی دفاع مقدس از یاد نمی بریم.

نااهلانی که امروز شما را در حبس و حصر برده اند و حتی اجازه فاتحه ای بر جنازه ی پدرتان را نمی دهند همان کسانی هستند که امام خمینی (ره)در بی کفایتیشان فرمود که لیاقت اداره ی یک نانوایی را هم ندارند . نامحرمانی که امروز با قبضه ی قدرت انتقام امام را از یاران او می ستانند و از انتقام الهی غافلند.

ما در این مصیبت بزرگ برای شادی روح مرحوم حاج اسماعیل موسوی خامنه از خداوند منان رحمت بی کران طلب نموده و برای جنابعالی و همسر مومنه و فرزندان و بازماندگان آن مرحوم صبری بزرگ و صبری بزرگ آرزومندیم زیرا که طبق سنت الهی آینده از آن صابران است . صابرانی که توکل آنها فقط به خدایشان است.

رزمندگان و بسیجیان دفاع مقدس استان اردبیل


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به kaleme-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به kaleme@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر