
کلمه: میلاد حضرت زینب کبری(س) بر همه دوستداران و رهروان آن حضرت مبارک باد. حضرت زینب (س) اسوه زنانی است که چشم به منش حیدری او دوخته اند و روشی فاطمی برگزیده اند و زینب وار زیسته اند؛ همه زنانی که راه و روش زندگیشان را به نور آن خورشید حیا و عفّت و ایمان و معرفت مزین کرده اند. زنانی که، سیراب از چشمه سار تفکّر زینبی، غنچه هایشان را به دامان عفّت و عاطفه و ایمان میپرورند وهیچ گاه رسالت زینبی را فراموش نمیکنند و همچون او حتی به پنهانی ترین حیله دشمن، ذرّه ای کنار نمی روند زیرا که این گونه بودن را از زینب آموخته اند زینبی که عظمت و قدرت روحی او آن چنان بود که در میادین مختلف همچون استوانه ای محکم بخش سنگینی از بار امامت و زعامت پدر ودو برادر گرامیش را بر دوش گرفت” حضرت زینب (س) درصبر و استقامت و قدرت ایمان و تقوی ، یگانه بود.
سبحان الله! از این همه شکیبایی! از این همه ایستادگی! آری این گونه به نظر میرسد که درحماسه حسینی او بیش از همه درس استقامت آموخت و بیش از همه پرتو حسینی بر روح مقدسش تابید وامروز زنان ما با الگو گرفتن از سلاله ی پاک حضرت امیر(ع) همانگونه که ایشان در یکی از حساس ترین برهههاى تاریخ اسلام، از طریق تدبیر و فداکارى و شهامت خطرى را که متوجه کیان اسلام بود، برطرف نمود امروز نیززنان ما از طریق اقتدا به سیره و عملکرد و فضایل این بانوی گرانقدر حضرت زینب کبرىعلیها السلام همه دسیسه ها و مکر دشمنان اسلام را نا کام گذارده وبه رسالت زینبی خود عمل میکنند وحقیقت را به خاطر مصلحت به مسلخ نمیبرند باشد که حضرت حق در آغوش پر مهرش در بهشت برین حشری زینبی نصیبشان کند .
گزارشها حاکی است که دستکم ۱۷ نفر در ناآرامیهای روز جمعه در شهر درعا واقع در جنوب سوریه کشته شدهاند. سازماندهندگان اعتراضها از معترضان خواستهاند که هر جمعه در خیابانها تظاهرات کنند.
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود گزارش داده است که دستکم ۱۷ نفر در ناآرامیهای روز جمعه در شهر درعا واقع در جنوب سوریه کشته شدهاند.
رویترز همچنین از تظاهرات هزاران نفر از اقلیت کرد در شرق سوریه خبر داده است که خواستار انجام اصلاحات در این کشور شدهاند.
برپایه این گزارش، تظاهراتکنندگان در شهر درعا، یک ساختمان دولتی را به آتش کشیده و مجسمه برادر رئیسجمهوری سوریه، باسل اسد را درهم شکستند؛ باسل اسد در سال ۱۹۹۴ در یک سانحه رانندگی کشته شد.
یک منبع بیمارستانی اسامی هفده نفر را که به گفته او روز جمعه به دست نیروهای کشته شدهاند، در اختیار رویترز قرار داده است که بدین ترتیب شمار تلفات ناآرامیهای این کشور در طول سه هفته گذشته از مرز ۹۰ نفر تجاوز کرده است.
دولت سوریه وقوع ناآرامی روز جمعه در شهر درعا را تایید کرده است، اما با این حال گفته است که تنها دو نفر و آن هم به دست اوباش مسلح و نه نیروهای امنیتی کشته شدهاند.
خبرگزاری رسمی سوریه در گزارشی اعلام کرد که یک پلیس و یک راننده آمبولاس در ناآرامیهای روز جمعه در شهر درعا کشته شدهاند.
دولت سوریه از دسترسی رسانههای مستقل به شهر درعا جلوگیری کرده است.
یک شاهدان عینی که خود در انتقال کشتهها و زخمیها به بیمارستان شرکت داشته، نیز به آسوشیتدپرس گفته است که شمار کشتهشدگان ۱۳ نفر بودهاند.
از سوی دیگر یک پرستار در بیمارستان درعا نیز گفته است به دلیل شمار زیاد زخمیها، این بیمارستان با کمبود تخت مواجه است و بسیاری از زخمیها بر روی زمین یا نزدیک مسجد مداوا میشوند.
سازماندهندگان اعتراضها در سوریه در طول سه هفته گذشته از معترضان خواستهاند که هر جمعه در خیابانها تظاهرات کنند.
تظاهراتکنندگان در سوریه خواستار اصلاحات در این کشور هستند که نزدیک به ۴۰ سال خاندان اسد بر آن حکومت میکند؛ یکی از عمدهترین خواسته معترضان لغو حالت فوقالعاده است که از سال ۱۹۶۳ در این کشور برقرار است.
حالت فوقالعاده بسیاری از بندهای قانون اساسی سوریه را به حال تعلیق درآورده است.
وزارت کشور سوریه از شهروندان درعا خواسته است که به گروههای مسلح که به روی مردم و پلیس آتش گشودهاند پناه ندهند و اگر اطلاعی از آنها دارند به مسئولان گزارش کنند.
سوریه که در بحبوبه ناآرامیهای کشورهای عربی آرام به نظر میرسید از سه هفته پیش شاهد اعتراضهای مردمی بوده است.
شهر درعا که به کانون اعتراضها در این کشور تبدیل شده است، به مدت یک سال است که دچار خشکسالی است و اوضاع اقتصادی مناسبی ندارد.
بشار اسد تاکنون با انحلال کابینه و برکناری دو فرماندار و نیز وعده اصلاحات تلاش کرده است که از گسترش ناآرامیها کند.
به گزارش خبرگزاریها، وی در سخنرانی خود در پارلمان این کشور دست «دشمنان» را پشت ناآرامیهای اخیر این کشور دانست که به گفته او تمامیت این کشور را هدف قرار گرفتهاند.
نزدیک به ۹۰ درصد جمعیت ۲۱ میلیونی سوریه را مسلمانان تشکلیل میدهند؛ ۷۴ درصد از مسلمانان سوریه سنیمذهب هستند.
ژنرال حافظ اسد، پدر بشار اسد در سال ۱۹۷۰ در این کشور دست به کودتا زد و در سال ۱۹۷۱رئیسجموری سوریه شد. طبق قانون اساسی سوریه رئیسجمهوری این کشور باید مسلمان باید. پس از مرگ حافظ اسد در سال ۲۰۰۰ فرزندش بشار، رئیسجمهوری این کشور شد.
در حالی که قرار بود تهمینه میلانی کارگردان فیلم “یکی از ما ۲ نفر” امشب در برنامه سینمایی ۷ حضور داشته باشد ولی با حضور او در این برنامه مخالفت شد.
به گزارش پارس توریسم اواخر سال گذشته و در آخرین برنامه ۷ یک نظرسنجی درباره اکران فیلمهای نوروزی برگزار شد بدون اینکه نامی از “فیلم یکی از ما ۲ نفر” ساخته تهمینه میلانی برده شود. همین امر باعث اعتراض تند تهمینه میلانی شد و او در گفتوگویی با خبرآنلاین به شدت به این برنامه حمله کرد.
بعدها خبری از سوی سایت خبرآنلاین منتشر شد که مسئولان برنامه ۷ برای دلجویی از خانم میلانی قرار است در اولین برنامه ۷ در سال جدید میزبان او باشند ولی امشب که قرار است اولین برنامه ۷ در سال جدید روی آنتن برود با حضور میلانی در برنامه ۷ مخالفت شده است.
پس از مخالفت با حضور میلانی در برنامه ۷، گویا مسئولان برنامه به خانم میلانی پیشنهاد پخش صحبتهای او را به شکل ضبط شده دادهاند که خانم میلانی به دلیل ترس از سانسور شدن حرفهایش این پیشنهاد را نپذیرفته است.
در برنامه امشب قرار است دهنمکی حضور یابد.
فیلم “یکی از ما ۲ نفر” آخرین ساخته تهمینه میلانی اگر چه در سینماهای بسیار کمی اکران شده ولی از فروش بسیار خوبی برخوردار بوده است.
همکاران میرحسین موسوی در گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس در پیامی درگذشت پدر ایشان را تسلیت گفتند. موسوی عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و از اعضای گروه علوم سیاسی است. به گزارش کلمه متن این پیام به شرح زیر است.
بسمه تعالی
جناب آقای مهندس میر حسین موسوی
بدینوسیله رحلت پدر بزرگوارتان را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض می نمائیم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی مسئلت داریم.
همکاران شما در گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس
سید علیرضا حسینی بهشتی، ابوالفضل شکوری، حاتم قادری، مسعود غفاری، عباس منوچهری
سام محمودی سرایی، دبیر سرویس کتاب روزنامه شرق که دهم اسفند سال ۱۳۸۹ بازداشت شده است، از نظر جسمی و روحی دارای وضعیتی نگرانکننده است.
به گزارش خبرنگار کلمه، وضعیت این این روزنامهنگار که از مشکل مزمن میگرن و دستگاه گوارش رنج میبرد در زندان وخیم شده است.
وی به دلیل بیماری باید از مصرف برخی غذاها خودداری کند و داروهایش را نیز بهطور مرتب استفاده کند اما در زندان این موضوع رعایت نمیشود.
سام محمودی از زمان بازداشت تاکنون از ملاقات حضوری محروم بوده و تنها چند بار توانسته با خانوادهاش تماس تلفنی بگیرد. قاضی سانیاری که پرونده وی را در شعبه ۸ دادیاری دادگاه انقلاب بر عهده دارد علیرغم اینکه سام محمودی ممنوعالملاقات نیست اما با ملاقات حضوری وی مخالفت میکند.
این روزنامهنگار هماکنون در بند قرنطینه زندان اوین بهسر میبرد.
وی در تماسهای تلفنیاش از وضعیت روحی نامناسبی برخوردار بوده است. سام محمودی در این تماسها گفته که نگران است دادگاه برای وی حکم سنگینی صادر کند.
«تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری»، سرودن ترانه «من اعتراف میکنم …» از جمله اتهامات وی اعلام شده است.
از سویی دیگر منزل این روزنامهنگار که استیجاری بوده تا دو هفته دیگر باید تخلیه شود و صاحبخانه به دلیل اتفاقی که برای این روزنامهنگار رخ داده، حاضر به تمدید قرارداد خانه نشده است. در همین حال صاحبخانه گفته است که مبلغ رهن خانه را تنها به سام محمودی تحویل میدهد.
به همین دلیل از این نظر، همسر وی نیز تحت فشار قرار دارد.
تعداد زیادی از روزنامه نگاران در جریان وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران بازداشت شدند که تعدادی از آنها پس از چند ماه حبس آزاد شدند و گروهی همچنان در زندان به سر می برند.
سازمان گزارشگران بدون مرز میگوید ایران بزرگترین زندان روزنامهنگاران در خاورمیانه است.
بشار اسد درچارچوب اصلاحات وعده داده شده استاندار حَمَص، در مرکز سوریه و یکی از مسئولان برجسته این کشور را برکنار کرده و به کردهای استان الحِسکه تابعیت سوری اعطا کرد.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقهای القدس العربی، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه طی دستوری ایاد غزال، استاندار حمص را در چارچوب اصلاحات وعده داده شده برکنار کرد. ایاد غزال یکی از برجسته ترین مسئولان در سوریه به شمار می آمد.
استاندار حمص پیشتر اعلام کرده بود که براساس طرحی قصد دارد تمام درخواست ها و آرزوهای ساکنان این شهر را محقق سازد اما این طرح به دلیل وجود اشکالات واکنشهای مردمی را در سطح استان برانگیخت .گفته میشود که برکناری ایاد غزال به دلیل ارائه چنین طرحی صورت گرفت.
وی چهاردهمین مسئول برجسته از میان کشورهای عربی و صد شخصیت برگزیده در سال ۲۰۱۰ از سوی مجله عَرَبیَن بیزینس به شمار می آید.
ایاد غزال همچنین براساس گزارشهای رسانهای در میان شخصیتهای بسیار با نفوذ و برجسته در زمینه تصمیم گیریها در سوریه به شمار می آید.
وی پیشتر از سوی ناظران برای جانشینی ناجی العطری در پست نخست وزیری نامزد شده بود. اخیرا تظاهراتهای مردمی در شهر حمص برگزار شده که طی آن تظاهر کنندگان خواهان برکناری استاندار این شهر شده بودند.
در همین راستا بشار اسد دستور داد تا پس از نیم قرن به کردهای ساکن استان الحسکه تابعیت سوری اعطا شود.
اسد چندی قبل دستور داده بود تا کمیتهای برای بررسی مشکل سرشماری سال ۱۹۶۲ استان الحسکه با اکثریت شهروندان کرد تشکیل شود. پژوهشهای این کمیته ۱۵ آوریل(۲۶ فروردین) به پایان میرسد.
براساس گزارشهای غیر رسمی بیش از ۳۰۰ هزار شهروند کرد بدون تابعیت سوری وجود دارد. این افراد حق ثبت ازدواج و تولد در سندهای دولتی و همچنین حق دریافت گذرنامه و سفر به خارج از سوریه را ندارند مگر آنکه نیروهای امنیتی با این مساله موافقت کنند.
فواد علیکو، عضو کمیته سیاسی حزب کردی یکیتی در سوریه اظهار داشت: اعطای تابعیت سوری به کردها اقدامی در جهت درست به شمار می آید.
وی در ادامه افزود: ما از مدتها پیش منتظر این اقدام بودیم با اینکه اعطای این تابعیت دیر هنگام صورت گرفت اما بدین وسیله می توان دردها و رنجهای ۳۰۰ هزار شهروند کرد را به پایان رساند.
علی لاریجانی در نخستین سفر خود به قم در سال ۹۰، در گفتوگویی به تحولات کشورهای منطقه اشاره کرد و یادآور شد: مجموعه خیزشهای مردمی که در منطقه و شمال آفریقا شکل گرفته است، یک باور واقعی را در بین قدرتمندان باید به وجود آورد. این مسأله چیزی نیست که با چند قرص مسکن قابل رفع باشد.
وی تاکید کرد: مطالبات ملتهای مسلمان خواستههای واقعی هستند که کشورهای اروپایی چند قرن قبل به آن رسیدهاند اما این حق پس از جنگ جهانی اول و دوم با زور غرب از مردم منطقه سلب شد.
لاریجانی با بیان اینکه ملتهای مسلمان دموکراسی و حق رای در تعیین سرنوشت خود میخواهند که امر عجیب و غریبی نیست، خاطرنشان کرد: انتظار از اروپا و آمریکا این است که مدافع خواستی باشند که چند قرن قبل برای مردم خودشان آن را تامین کردند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علت آنکه جمهوری اسلامی پیگیر این موضوع است و از خیزشهای مردم مسلمان منطقه دفاع میکند، این است که احقاق آن حق طبیعی مردم است.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه کشورهای غربی به ویژه آمریکا در این قضایا از دیکتاتورها دفاع میکنند. دفاع از حاکمان دیکتاتور از سوی غرب به وجهه آنان خیلی صدمه میزند چون در قرن ۲۱، هنوز با حمایت از سلاطین حرفهای قرن ۱۹ را تکرار میکنند.
لاریجانی گفت: مردم بحرین اکنون در فشار مضاعفی قرار گرفتهاند، هم آمریکاییها فشار میآورند و هم برخی کشورهای منطقه، که البته به ضرر خودشان است. چون نفرت از ایالات متحده به این کشورها نیز در حال تسری است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در موضوع بحرین، لیبی و یمن توجه به خواست مردم هم به نفع قدرتهای جهانی و هم حکام منطقه است، تصریح کرد: موضع ایران در این وادی همواره روشن بوده، چون مخالف اینگونه دخالتها و ستمی هستیم که کشورهای غربی و حکام منطقه بر ملتهای مسلمان روا میدارند.
وی ادامه داد: اگر این شگردهای شیطنتآمیز ادامه یابد قطعا غرب و عمال آنها با یک خواست مضاعفی مواجه خواهند شد. بنابراین اصرار روی این رویکرد به نفع آنها نیست.
نماینده قم در مجلس در مورد اظهارات ضدایرانی وزیر امور خارجه و رئیس پارلمان اردن، اظهار داشت: صحنه فعلی منطقه، صحنه فرافکنی نیست. آنچه که در متن موضوع است از خواست مردم برای تامین حقوق اولیه آنها در رابطه با دموکراسی و تعیین سرنوشت به دست خودشان حکایت میکند.
وی افزود: مقاماتی که در این رابطه علیه ایران اظهار نظر میکنند باید ببینند که حرفشان چقدر با این موضوع تطابق دارد. مشکل مقامات یاد شده با تمسک به چند مسأله حاشیهای حل نمیشود.
لاریجانی یادآور شد: وقتی مراجع و طلاب حوزه علمیه قم درباره تامین حقوق اولیه ملتها تلاش میکنند، منافعی ندارند بلکه معتقدند این حق اصلی مسلمانان بوده که توسط غرب و حکام دیکتاتور از ملتهای اسلامی ربوده شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من از افراد بصیر منطقه و مراجع تقلید تشکر میکنم که در این رابطه اهتمام ویژه داشتند و از حقوق اهل تسنن و تشیع منطقه دفاع کردند.
وی با اشاره به ادعاهای برخی رسانههای غربی مبنی بر اینکه ایران اگر از تحرکات بحرین حمایت میکند به خاطر تشیع است، گفت: مردم بحرین شیعه هستند اما مسلمانند و نباید به خاطر شیعه بودن تحت ظلم قرار بگیرند.
نماینده قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایران از قیامهای مردم مصر، تونس و یمن نیز حمایت کرد در حالیکه اکثریت مسلمانان آن کشورها اهل تسنن هستند؛ بنابراین موضوع ایران بحث فرقهای نیست بلکه از منظر انسانی به مسائل نگاه میکند.
وی تأکید کرد: موضع شورای همکاری خلیج فارس و اظهارات وزیر خارجه و رئیس پارلمان اردن مشکل آن را حل نمیکند و مقامات این کشورها باید صحنه را ارزیابی کنند.
لاریجانی افزود: جمهوری اسلامی با هیچ کشوری دشمنی ندارد و با همه رابطه دوستانه خود را ادامه میدهد اما ملتهای کشورهای مسلمان خواستههایی طبیعی دارند که باید مدنظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه خواسته حقوقی مردم را نباید با گلوله جواب داد، گفت: کسی که در حاکمیت است نباید علیه ملت خود سلاح به کار برد. از این رو جمهوری اسلامی از مردم بحرین، تونس، لیبی، یمن و مصر دفاع میکند.
وی با بیان اینکه برخی مقامات کشورهای عربی میخواهند قیامهای منطقه را وارد تفرقهافکنی کنند، خاطرنشان کرد: این راه حل مشکل نیست مگر با حضور نظامی سایر کشورها در بحرین اوضاع آرام شد؛ بلکه بغض مردم آن کشور را بیشتر کرد.
لاریجانی درباره رابطه ایران و مصر نیز تصریح کرد: وزیر خارجه مصر در مورد دوستی با ملت ایران اظهارنظری کرد که گامی مثبت و برخاسته از انقلاب مصر تفسیر میشود.
وی افزود: جهتگیری انقلاب مصر عاقلانه و درست در جهت تامین آرامش منطقه است. طبعاً باید صبر کرد تا گفت و گوهایی در زمینه برقراری رابطه بین دو کشور صورت بگیرد.
لاریجانی یادآور شد: این کار ملازماتی دارد که باید شرایط از طرف مصر انجام شود تا ایران نیز قدم بردارد.
در حالیکه گزارش جدید بانک مرکزی ایران نشان می دهد نرخ تورم در کشور – که با محاسبه قیمت سبد کالاهای پایه و شاخص آنها حاصل میشود – از ۱۰.۸ درصد در سال ۸۸ به ۱۲.۴ درصد در سال ۸۹ افزایش یافته، رئیس کل بانک مرکزی طی اظهاراتی مدعی شد “خودمان هم فکر نمی کردیم نرخ تورم اینقدر کاهش یابد و اگر اجرای هدفمندی یارانه ها نبود، نرخ تورم به کمتر از هفت درصد می رسید، اما هم اکنون از تورم ۱۲.۴درصدی راضی هستیم، چرا که زهر روانی افزایش قیمت ها را از جامعه گرفته ایم و از این جهت نگرانی نداریم.”
به گزارش ایلنا، محمود بهمنی روز سه شنبه در نشست خبری خود درباره اثرات قیمتی هدفمندی یارانه ها گفت: تا پایان سال جاری با حذف چهار صفر از پول ملی، واحد پول ملی ایران به ریال و دینار تبدیل می شود.
وی همچنین اظهار داشت بانک مرکزی به جای حذف سه صفر، در حال فکر کردن به حذف چهار صفر است که اگر این امر محقق شود، واحد قانونی پول ایران که همان ریال و دینار است، احیا خواهد شد.
وی افزود:اگر چهار صفر حذف شود، مثلا اسکناس هزار تومانی به یک ریال تبدیل می شود که در آن صورت می توان به عنوان پول خرد صد دینار در نظر گرفت که معادل یک ریال خواهد شد.
وی گفت: حذف این صفر ها هیچ گونه نگرانی برای مردم یا تورمی را در پی ندارد و اجرای آن نیز تدریجی خواهد بود، به طوری مثلا همزمان با اسکناس های فعلی می توان از اسکناس های استفاده کرد که صفرهای آن حذف شده است، چرا که ارزش آن ها در مبادلات یکی است و خود مردم آن را معادل یابی ارزشی خواهند کرد.
گفتنی است تارنمای رسمی بانک مرکزی ایران، اواسط هفته جاری، اعلام کرد که مقایسه نرخ تورم در سال ۱۳۸۹ نسبت به سال ۱۳۸۸ (دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۱۳۸۹ نسبت به دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۱۳۸۸) نشان می دهد که تورم در سال ۸۹ معادل ۱۲.۴ درصد بوده است.
بر اساس این گزارش، نرخ تورم سال ۸۹ که ۱۲.۴ درصد بوده، از بررسی نرخ تورم نقطه به نقطه و مقایسۀ نرخ تورم اسفندماه سال گذشته نسبت به اسفندماه سال پیش از آن به دست آمده، که نشان می دهد حدود ۲۰ درصد بوده و این رقم حکایت از شتاب گرفتن تدریجی نرخ تورم دارد.
رییس مرکز حقوق بشر بحرین می گوید وضعیت بحرین بسیار وخیم است و تقریبا از هر ۱۰۰۰ بحرینی، یک نفر به دلایل سیاسی در بازداشت است و به نظر می رسد دولت بحرین به سرکوب ادامه دهد.
نبیل رجب، از مرکز حقوق بشر بحرین، در گفتگو با صدای آمریکا همچنین گفته است “وبلاگ نویسان و دیگر فعالان رسانه های اجتماعی دوره سختی را سپری می کنند و گروه های مدافع حقوق بشر نسبت به سرکوب رو به افزایش معترضان شیعه توسط حکومت پادشاهی سنی بحرین ابراز نگرانی می کنند.”
بر اساس گزارش ها، نیروهای امنیتی بحرین تاکنون دست کم ۲۷ نفر را کشته و صدها نفر دیگر را بازداشت کرده اند.
نبیل رجب، رییس مرکز حقوق بشر بحرین می گوید وضعیت بحرین بسیار وخیم است. به گفته نبیل رجب، تقریبا از هر ۱۰۰۰ بحرینی، یک نفر به دلایل سیاسی در بازداشت است و به نظر می رسد دولت بحرین به سرکوب ادامه دهد.
نبیل رجب می گوید معترضان بطور مسالمت آمیز خواستار دموکراسی، دولت انتخابی و قانون اساسی هستند که توسط مردم نوشته باشد.
این فعال حقوق بشر می گوید: بحرینی ها نیز فکر می کنند که لیاقت داشتن یک دموکراسی را دارند اما متاسفانه به نظر می رسد وضعیت بحرین با دیگر نقاط فرق دارد، برای اینکه شما ارتشی دارید که از خارج – از پاکستان، اردن، سوریه و یمن وارد شده است، و همزمان، دولت ما از نیروهای دیگر، از عربستان سعودی برای برخورد با معترضان آرام دعوت می کند.
او اضافه می کند حقوق بسیاری قطع شده است و از دانشجویانی که در خارج تحصیل می کردند خواسته شده است که بازگردند و کمک هزینه تحصیلی آنان متوقف شده است، چرا که فقط اعلام کرده بودند که خواستار تغییر دولت هستند یا خواهان دموکراسی و یا صرفا در اعتراضات خارج از کشور که در مقابل سفارت بحرین برگزار شده بود و یا در اعتراضات داخل بحرین شرکت داشتند.
نبیل رجب می گوید در دو هفته گذشته تقریبا ۴۰۰ نفر بازداشت شدند.
گفتنی است معترضان بحرینی با الهام از خیزش شهروندان مصر و تونس، ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ به خیابان ها آمدند و خواستار انجام اصلاحات و حقوق برابر شدند، اما حکومت در برابر آنها واکنش ها ی خشونت باری از خود نشان داد و جمع زیادی را به گلوله بست.
جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج با انتشار بیانیه ای اعلام کردند، از روز یکشنبه دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
به گزارش جرس، در این بیانیه آمده است: ما زندانیان زندان رجایی شهر در اعتراض به احضارها، بازداشتها، تهدیدات و فشارهای وارد بر خانواده های زندانیان صنفی،سیاسی و حقوق بشری و فشارها و محدودیتهای غیر قانونی و غیر انسانی تحمیل شده بر صدها زندانی سیاسی و غیرسیاسی در همبستگی با خانم محتشمی پور و همگام با سایر کنشگران صنفی،سیاسی،حقوق بشری و تمامی انسانهای آزاده و شجاعی که در داخل و خارج کشور به این طریق از ایشان اعلام حمایت مینمایند همراهی کرده و از روز یکشنبه تا زمان تغییر رفتار کارگزاران امنیتی و قضایی با زندانیان و خانواده های آنها دست به اعتصاب غذا خواهیم زد.
این بیانیه به امضای منصور اسانلو، رسول بداقی، عیسی سحر خیز، حشمت طبرزدی، مهدی محمودیان، کیوان صمیمی، رضا رفیعی، جعفر اقدمی، علی عجمی، مجید توکلی، بهروز جاوید و برخی دیگر از زندانیان زندان رجایی شهر رسیده است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر