-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۱۵, پنجشنبه

Latest News from Emrooz for 07/04/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: قدرت‌های جهانی و ایران توافق کردند که مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران را در سطح کارشناسی ادامه دهند.

به گزارش مردمک، مقامات اتحادیه اروپا روز چهارشنبه، ۱۴ تیرماه با اعلام پایان نشست کارشناسی بین نمایندگان ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در استانبول ابراز امیدواری کردند که با ادامه مذاکرات، مناقشه‌ای که یک دهه از آغازش می‌گذرد، به پایان برسد.

یک سخنگوی کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد مذاکره‌کنندگان ارشد ایران و اتحادیه اروپا مذاکرات کارشناسی را ادامه خواهند داد.

کاترین اشتون در عین حال در مذاکرات هسته‌ای با ایران، نمایندگی شش کشور آمریکا، چین، روسیه، بریتانیا، فرانسه و آلمان را برعهده دارد.

مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون در بیانیه‌ای گفته است که در استانبول کارشناسان به بعضی از موضوعات فنی پرداختند اما هنوز زمان برگزاری دور دوم این مذاکرات اعلام نشده است.

در همین حال، گزارش‌ها از احتمال برگزاری نشست بعدی در ژنو حکایت می‌کنند.

بعد از شکست سه دور مذاکرات سیاسی ایران و قدرت‌های جهانی در سال ۹۱، طرفین با هدف شفاف‌سازی جوانب برنامه هسته‌ای ایران، وارد بحث در سطح کارشناسی و فنی شدند.

مذاکرات فنی که یک دور آن، دیروز و امروز در استانبول برگزار شد، با این هدف برگزار می‌شود که زمینه‌ لازم برای برگزاری مذاکرات سیاسی منجر به توافق را فراهم کند.

روز گذشته و همزمان با آغاز نشست فنی، رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد که غرب روند مذاکرات را طولانی می‌کند و کاترین اشتون نیز از ایران خواست «گام‌هایی محکم» برای حل پرونده هسته‌ای خود بردارد.

تنش‌ها بین غرب و ایران پس از این‌که مذاکرات در سطح بالا در مسکو شکست خورد، شدت گرفت. به تازگی نیز ایران اعلام کرده که به عنوان پاسخی به تهدیدات، با موفقیت موشکی میان‌برد را آزمایش کرده که می‌تواند اسرائیل را هدف قرار دهد.

در مذاکرات مسکو ایران اعلام کرد غنی‌سازی اورانیوم در سطح بالا را متوقف نخواهد کرد، مگر این‌که دولت‌های غربی تحریم‌های تنبیهی علیه ایران را لغو کنند و حق ایران برای غنی‌سازی اورانیوم تحت قوانین بین‌المللی را به رسمیت بشناسند.

پس از این دور مذاکرات، ایران چندین بار نسبت به «شکست» مذاکرات و مسئولیت غرب در لطمه زدن به روند آن هشدار داده است.

کشورهای غربی می‌گویند که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است. ایران این اتهام را رد می‌کند و می‌گوید اهداف برنامه هسته‌ای‌اش، صلح‌آمیز و برای تولید برق و مصارف پزشکی است.


 


امروز: آیت الله العظمی صانعی در بیاناتی با موضوع خصوصیات امام زمان (عج)، عملکرد بسیاری از مدعیان پیروی امام غایب را یکی از موانع اصلی ظهور ایشان دانست و با تاکید بر اینکه آمدن امام مهدی به معنای آگاه شدن بشریت به دروغ‌ها، حیله‌ها و اهمیت اسلام است؛ منتظران واقعی آن حضرت را کسانی توصیف کرد که اهل دروغ و حیله و فریبکاری نیستند و به نام اسلام ظلم نمی‌کنند.

به گزارش کلمه، این مرجع تقلید گفت: امام زمان بیاید با اینکه ما هنوز که هنوز است اهل دروغیم؟! با دروغ همه کاری می‌کنیم، ما هنوز اهل حیله و تزویریم! ما هنوز اهل ریا و خدعه‌ایم، ما هنوز نعوذ بالله اهل عوام‌فریبی هستیم، ما خودمان نعوذ بالله هزار کار می‌کنیم وداد می‌زنیم: «دزد را بگیر»! با این وضعیت حضرت چگونه بیاید، خوب اگر بیاید او را هم همین طورش می‌کنیم ، اگر بیاید با دروغ، حیله و با تزویر مقابلش می‌ایستیم، علیه او شمشیر می‌کشیم ولی علیه دشمنان او شمشیر نمی‌کشیم! راستی ما منتظر امام زمانیم؟!

ایشان با انتقاد از کسانی که درباره زمان ظهور امام زمان ادعاهایی را مطرح می‌کنند، گفت: اگر صاحبان قدرت بخواهند به نام مهدی موعود (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) کوچکترین سوء استفاده را بنمایند، گناه و خیانت به اهداف والای مصلح جهانی (روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء) است. پس استفاده ابزاری از نام آن حضرت خیانت به امام و به عدالتی است که خداوند وعده داده است.

آیت‌الله صانعی همچنین ابن تصور را که با ظهور امام مهدی (عج) کشته‌ها فراوان می‌شود و جنگ و خون‌ریزی به راه می‌افتد، نیز زیر سؤال برد و گفت: این مسئله افترا به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. شاهد و دلیل آن هم روایاتی است که می‌فرماید حرکت امام زمان همانند حرکت نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) است و آرمانش را با خلق نیکو به پیش می‌برد.

ایشان تصریح کرد: یکی از نشانه‌های ظهور منجی، نفرت بشریت از جنگ و خونریزی‌ است. در آن عصر، علاقه به صلح و گفت و گو و کنار گذاشتن اختلافات و تشکیل سازمانها و مجامع مختلف در سطح جهان اوج می‌گیرد. در زمان مهدی موعود، از ظلم اثری نیست و دموکراسی و حکومت مردمی‌توسط ایشان محقق می‌شود و تمام بشریت به مفهوم واقعی کلمه انسان می‌شوند... نفرت و انزجار بشر از جنگ و خشونت، امری بدیهی است و مصلح جهانی نیز هیچ گاه نمی‌تواند حرکت و پیام خود را برای تحقق صلح و عدالت، با خشونت و جنگ آغاز ‌کند. ما معتقدیم هر کسی که زمینه ساز جنگ باشد و جنگ‌افروزی‌کند مجرم و گناهکار است. امروز دنیا، دنیای عقل و گفت و گو است و بشریت متنفر از جنگ است. ما به امید روزی هستیم که همه سلاحها به صلاح و شایستگی تبدیل شود. چنین روزی با آمدن امام دوازدهم شیعیان مهدی موعود (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) تحقق پیدا می‌کند.

مشروح این اظهارات که در وب‌سایت این مرجع تقلید منتشر شده، به شرح زیر است:

چند دقیقه‌ای اجازه بدهید در شب ولادت با رحمت و با برکت و با میمنت مهدی موعود(عج) چند جمله‌ای هم برای شما دوستان، دانشمندان، فضلاء، آقایان عرض کنم که هم برای خودم ذخیره‌ای، هم برای شما تذکّری باشد و شما بعد مطالعه و بحث کنید و به قول حالایی‌ها تحلیل کنید.

قسمتی از روایتی را که می‌خواهم خدمت شما عرض کنم شیخ صدوق(قدّس سرّه) این روایت را از شش نفر از مشایخش نقل کرده است، یکی از مشایخ، شیخ صدوق پدرش بوده است. و مرحوم کلینی در کافی هم با سند نقل کرده است.[۱] عبدالرحمن ابن سالم از أبی بصیر از امام صادق (ع) نقل می‌کند. که پدرم باقر العلوم (علیه السلام) به جابر فرمود: جابر من با تو کار دارم، من یک نیاز و حاجتی دارم و می‌خواهم برایم کاری انجام بدهی! الله اکبر از احترام به علم و تواضع ائمه!(ع) آن که باقر العلوم است و شکافنده علوم است. می‌فرماید: چه موقع وقت شما اجازه می‌دهد من شما را ببینم و بپرسم؟! امام(ع) نمی‌گوید: فلان وقت بیا، بلکه می‌گوید: شما کی راحت هستید، کی مشکل ندارید؟! تقریباً دارد امام باقر(ع) از جابر وقت می‌گیرد. جابر می‌گوید: «أِیُّ الاُوقاتِ أحبتَه»، هر وقت شما بخواهید و دوست دارید من در خدمت شما هستم. آقا! این فرمایش‌ها چیست که از من وقت می‌گیرید که با من ملاقات کنید. به هر حال یک روزی با هم وعده کردند. از ذیل حدیث بر می‌آید جابر آمد منزل امام باقر(صلوات الله علیه)، «فَقالَ لَهُ: یا جابر أخْبرنی عَنِ اللوحِ الّذی رَأیتَهُ فی یَدِ اُمّی فاطمه(س) بنتَ رَسوُلِ الله وَ ما أخبرتک به اُمّی فی ذلکَ اللوح مکتوبٌ»، آن نسخه‌ای و لوحی که در دست مادرم دیدی و چیزهایی که مادرم به تو گفته برای من بیان کن، که مادرم در حیات رسول‌الله به تو خبر داده است.

جابر می‌گوید خدا را شاهد می‌گیرم که در زمان حیات رسول الله(ص) بر مادرت فاطمه(س) وارد شدم تا ولادت حسین(ع) را به او تبریک بگویم و در آن حال در دست فاطمه لوحی سبز رنگ دیدم. از فاطمه(س) سؤال کردم این لوح چیست؟ فاطمه(س) فرمود: این لوحی است که خداوند به رسول الله(ص) هدیه کرده که در آن نام پدرم، علی، فرزندان من و اوصیاء از فرزندانم در آن است. «فقال جابر: فاشهد بالله انّی هکذا رأیته فی اللوح مکتوبا»، بعد جابر لوح را می‌خواند. که در آن ائمه(ع) با صفاتی از آنها آمده است که من ذکر نمی‌کنم آقایان خودشان مراجعه کنند. فقط راجع به امام زمان می‌خوانم. «وَ اُکمِّلُ ذلک» یعنی خداوند می‌فرماید: کامل می‌کنم اوصیاء پیغمبر و اولیاء خدا را، بِاِبنِهِ«م ح م د» با رمز‌اشاره کرده، چون آنوقت‌ها اسم حضرت(عج) را نمی‌بردند، «رَحمَةً لِلعالَمینَ»، صفت رحمةً للعالمین که برای پیغمبر(ص) بوده برای امام زمان(عج) هم هست. «عَلیهِ کَمالُ مُوسی وَ بهاءُ عیسی وَ صَبرُ أیّوب». حضرت مهدی(عج) کمال موسی را دارد، یعنی موسی در تمام برخوردهایش برخورد ادبی و برخورد منطقی را رعایت می‌کرد. هیچ گاه برخورد موسی برخورد خشن و اذیّت و آزار نبود.

فرعون از موسی پرسید خدایت کیست؟در پاسخ گفت: ( الَّذِی أَعْطَى کُلَّ شَیْءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدَى)، «پروردگار ما کسی است که هر چیزی را خِلقَتی که در خور اوست داده سپس آن را هدایت فرموده است». موسای کلیم، دنیایی از معارف را در این جمله گفت. خداوند خطاب به موسی و هارون فرمود: (فَقُولاَ لَهُ قَوْلاً لَّیِّنًا)، وقتی با فرعون روبرو می‌شوید با او آرام سخن بگویید. این کمال موسی که مهدی هم مثل اوست. یعنی امام زمان که می‌آید، بِکُش بِکُش راه نمی‌اندازد، امام زمان زندان ها را پر نمی‌کند، امام زمان شلاق نمی‌گیرد،! امام زمان زبانش را باز نمی‌کند هر تهمت و هر افترایی اطرافیانش یا خودش نعوذ بالله به هر کسی بخواهند بزنند، او مثل موسی(ع) حرکت می‌کند. کمال موسی یعنی اگر کسانی با او مخالف هستند با آرامی و ادب با او برخورد می‌کند، همانگونه که، امیرالمؤمنین(ع) این گونه رفتار می‌کرد.

طبری نقل کرده می‌گوید: امیرالمؤمنین(ع) در مسجد داشت صحبت می‌کرد، فرمود: «سَلونی قَبل أن تَفْقِدُونی»، قبل از اینکه مرا از دست دهید، هر چه می‌خواهید از من بپرسید. می‌دانید این جمله برای علی(ع) است و ائمّه(ع) دیگر برای احترام به جدشان نگفته‌اند. یکی از این خوارج ـ از دشمنان علی که آخر هم او را کشتند ـ ، گفت: «قَاتَلُه الله ما افْقُّههُ»، یعنی خدایا علی را بکش، چقدر هم ملا است! دومی هم همین جمله را گفت: بعضی از دوستان علی رفتند جلو که با او برخورد کنند، علی(ع) فرمود: چه کارشان دارید، با من دارند صحبت می‌کنند، شما چه کارشان دارید؟! این را طبری نقل می‌کند، شهید مطهری شبیهش را دارد من از طبری نقل می‌کنم. خوارج جمعیت زیادی شدند، دایم می‌گفتند: «مرده باد علی، مرده باد علی»! تا اینکه وقتی ساکت شدند، امیرالمؤمنین(ع) فرمود: من چند کار با شما انجام می‌دهم:

۱ـ تا دست به شمشیر نبردید کاری به شما ندارم.

۲ـ ‌حقوقتان را از بیت المال قطع نمی‌کنم.

۳ـ بیایید در مسجد بایستید شما آنطرف نماز بخوانید من هم اینطرف، مانع ورود شما به مسجد نمی‌شوم.

از دیگر خصوصیات حضرت حجت(عج) بهاء عیسی، یعنی زهد عیسی را دارد. از جامعه کم استفاده می‌کند، اما به جامعه زیاد سود می‌دهد. عیسی کارش این بود. عیسی با نان خشک جوین بدون خانه و زندگی در بیابان‌ها زندگی می‌کرد، امّا کمال خدمت را به مردم می‌کرد؛ و گرنه در مقابل خدمت به آدمیان اگر انسان همه چیز بخواهد، این که کاسبی است. کاسبی که خیلی مهم نیست. زهد، خدمت کردن بسیار به جامعه، اما کم گرفتن از جامعه و کم گرفتن از حقوق مردم، از خصوصیات حضرت حجت(عج) است.

از دیگر سجایای حضرت مهدی(عج) صبر ایّوب است، یعنی در مقابل مشکلات خودش را نمی‌بازد. تحمُّل می‌کند می‌ایستد. حرفش را می‌زند گرچه متحجّرین و مقدّس‌ها ممکن است خلافش را فکر کنند و ممکن است یک آدم‌هایی که هنوز امام زمان را نشناخته‌اند بگویند: کارهای ایشان خلاف اسلام است.

در حکومت حضرت(عج) همه یکسان هستند. برای جاده‌ها قانون راهنمایی وضع می‌کند. می‌گوید: پیاده ها در کنار جاده‌ها راه بروند. عابرهای پیاده حق ندارند وسط جادّه‌ها بروند. طواف واجب قبل از طواف مستحب آورده می‌شود. نظم و انتظام برای جامعه می‌آورد. شما اگر بخواهید مغازه باز کنید، باید مجوز بگیرید در حکومت‌ها، نمی‌توانید بگویید: آقا مغازه برای خودم است، می‌گویند: نظم جامعه اقتضاء می‌کند مجوز بگیری. اگر می‌خواهی عقد کنی باید محضری کنی. عقد بدون محضر خلاف قانون است.

او می‌خواهد مملکت را اداره کند. بعد می‌فرماید: «فَیذِّلُ اَولیائی فی زَمانهٍ»، طبق این حدیث خداوند می‌فرماید: اولیاء من در زمانش ذلیل می‌شوند، سرهایشان را به هدیه می‌برند، آتششان می‌زنند. یعنی: اولیای من حتی در زمان حضرت(عج) هم از ناحیه دشمنان این همه صدمه‌ها را می‌بینند.

عملکرد ما یکی از موانع ظهور است

خداوند در قرآن می‌فرماید: « وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنکًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَعْمَى»[۲]، «و هر کس از یاد من دل بگرداند، در حقیقت زندگی تنگ [وسختی] خواهد داشت». «ضَنْک» این است که آدم زندگی‌اش همراه با عبادات و مستحبات نباشد، زندگی آدم آلوده به گناهان و مکروهات باشد. زندگی آدم آلوده به دنیایی باشد که هیچ وقت به آرزوهایش نمی‌رسد. زندگی آدم دور باشد از انتظار فرج به معنای حقیقی و به معنای واقعی‌اش، یعنی خودش و جامعه را آماده نکند برای آمدن ولی عصر(عج). این زندگی «ضَنْک» است، زندگی «ضَنْک» این است آدم مقدمات مبعده فراهم بکند، یعنی کاری بکند که امام زمان نیاید. اگر انسان مدام کاری کند که امام زمان نیاید این بدترین بدبختی است، این به قول رسول الله (صلوات الله و سلامه علیه) «‌اشقی الاشقیاء مَنِ اجتَمَعَ عَلیهِ فَقْرُ الدُّنیا وَ عَذاب الآخرة»[۳] : شقی‌ترین مردم از اولین تا آخرین کسی است که فقر در دنیا و عذاب آخرت در او جمع شود. آدم با بدبختی‌هایی که در دنیای مادی دارد، با هزار نکبتی که این زندگی دارد، گرفتار مشکلات دیگری هم هست، تازه کاری بکند که امام زمان(عج) ظهور نکند، خوب این خیلی بدبختی است. به نظر بنده ـ به عنوان یک نظر ـ ، اینکه ولی عصر(صلوات الله و سلامه علیه) نمی‌آید، خداوند از باب لطفی است که به خوبان دارد، از باب علاقه‌ای که به دینش دارد، از باب اینکه می‌خواهد یک روز به بشریت بفهماند اسلام یعنی چه! یک روز بفهماند حکومت مهدی موعود(عج)، قرآن و عترت(ع) که همراه هم جمع شوند چه می‌کنند. یک روز به بشریت بفهماند که اگر گذاشته بودند علی(ع) حکومت حق، حکومت عدل اسلامی و الهی را برای مردم تبیین و اجراء می‌کرد. این لطف خداست که حضرت حجت(عج) را در پس پرده غیبت نگه داشته، چون ماها بر حسب اعمالمان کارهایی می‌کنیم که مانعیم: « وُجودُه لُطف وَ عَدمُه مِنّا»، نه‌ اینکه خوبان، شهدا، آزادگان و جبهه رفته‌ها مانعند، نه ‌اینکه مدافعین اسلام، و آنهایی که رنج دیدند برای پیاده شدن احکام نورانی اسلام، نه روحانیتی که در زمان پهلوی آن همه صدمه‌ها دیده‌اند، مانعند و نه حوزه علمیه‌ای که در زمان پهلوی با همه جنایت‌هایش یک عده‌ای ماندند و نگه داشتند؛ این‌ها مانع نیستند، نماز شب خوان‌های حقیقی، روزه‌داران، حاجی جواد آقای ملکی‌ها ، آشیخ محمد تقی بافقی‌‌ها که مانع نیستند. مانع از آمدن، آنهایی هستند یا ماهایی هستیم که نمی‌گذاریم امام زمان(عج) کارش را پیش ببرد. رُک بگویم! امام زمان بیاید با اینکه ما هنوز که هنوز است اهل دروغیم؟! با دروغ همه کاری می‌کنیم، ما هنوز اهل حیله و تزویریم! ما هنوز اهل ریا و خدعه‌ایم، ما هنوز نعوذ بالله اهل عوام‌فریبی هستیم، ما خودمان نعوذ بالله هزار کار می‌کنیم وداد می‌زنیم: «دزد را بگیر»! با این وضعیت حضرت چگونه بیاید، خوب اگر بیاید او را هم همین طورش می‌کنیم ، اگر بیاید با دروغ، حیله و با تزویر مقابلش می‌ایستیم، علیه او شمشیر می‌کشیم ولی علیه دشمنان او شمشیر نمی‌کشیم! راستی ما منتظر امام زمانیم؟! ما با عملکردمان مانع از آمدنش هستیم، و نعوذ بالله ثم العیاذ بالله یک وقت هم نقشه می‌کشیم شمشیر به گردنش بزنیم. تا بنده و امثال بنده روی زمین هستیم معلوم نیست خداوند امام زمان(عج) را بیاورد، برای اینکه اگر بیاورد من ـ منِ نوعی ـ ، خودم اولین دشمن امام زمانم! من خودم اولین کسی هستم که به نام امام زمان(صلوات الله و سلامه علیه) اهداف امام زمان را می‌کوبم. من نوعی خودم اولین کسی هستم که به نام اسلام علی بن ابی طالب و زهرایش(ع) این همه ظلم می‌کنم! با این وضعیت مگر می‌شود امام زمان را خدا بفرستد؟! باید یک روزی برسد که بشریت به همه دروغ‌ها آگاه بشوند، بشر به همه حیله‌ها آگاه بشود، همه انسان‌ها به احکام اسلام معتقد بشوند، همه بشریت به اهمیت اسلام و عترت پی ببرند. یک آگاهی مطلق که آمد، آن وقت امام زمان(عج) می‌آید.

پس یادمان باشد اگر می‌خواهیم امام زمان بیاید خودمان را و مردم را آگاه کنیم، روی معلوماتمان پرده نگذاریم، حداقل بنده یک نفر و شمای بزرگوار، بنا بگذاریم اهل دروغ نباشیم، بنا بگذاریم اهل حیله نباشیم، بنا بگذاریم اهل ظلم نباشیم، بنا بگذاریم عمل خوب را از هر کسی دیدیم بپسندیم، کار نداشته باشیم از من سر زده یا از دیگری سر زده است، بنا بگذاریم هر کسی به حوزه‌های علمیه خدمت می‌کند دعایش کنیم، از هر صنفی و از هر باندی می‌خواهد باشد و هر کسی هم که خدای ناخواسته بخواهد به حوزه‌های علمیه خیانت کند، در دل شب با خدا راز و نیاز کرده و نفرینش کنیم. این معنای زمینه آماده کردن برای آمدن مهدی موعود است.

مصلح جهانی‌

همه انسانها منتظر یک مصلح حقیقی هستند که جهان را سرشار از صلح و عدالت‌کند. امروز بشریت، به طرف زمینه‌سازی ظهور مصلح در حرکت است و شاید مهمترین نشانه آن هم نفرت انسانها از جنگ و خشونت و طرفداری از حقوق بشر، عدالت و‌‌ ‌صلح باشد.

این که امروز علمای اسلام با علمای مسیحیت و سایر ادیان، در کمال صمیمیت و دوستی پیرامون صلح و ظهور منجی و سایر موضوعات با یکدیگر گفت وگو می‌کنند انسان را به این باور می‌رساند که این هماهنگی‌ها، در راستای ظهور مصلح کل و برقراری عدل جهانی است و اختلاف در این خصوص نیز صرفاً در اسم مصلح است و بر آن هم هیچ ضرری مترتب نیست.

این که گفته می‌شود با ظهور مصلح جهانی، کشته‌ها فراوان می‌شود مسلماً نظریه باطل و نادرستی است و این مسئله افترا به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. شاهد و دلیل آن هم روایاتی است که می‌فرماید حرکت امام زمان همانند حرکت نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) است و آرمانش را با خلق نیکو به پیش می‌برد؛ قرآن هم از این مسئله با عظمت یاد کرده است «انک لعلی خلق عظیم».

نشانه‌های ظهور

مسئله منجی، فطری بشر است و اکثر انسانها به آن معتقد هستند؛ ولی تعابیر در این زمینه متفاوت است، اما مسئله مهم در این خصوص بروز نشانه‌های ظهور است که به مراتب بیشتر از گذشته است.

یکی از نشانه‌های ظهور منجی، نفرت بشریت از جنگ و خونریزی‌ است. در آن عصر، علاقه به صلح و گفت و گو و کنار گذاشتن اختلافات و تشکیل سازمانها و مجامع مختلف در سطح جهان اوج می‌گیرد.

در زمان مهدی موعود، از ظلم اثری نیست و دموکراسی و حکومت مردمی‌توسط ایشان محقق می‌شود و تمام بشریت به مفهوم واقعی کلمه انسان می‌شوند.

یکی دیگر از نشانه‌های ظهور ـ که در روایات ما هم به آن اشاره‌ شده ـ کامل شدن عقل و درک بشر‌ است و هر چه درک و اندیشه‌های بشری کامل تر شود، اختلافات کمتر می‌شود و آزار و اذیت‌ها از بین می‌رود و وحدت به طور کامل محقق می‌شود.

انسان و مسئله زمان ظهور

زمان دقیق ظهور مصلح را فقط خداوند می‌داند و اگر کسی امروز ادعا کند که نسبت به آن آگاه است، اگر قدرتمند باشد فریبکار است والا ناآگاه می‌باشد و باید او را تکذیب کرد.

اگر صاحبان قدرت بخواهند به نام مهدی موعود (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) کوچکترین سوء استفاده را بنمایند، گناه و خیانت به اهداف والای مصلح جهانی (روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء) است. پس استفاده ابزاری از نام آن حضرت خیانت به امام و به عدالتی است که خداوند وعده داده است.

اگر در دنیا عدالت و صلح حکمفرما شود و زمینه برای رشد فکری انسانها فراهم گردد، هیچ کس با حضور آن حضرت دشمنی نمی‌کند.

مهدویت و دموکراسی‌

امروز کسانی طرفدار مهدویت و منتظر ظهور مصلح به حساب می‌آیند که در جهت برقراری صلح جهانی تلاش و کوشش نمایند و مروج واقعی دموکراسی و حقوق بشر باشند و حرکتشان در مسیر علم و دانش باشد.

در اندیشة مهدویت، نه فال‌گیری و رمالی است و نه خواب و خرافه، بلکه آزادی فکر، اندیشه، خدمت به بشریت و پیشرفت علم و دانش است. برهمین اساس زمانی هم که مهدی موعود (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) ظهور می‌کند، حکومت مردمی ‌و صلح بر سراسر جهان حاکم می‌شود و هر کسی هم ظلم ‌کند و جلوی آزادی اندیشه و بیان را بگیرد، مخالف ظهور مهدی موعود (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) است.

مصلح جهانی و نفرت بشریت از جنگ‌

نفرت و انزجار بشر از جنگ و خشونت، امری بدیهی است و مصلح جهانی نیز هیچ گاه نمی‌تواند حرکت و پیام خود را برای تحقق صلح و عدالت، با خشونت و جنگ آغاز ‌کند.

ما معتقدیم هر کسی که زمینه ساز جنگ باشد و جنگ‌افروزی‌کند مجرم و گناهکار است.

امروز دنیا، دنیای عقل و گفت و گو است و بشریت متنفر از جنگ است.

ما به امید روزی هستیم که همه سلاحها به صلاح و شایستگی تبدیل شود. چنین روزی با آمدن امام دوازدهم شیعیان مهدی موعود (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) تحقق پیدا می‌کند.

-------------------------

[۱] - اصول کافی ج۱،ص۵۲۷ حدیث۳
[۲] - طه/۱۲۴
[۳] - کنز العمال،ج۶،ص۴۷۰

پیام امام مهدی (عج) تحقق صلح و عدالت است، نه جنگ افروزی


 


امروز: مازیار مهرپور، فعال کارگری، با قرار کفالت، ازاد شد.

به گزارش کلمه این فعال کارگری با قرار کفالت ۳۰ میلیون تومان ساعتی پیش از زندان لاکان رشت ازاد شد. روز سه شنبه ۱۳ تیرماه نیز فرامز فطرت نژاد دیگر فعال کارگری محبوس در زندان رشت با قرار کفالت ۳۰ میلیون تومانی ازاد شده بود. مسعود سلیم‌پور، سیروس فتحی، میترا همایونی و سعید مرزبان از دیگر فعالان کارگری زندانی در شت بودند که دوشنه ۱۲ تیر آزاد شدند.

روز جمعه ٢۶ خرداد، نزدیک به شصت تن فعالان کارگری در جریان برگزاری مجمع عمومی کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری در شهر کرج بازداشت و زندانی شدند. بخشی از این فعالان فردای بعد دستگیری و تعدادی نیز در طول این هفته ازاد شدند. از میان این فعالین دستگیر شده علیرضا عسگری، ریحانه انصاری و جلیل محمدی کماکان هنوز در زندان کرج هستند و از وضعیت آنها خبری در دست نیست.


 


امروز: رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور می گوید، مرغ در ۶ ماه گذشته، ۸۰ درصد گران شده است.

به گزارش «مهر»، حسین مقدم نیا دلیل اصلی گران شدن قیمت مرغ در بازار را کمبود نهاده ها عنوان کرد و افزود: الان کنجاله سویا در بازار کیلویی ۱۶۰۰ تومان است درحالی که قیمت واقعی آن بین ۵۰۰ الی ۶۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده ها در بازارقیمت کارشناسی و منطقی هرکیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری ۳۷۷۰ تومان و قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ ۵۴۰۰ تومان است.

وی درخصوص قیمت مرغ در ۶ ماهه گذشته گفت: در ۶ ماهه گذشته قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده درب مرغداری ۲۳۸۸ تومان و قیمت هرکیلو گرم گوشت مرغ در بازار ۳۳۶۵ تومان بوده است.

مقدم نیا با بیان اینکه رشد ۷۰ تا ۸۰ درصدی قیمت مرغ در ۶ ماهه گذشته اصلا منطقی نیست، گفت: این افزایش قیمت مرغ به دلیل نوسان نرخ ارزو کمبود نهاده ها در بازار بوده است.


 


امروز: در حالیکه برخوردهای خشن و غیرانسانی نیروی انتظامی با شهروندان به بهانه هایی چون "بدپوششی و بدحجابی" همچنان ادامه دارد، ٢٢٢ تن از راهیافتگان مجلس شورای اسلامی با صدور بيانيه ای از نيروی انتظامی خواستند تا با "معترضين به شئون اسلامی" برخورد کرده و به زعم خود از "حقوق جامعه" دفاع کنند.

به گزارش ایسنا، در اين بيانيه که روز چهارشنبه ۱۴ تيرماه در صحن علنی مجلس قرائت شد، آمده است: "وظيفه هر فرد دلسوز دعوت به ارزش ها و نهی افرادی است که عامدانه در صدد تعرض به ارزش های والای اسلامی مانند عفاف و حجاب و ساير شئون اسلامی هستند."

این راهیافتگان ضمن حمایت از برخوردها و اقدامات نيروی انتظامی در مواجهه با کسانی که "معترضان به شئون اسلامی" خوانده شده، گفته اند "از نيروهای زحمتکش و دلسوز نيروی انتظامی می خواهيم با معترضين به شئون اسلامی با متانت و مطابق موازين قانونی برخورد کرده و از حقوق جامعه دفاع کنند."

بيانيه یاد شده يک روز پس از آن صادر می شود که فرمانده نيروی انتظامی و وزير ارشاد با حضور در پارلمان وضعيت «عفاف و حجاب» در کشور را بررسی کرده و محمد حسينی، وزير ارشاد در اين جلسه گفت که "ما در خارج از کشور هم حجاب را نظارت می‌کنيم چه برسد به داخل."

گفتنی است، طی هفته های اخیر، نيروی انتظامی جمهوری اسلامی تحت پوشش طرح مقابله با بدحجابی و بد پوششی، با بانوان و جوانان برخوردهای خشن و غیر انسانی زیادی را داشته و علاوه بر برخورد با افراد در فضاهای باز، گشت های خود را به مراکز فرهنگی و هنری نيز گسترش داده است.


 


امروز: جزئیات تازه ای از فعالیت اعضای شبکه سرقت نفت خام از چاه های نفتی خوزستان در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی فاش شد.

به گزارش مهر، پس از دستگیری سارقان نفت خام از چاه های جنوب کشور ، تحقیقات از آنها آغاز شد و ماموران در جریان بررسی های خود دریافتند در مناطق جنوبی کشور به خصوص استان خوزستان ، چاه های متعدد نفت خام حفاری شده و توسط شرکت های مختلف خصوصی و دولتی بهره برداری می شوند .

در کنار هر یک از این چاه ها گودال های خاکی بزرگی نیز حفر می شود تا نفت های استخراج شده از این چاه ها ذخیره سازی شود تا در فرصت های متوالی و توسط تانکر های مخصوص به پالایشگاه ها منتقل شود.

عدم حفاظت مناسب و نظارت کافی بر این چاه های جانبی ، فرصت را برای 7 سارق خوزستانی فراهم آورد که با همکاری یکی از نگهبانان این چاه های نفت اقدام به 30 نوبت سرقت از این چاه کنند .

سرکرده این باند که " خلیل " نام داشت ، با همکاری 3 برادر و 3 پسر عموی خود ، باندی را تشکیل داده بود که به وسیله چند دستگاه تانکر 30 هزار لیتری و پمپ های لجن کشی که روی این تانکرها نصب کرده بودند ، شبانه به سراغ چاه های ذخیره جانبی می رفتند و با همکاری نگهبان این چاه ، هر شب حدود 30 هزار لیتر نفت را پمپاژ و به انبار خود که در حاشیه شهر اهواز قرار داشت منتقل می کردند.

این سارقان ، نفت را به تانکر های عظیم خود در این انبار منتقل می کردند و با مخلوط کردن نفت خام با روغن سوخته ای که از سطح شهر خریداری می کردند ، ماده حاصل را به عنوان نفت سیاه و یا نفت کوره به کارخانجات آسفالت سازی می فروختند .

با اعلام خبرهایی مبنی بر سرقت های متعدد از چاه نفتی در حوالی شهر اهواز ، این موضوع در دستور کار پلیس آگاهی خوزستان قرار گرفت و ماموران این پلیس توانستند با کار اطلاعاتی و کنترل های نامحسوس خود ، در دو مرحله اقدام به دستگیری متهمان کنند .

با دستگیری متهمان و بازرسی از انبار آنها ، سه دستگاه تانکر مجهز به دستگاه پمپاژ و همچنین تجهیزات مربوط به ذخیره و تلفیق نفت و روغن سوخته کشف شد .

همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد که این گروه سال گذشته نیز به دلیل سرقت هایی مشابه به دست ماموران شناسایی و دستگیر شده بودند . اما به دلیل طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده ، با قید ضمانت آزاد شدند و به محض آزادی موقت ، دست به سرقت های جدیدی زدند . این گروه برای بار دوم برای یک پرونده مشابه به زندان افتادند تا دادگاه بار دیگر به پرونده سارقان نفت خوار رسیدگی کند .

متهمان به سرقت بیش از 150 هزار لیتر نفت خام، اعتراف کرده و به همراه پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند که هم اکنون در شعبه 17 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان هواز، تحت رسیدگی است.


 


امروز: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از تمایل احمدی‌نژاد به بازگشت جاسبی به دانشگاه آزاد سخن گفت.

به گزارش فارس، حسین کچوئیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به این سوال که آیا تلاش‌هایی از سوی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حضور جاسبی در این شورا صورت می‌گیرد، گفت: برای ابقای جاسبی تلاش سازمان‌یافته‌ای مشاهده نمی‌کنم، ولی یک مبنای متفاوتی در ذهن آقای احمدی‌نژاد شکل گرفته است که به اقتضا و براساس آن مبنا در این‌باره عمل می‌کند.

کچوئیان به خانه‌‌نشینی 11 روزه احمدی‌نژاد اشاره کرد و اظهار داشت:‌ آقای احمدی‌نژاد بعد از 11 روز خانه‌نشینی تغییر کرده است و اگر قبلا با این خط و مشی بوده یا بعدا تغییر کرده است، ما اطلاعی نداریم.

وی افزود: اما بالاخره بعد از آن 11 روز خانه‌نشینی، رفتار و عملکرد نشان می‌دهد که رفتار آقای احمدی‌نژاد تغییر کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آقای احمدی‌نژاد بعد از تقابلی که با مجموعه اصولگراها پیدا کرد و دچار انزوا شد، به دنبال ایجاد توازن قوا جدیدی بوده است، تصریح کرد: ‌احمدی‌نژاد مشخص است که جبهه‌گیری، جبهه‌سازی متفاوت و یا یارگیری‌های تازه در صحنه سیاسی کشور است.

کچوئیان به نامه احمدی‌نژاد به مقام معظم رهبری در مورد حضور جاسبی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: ما در شورا تاکید کردیم که اگر می‌خواهید نامه‌ای بنویسید به اسم شورا چنین کاری را انجام ندهید، ولی بالاخره احمدی‌نژاد این کار را انجام داد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اقدام برای حضور جاسبی و تلاش‌های گذشته برای تغییر جاسبی دارای تناقض است، تصریح کرد: اگر جاسبی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت امنا حضور داشته باشد، دیگر نمی‌توانیم در دانشگاه آزاد کاری انجام دهیم، زیرا نسبت اعضاء نصف به نصف خواهد شد.

وی افزود: زیرا توازن قوا به صورتی خواهد شد که گروهی خواستار اصلاح و گروهی نیز کسانی هستند که در مجموعه جاسبی و هاشمی قرار می‌گیرند که دراین صورت کل تصمیم‌ها به عهده آقای هاشمی می‌افتد و یا تصمیمی گرفته نمی‌شود، بنابراین فاتحه تمام اهداف و مقاصدی که برای تغییر اساسنامه دانشگاه آزاد داشتیم، باید خوانده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت: با توجه به اینکه 8، 7 ماه موضوع بررسی اساسنامه دانشگاه آزاد معلق مانده بود، اعضا گفتند باید سریع‌تر به نتیجه برسد؛ در نتیجه اعضای شورا بودند که مسئله دانشگاه آزاد را پیگیری و به نتیجه رساندند و آقای احمدی‌نژاد این موضوع را پیگیری نکرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه احمدی‌نژاد درک جدیدی از اوضاع و احوال و موقعیت خودش پیدا کرده است، تاکید کرد: به واسطه این ارزیابی دنبال یک ائتلاف‌های جدید است.

کچوئیان در ضمن به نحوه مدیریت شورا در مورد فرایند رای گیری اجرا شده برای انتخاب هیئت امنای دانشگاه آزاد در شب گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از تشکیک یکی از اعضا در مورد صلاحیت آقای کبگانیان برای عضویت هیئت امنا از اعلام رای خودداری کرد، درحالی که روند تشکیک در انتخابات در هر سطحی قالب مشخصی دارد و هر کسی نباید وسط فرایند رای گیری با طرح هر نوع تشکیکی جلوی فرایند کار انتخابات را بگیرد.

وی افزود: قاعده این است که تشکیکات باید مستند، واضح و درست باشد در حالی که این مورد نه معلوم بود به کدام بند از اساسنامه اشاره می‌شود و نه در مورد مسئولیت کبگانیان اطلاعات درستی مطرح شد.

کچوئیان اضافه کرد: در چنین مواقعی باید کار انتخابات انجام شود و آرا خوانده شود و آنگاه مورد تشکیک شده به کمیته حقوقی داده شود و اگر درست بود انتخابات باطل اعلام شود و اگر نه، نتیجه جای خودش اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه در این مورد خلاف و برعکس عمل شد و به این ترتیب که از اعلام نتیجه رای گیری خودداری کردند و آن را برای بررسی به کمیته حقوقی مشروط کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ارجاع به کمیته حقوقی در چنین وضعیتی تمایل آقای احمدی‌نژاد به انتخاب آقای جاسبی نشان می‌دهد، تصریح کرد: زیرا نتیجه آرا به ضرر آقای جاسبی بود که به این ترتیب سعی کردند فرصتی پیدا شود که جاسبی را وارد هیئت امنا کنند.


 


امروز: معاون سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها اعلام کرد؛ يارانه مرحله هفدهم سرپرستان خانوار يکشنبه هفته آينده 18 تير از حساب‌هاي بانکي قابل برداشت است.

به گزارش ایلنا، يارانه اين مرحله نيز همانند مراحل پيشين براي هر نفر 45 هزار و 500 تومان است.

بر اساس شنیده ها ، سازمان هدفمندی تا به افرادی که به حساب آن‌ها یارانه ۲۸ هزار تومان نان را واریز نشده، به حساب آنها پرداخت خواهد کرد.

این در حالی است که دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها در مقابل رسانه‌ها عملا از عدم پرداخت یارانه نان به افرادی که ۲۸ هزار تومان یارانه نقدی دریافت نکرده‌اند خبر داده بود.


 


امروز: احمدی نژاد در اصفهان با اشاره به سفری که به کشور برزیل و آمریکای جنوبی داشت اظهار داشت: صدها سال است که پرده ضخیم استکبار جهانی روی آن کشیده شده تا این کشور دیده نشود.

به گزارش مهر، وی عنوان کرد: کشور برزیل بیش از از 8.5 میلیون کیلومتر مساحت دارد و دارای منابع بسیاری است اما با وجود داشتن 200 میلیون جمعیت نزدیک به 170 الی 180 میلیون نفر آنها فقیر هستند و تنها 10 میلیون از مهاجرین اروپایی در این کشور دارای ثروت هستند.
وی گفت: در جلسه ای که با 70 الی 80 نفر از نخبگان برزیل داشتم، تمام خواست و نگاه آنها به پیشرفتهای ملت ایران بود.


 


امروز: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مدیریت کشور باید تعمیر شود و در این باره باید با سرعت عمل اقداماتی انجام داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محسن رضایی صبح امروز پس از حضور در گلزار شهدای شهرستان دزفول و ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس شهرستان دزفول در جمع منتخبان مردم دزفول در شوراهای اسلامی شهر حضور یافت و اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور باید مدیریت کلان در سطح ملی تعمیر شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اساسی در کشور در شرایط کنونی اقتصادی است، افزود: در شرایط کنونی مشکلات اساسی کشور در حیطه اقتصادی است و از بیکاری، گرانی و... می‌توان به عنوان اصلی‌ترین مشکلات جامعه در کشور نام‌برد.

رضایی با اشاره به اینکه بروکراسی کشور دچار مشکلات زیادی است، خاطرنشان کرد: بروکراسی کشور بسیار سنتی و قدیمی است و باید برای ترمیم و اصلاح بروکراسی کشور برنامه‌ریزی زیربنایی کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلح نظام تاکید کرد: باید در کشور فدرال‌های متعددی تشکیل شود تا بتوان مردم را در اداره کشور وارد کرد و مردم نیز در اقتصاد خود ایفای نقش کنند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته