دبیركل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: بسیاری از اصلاحطلبان معتقد به انقلاب و قانون اساسی، اعتقاد دارند در جهان ارتباطات و اطلاعات جزء از طریق تعامل، روشنگری، اطلاعات آزاد و توجیه دیدگاهها و عمل روشنگرانه، امكان فعالیت سیاسی وجود ندارد.
فاطمه راكعی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینكه « مرز قاطع، صریح و روشن میان جریانهای سیاسی موجود در كشور وجود ندارد» اظهار كرد: عموما مسائل میان احزاب شناسنامهدار در كشور را مبتنی بر سوء تفاهم میدانم و اگر كسانی سوءتفاهم ایجاد كنند، باید معقولان هر دو جناح شناخته شده اصولگرا و اصلاحطلب به رفع آن بپردازند، تا همه فعالان سیاسی ریشهدار كه چارچوب قانون اساسی و معیارهای اخلاقی و معنوی، فعالیت میكنند بتوانند برای نیل به اهداف و آرمانهای امام(ره) و شهدا با هم تعامل داشته باشند.
وی افزود: متاسفانه اخیرا میبینیم جناح رادیكال ـ كه به لحاظ تعداد و كمیت قابل قیاس با طیف اصلاحطلب و اصولگرایان واقعی و معقول نیست ـ خود را به طیف اصولگرا نزدیك كردهاند اما در عمل از طرف اصولگرایان معقول نیز نقدهای جدی بر آنها وارد میشود. آنها حتی در تفكر اصولگرایی هم منتقدان را بر نمیتابند. این جریان رادیكالی نوعی خودمختاری و برخورد قیممابانه دارد و هیچ طیفی را حتی كمی دورتر از اهدافی كه خود دنبال میكند، بر نمیتابد و ظاهرا معتقدند بعد از اصلاحطلبان، اصولگرایان معقول باید كنار گذاشته شوند و یا با آنها برخورد شود.
وی تصریح كرد: مسائلی كه پیش آمد، تمام احزاب شناسنامهدار كشور و كسانی كه به كار حزبی و خرد جمعی در كار سیاسی معتقد هستند را به این نتیجه رسانده تا در مقابل كسانی كه احزاب را به رسمیت نمیشناسند و فكر جمعی محدود را قابل تحمیل میدانند، مقاومت كنند و همین مساله طیف اصلاحطلب و بخشی از اصولگرایان را به هم نزدیك میكند.
این فعال سیاسی اصلاحطلب با بیان اینكه « امكان ایجاد همفكری بیشتر بین معقولان و متعادلهای دو جناح اصلاحطلب و اصولگرا وجود دارد» گفت: میشود در حد حداقلی مثل به رسمیت شناختن چندصدایی، تحزب، قانونمداری و التزام به اجرای قانون اساسی و قوانین رایج در كشور میان دو جناح اصلاحطلب و اصولگرایان معقول و معتدل تعامل ایجاد كرد تا در مقابل طیف اقتدارگرایی كه در اقلیت است، مواضع قاطعی را اتخاذ كنند.
وی با اشاره به اینكه « معمولا روند جریانهای اصلی شناخته شده در همه كشورهایی كه فعالیتهای سیاسی در آن نهادینه شده است، جریانهای اصولگرا و اصلاحطلب است كه عدهای طرفدار وضع موجود هستند و عدهای تغییر را میخواهند » خاطرنشان كرد: این دو نقشه جریانهای مهم در جوامع سیاسی را تشكیل میدهند.
وی با بیان اینكه « عناوینی مثل معتدل، بیطرف، مستقل برچسبهایی موقتی هستند » تصریح كرد: كسانی كه اصولگرا و یا اصلاحطلب هستند و میخواهند از اعتدال پیروی كنند، بیشتر در شیوه و عمل اختلاف سلیقه دارند تا دیدگاهها، استراتژی و اهداف احزاب.
راكعی همچنین با بیان اینكه « معمولا كار غیر حزبی در فعالیت سیاسی منجر به استبداد در طول تاریخ سیاسی شده است» افزود: معتقدم مسائل سیاسی چون به همه ملت مربوط است، باید از طریق احزاب و خرد جمعی هدایت شود.
وی دو جریان اصلاحطلبی و اصولگرایی را « جریانهای اصلی و ریشهدار كشور » دانست و اظهار كرد: اگر كسی به این دو جریان متعلق نباشد معلوم است فعالیت سیاسی جدی نداشته و یا تفكر سیاسیاش ریشه ندارد، مثل برخی عناوینی كه در زمان انتخابات مطرح میشوند و بعدها از بین میرود و معلوم نمیشود با چه هدفی آمدند و رفتند و شناسنامه و رسمیت ندارند. اینها جریان و طیف سیاسی به حساب نمیآیند.
وی خاطرنشان كرد: ممكن است برای سروسامان دادن به اوضاع سیاسی كشور و رسیدن به وضع بهتر، عدهای از معقولان و متفكران هر دو جناح اصولگرای سنتی و اصلاحطلبان در چارچوب نظام و قانون اساسی، دور هم جمع شوند و تصمیماتی بگیرند و برای پایان دادن به قانونگریزی برخی در كشور، متحد شوند.
رئیسجمهور سابق کشورمان با محکومیت اقدام تروریستی رخ داده در زاهدان و تسلیت به بازماندگان و مردم زاهدان، آن را جنایتی وحشتناک خواند و گفت:« درست در هنگامی كه تحریمها علیه ایران اعمال می شود از سوی برخی کشورها به تروریستهای منفوری كه هزاران تن از مردم بیگناه از جمله مسئولان عالیرتبه و محبوب را ترور كردند اجازه فعالیت مجدد داده میشود و آنها را از لیست تروریستها خارج می كنند که ملت ما همه این اقدامها را به منزله توطئهای علیه خود تلقی میكند.»
به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلماننیوز»، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدخاتمی در دیدار با جمعی از ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس اعیاد ماههای رجب و شعبان را به آنان تبریك گفت و مقاومت مردم را در برابر تجاوز و نیز تلاش برای پاسداری از انقلاب اسلامی و سربلندی میهن را ستود.
وی افزود:« 27 ماه رجب روز بعثت حضرت رسول اكرم (ص) است و پانزدهم شعبان میلاد مبارك حضرت بقیه الله (عج) و سوم شعبان تولد پر بركت حضرت ابا عبدالله است البته اعیاد دیگر هم در مدت هست ؛ ولی این سه عید كه به ظاهر سه واقعه است جدا از هم است در واقع به نظر میرسد كه یك مجموعه تدبیر شدهای است كه تاریخ و سرنوشت بشر را رقم میزند.»
رئیس بنیاد باران تصریح کرد:« بعثت كه آغاز نزول وحی بر قلب مبارك آخرین فرستاده خداست در واقع رستاخیز بیان و نشر آیین كامل الهی برای انسان خردمند و آزاد است؛انسانی كه یگانهبینی و یگانه پرستی و دلدادگی و سر سپردگی به یگانه بیهمتا در متن جان و فطرت او نهفته است.»
رئیس دولت اصلاحات ادامه داد:« بعثت فراخوان به پرستش ناب خداوندی است كه نامها و صفتهای او همه هستی را پر كرده و پیامبر بزرگوار، نمودار درخشان همه نامها و نمودها و انسان كاملی است كه تمامی آدمیان را به این آئین و راه فرا میخواند، راهی دراز که تا "معاد" امتداد دارد.»
رئیس موسسه بینالمللی گفتوگوی فرهنگها و تمدنها یادآور شد:« در آئین اسلام كه (كه نام همه آئینهای یكتاپرستی از آدم تا خاتم است ) و در اسلام به معنی مصطلح آن به گستردگی و كمال خود میرسد، خداوند آغاز و انجام پیدا و جهان هستی است و انسان این موجود برتر آفرینش كه خداوند با آفریدن او به خود آفرین گفته است، جانشین خداست و پیامبر(ص) این مرتبت والا را به او تذكر میدهد و او را بفرمان فطرت فرا میخواند و راه نیكبختی برین و جاودان را كه در بازپسین هنگامه زندگی ظهور مییابد به او مینماید.»
وی با بیان اینکه « پیامبر"راهنما" است و الگو و اسوه و راهبر و هادی است»، اظهار داشت:« خداوند در قرآن از جمله رسالت پیامبر(ص) را كه باز خواننده آیات خداست را تزكیه آدمیان و آموزش كتاب و حكمت میداند.»
خاتمی تاکید کرد:« این رسالت با تزكیه و تربیت جان انسان و پالایش آن از رذیلتها و آرایش آن به فضیلتها آغاز میشود و آنگاه با تعلیم كتاب (تكوین و تشریع) و حكمت این رسالت تكمیل میشود، البته كتاب دربردارنده حكمت است اما به جهت اهمیت آن حكمت به صورت علی حده نیز ذكر شده است و حكمت عبارتست از اندیشه؛عمل و گفتار محكم و درست كه مطمئنا اخلاق مصداق بارز حكمت است.»
رئیسجمهور سابق کشورمان افزود:« اخلاق اجمالا یعنی نیت نیكو و كار نیكو مبتنی بر آگاهی و آزادی اختیار به قصد رسیدن به مقصد والا كه خیر برین است و در اخلاق آنچه خیر است باید انجام گیرد و آنچه شر است نباید انجام شود.»
رئیس بنیاد باران همچنین به سالروز ولادت اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و گفت:« در سوم شعبان نیز ابر مردی زاده میشود كه به تقدیر الهی قهرمان حماسهای میشود كه در پرتو قرآن، آئین پاك محمدی آنچنان كه بوده و هست بماند و بهرغم تحریفها و انحرافهائی كه به خصوص در عرصه سیاست پیش آمد، دین و آئین در ژرفای جان حق و حقیقت از دگرگونی و تحریف مصون بماند.»
به گزارش روابط عمومی دفتر سیدمحمد خاتمی ؛ وی ادامه داد:« پانزدهم شعبان هم زادروز مولود مباركی است كه به فرمان خداوند، باید مدار و محور و سالار و سرور جامعهای باشد كه خدا خواسته است و آئین پیامبر آهنگ سیر و صیرورت آن جامعه است.»
دوران طلائی زندگی آدمی در این جهان، در آینده است، نه گذشته
خاتمی تاکید کرد:« به باور ما، جامعه برین و خواستنی و بایستنی در آخر الزمان تحقق مییابد و از این رو دوران طلائی زندگی آدمی در این جهان، در آینده است، نه گذشته و دریغ و افسوس كه غفلت جهل و جور مانع از تحقق زودتر آن جامعه شده است، چه بسیار مردمان حتی موحدان و مسلمانان كه این همه زیبایی و عظمت را در دین خدا ندیدهاند و حتی آن را تا حد اوهام و خرافات فرود آوردهاند.»
رئیسجمهور سابق کشورمان یادآور شد:« اینك ما در دوران غیبت معصوم به سر میبریم و تا رسیدن به كمال مطلوب فاصله داریم كه در ازای آن را خدا میداند و بس و فقدان پیامبر(ص) و غیبت ولی خدا مصیبتی است بزرگ، كه شكوه و شكایت آن را از جمله در دعای افتتاح از زبان معصوم(ع) به درگاه خدا میریم و این دوران دوران آزمایش است.بدون تردید در آئین الهی همچنان كه هدف، پرورش شخصیت انسان خوب و افرد بشر است، ظرف وجود آدمبینی جامعه نیز در مركز اهتمام است.»
كدام جامعه؛جامعه مطلوب است؟
وی با طرح این سئوال که که «كدام جامعه؛جامعه مطلوب است؟»، اظهار داشت:« اگر جامعه كمال مطلوب در پایان تاریخ محقق میشود و اینك در دسترس نیست، آیا میزانژ ها و معیارهایی وجود دارد كه بر پایه آن تا حد امكان بتوان به سوی آن جامعه حركت كرد؟یعنی جامعهای كه در آن انسان(هر انسان) محترم باشد واحساس امنیت كند و از مزایای معنوی و مادی زندگی برخوردار باشد؟»
رئیس بنیاد باران تاکید کرد:« با رجوع به آموزههای الهی و سنت و سیرت پیامبر(ص) و معصومان(ع) و نیز تدبر و خردورزی، دستیابی به این موازین كار چندان دشواری نیست.آنچه در یك كلام میتوان گفت این است که میزان روابط و آهنگ حركت در جامعه مطلوب "عدالت" است، منتهی عدالتی كه توسط انسان آگاه و آزاد باید ایجاد و از آن پاسداری شود.
عدالت امری تحمیلی نیست، پیامبر با كتاب و میزان آمده است تا مردم آگاه و مصمم شوند و خود به "قسط" برخیزند.»
سیدمحمدخاتمی همچنین تصریح کرد:« عدالت كیمیای گرانبها و جامع الاطرافی است كه خلاصه كردن آن در عدالت اقتصادی(كه البته مهم است) آن هم تحت توهمات مدرن ماركسیستی و غیر ماركسیستی جفای به انسان است.عدالت نمیتواند همراه با تحقیر انسان و نادیده انگاشتن كرامت او باشد كه این خود بیداد بزرگ است.»
جامعه مطلوب؛ جامعهای اخلاقی است
رئیس دولت اصلاحات ادامه داد:« از سوی دیگر جامعه مطلوب؛ جامعهای اخلاقی است، اصلا عدالت شاخهای از اخلاق است؛ وفا، راستی، محبت به دیگران، امانت داری، دوری از خشم و صدها موردی كه در قرآن و متون دینی و نیز آراء فیلسوفان و معلمان اخلاقی آمده است باید بر جامعه حاكم باشد.»
نهاد حكومت باید با میزان عدالت و اخلاق ارزیابی شود
رئیسجمهور سابق کشورمان با بیان اینکه «فكر میكنم با همین دو میزان، تا حد زیادی مطلوبیت جامعه و فاصله جامعه را با جامعه كمال مطلوب میتوان دریافت»، گفت:« حكومت (نهاد حكومت) كه محور و هسته مركزی جامعه است نیز باید با میزان عدالت و اخلاق ارزیابی شود.»
وی با تاکید بر اینکه «از جمله شروط مهم مطلوبیت حكومت این است كه بر آمده از اراده و خواست جامعه و برخوردار از رضایت مردم باشد»، اظهار داشت:« ما توفیق حضور در حكومت معصوم را نداشتهایم، ولی با رجوع به تاریخ و آموزههای دینی تردید نكنیم كه رضایت مردم شرط مهم تحقق حكومت منسوب و سازگار با دین است.»
رئیس بنیاد باران یادآور شد:« نه پیامبر(ص) و نه امام علی(ع) و نه نمایندگان اصلی دین، هیچگاه حاضر نبودند بدون رضایت مردم و به اصطلاح امروز، رای و خواست آنان حكومت خود را به هر قیمتی بر مردم تحمیل كنند.»
رئیس موسسه بینالمللی گفتگوگوی فرهنگها و تمدنها تصریح کرد:« پیامبر(ص) هنگامی یثرب را به مدینه النبی تبدیل كرد كه تمام مردم آن ناحیه (اوس و خزرج) از او خواستند با او بیعت كردند و حتی توافق امنیت غیر مسلمانان مدینه رانیز بدست آورد؛ داستان حكومت امام علی(ع) و كلام بلند او نیز معروف است كه اگر حضور حاضر نبود و یاری فراگیر مردم حجت را بر او تمام نكرده بود و عهدی كه میان عالمان خیرخواه و آگاهان عدالت جو و خداوند بر لزوم جانبداری از ستمدیدگان و رفع بیداد و ستم وجود نداشت امام حكمروائی را نمیپذیرفت.»
وی با طرح این سئوال که «چرا در دوران بحران سیاسی اواخر قرن اول و اوایل قرن دوم هجری و سست شدن پایههای حكومت اموی و مروانی كه قطعا امكان فراهم آمدن عِدّه و عُدّه و تشكیل حكومت برای بعضی امامان ما فراهم بود (بنیعباس با شعار خشنودی اهل بیت با همین شیوه روی كار آمدند) چرا امامان حاضر نشدند چنین كنند؟» گفت:« آیا جز این است كه رضایت و خواست و رای مردم برای حكومت معصوم شرط میدانستند؟چه رسد به ما كه در زمان غیبت معصوم به سر میبریم و همه انسانهای محدود و آسیب پذیر و دارای كاستی فراوانیم.»
خاتمی با بیان اینکه « لازمه شرط رضایت مردم پاسخگویی حكومت به مردم نیز هست»، اظهار داشت:« در چنین حكومتی، آزادی اندیشه و بیان در جامعه یك اصل محكم و از حقوق اساسی مردم و پاسداشت آن عین عدالت اخلاقی بودن است.»
وی ادامه داد:« امروز بشر و بعد از كشاكشهای مهم تاریخی به این نتیجه رسیده است كه "مردمسالاری" كم هزینهترین و پر فایدهترین شیوه حكومت است و حق حاكمیت بر سرنوشت خود و آزادی اندیشه و بیان و نقد بخصوص نقد حكومت، بهرسمیت شناخته شده و از مسلمات و مشهورات زمانه است.»
رئیس دولت اصلاحات یادآور شد:« آیا اصرار ما بر مردمسالاری و لوازم آن، عدول از موازین دینی است یا عین پایبندی به آن؟ و آیا پایههای دینی باور را نمیتوانیم از منابع فكری و عمل دینی بدست آوریم؟»
خاتمی افزود:« این امام علی(ع) است كه 14 قرن قبل كه منطق وحشتناك "حق با كسی است كه غلبه و استیلاء به هر قیمتی پیدا كند"رایج بود و ترویج میشد؛ از حق و تكلیف حكومت سخن میگوید. طرفه اینكه نصیحت در آشكار و نهان و انتقاد خیرخواهانه را وظیفه مردم و حق حاكم میداند یعنی آنچه امروز با هیاهو و افتخار به عنوان حق مردم شناخته می شود امام آن را وظیفه میداند.»
وی همچنین اظهار داشت:« امام(ع) مردم را تشجیع میكند كه در برابر او همچنانكه در برابر جباران سخن میگویند سخن نگویند و نیز خود را نه تنها در برابر همكیشان كه در برابر همه مردم، از هر آئین و گرایشی مسئول میداند و پاس حق و حرمت همه را دارد.»
نظام مطلوب در این زمان ، نظام مردمسالار است
رئیسجمهور سابق کشورمان با اشاره به اینکه «اگر میگوئیم نظام مطلوب در این زمان نظام مردمسالار (با همه لوازم و شرائط آن) است ریشههای آن را در رفتار و مواضع پیشوایان دینی خود مییابیم»، افزود:« از سوی دیگر مگر پیامبر(ص) هدف بعثت خود را به كمال رساندن و تمام رساندن حكومتهای اخلاقی نمیداند؟قطعا اخلاقی بودن شرط مطلوبیت جامعه مورد نظر دینی است.مگر میشود اخلاق و رشد فضائل اخلاقی مطلوب باشد ولی ملاك سیاستها و رفتارهای حكومت اخلاقی نباشد؟»
وی تصریح کرد:« در دوران خود ما مگر امام راحل فرمان هشت مادهای را در بحرانیترین دوران پس از انقلاب كه امواج ترور و طوفان جنگ بیداد میكرد صادر نكرد؟مگر این فرمان از جمله منشور اخلاقی بودن حكومت نیست؟متهم نكردن افراد، عدم دخالت در احوال مردم، پرهیز از فرد پرستی و تملق و ریا، تامین آزادیهای جامعه به خصوص آزادیهای اساسی، اینها و بسیاری موارد دیگر از جمله شروط و نشانههای اخلاقی بودن و مطلوب بودن حكومت است.»
اگر به نام عدالت بی عدالتی شود بدتر است
رئیس بنیاد باران خطاب به حضار گفت:« امروز در خدمت شما بزرگان حاضر در جبهه و مدافع اسلام و انقلاب و ایران و جانبازان و بازماندگان شهیدان عزیز هستیم و میدانیم كه فداكاریهای شما و صدها هزار نفر چون شما برای استقرار نظامی بوده است كه اگر نه در حد كمال مطلوب ولی جاری و حركت كننده به سوی آن جامعه بوده است و اینجاست كه باید بد اخلاقی محكوم شود، بد اخلاقی اگر از سوی حاكمان باشد بدتر است.باید بی عدالتی مورد انتقاد قرار گیرد و اگر به نام عدالت بی عدالتی شود بدتر است.»
باید از آزادی بیان و اجتماعات و تشكلها دفاع شود
خاتمی تاکید کرد:« باید از آزادی بیان و اجتماعات و تشكلها دفاع شود و اگر این آزادیها به نام انقلاب محدود شود بدتر است. باید هر جا احساس كنیم حقی از مردم ضایع میشود تذكر دهیم و به سوی وضعیتی حركت كنیم كه جامعه آزاد؛ برخوردار از حقوق اساسی و دارای اخلاق و عدالت داشته باشیم.»
باید از اجزاء و اركان حكومت بخواهیم كه پاسخگویی در برابر مردم را بپذیرند و همه در چارچوب قانون حركت كنند
رئیسجمهور سابق کشورمان افزود:« باید از اجزاء و اركان حكومت بخواهیم كه پاسخگویی در برابر مردم را بپذیرند و همه در چارچوب قانون حركت كنند نه آنرا به دلخواه تفسیر و تعبیر كنند و بخش هایی از آن را معطّل بگذارند، اینها از جمله درسهایی است كه از بعثت و مهدویت میتوانیم بگیریم، امروز همه باید هوشیار باشیم و ضمن پافشاری بر خواستهای اساسی و حقوق ملت نباید از خطرات و تهدیدها علیه كشور مردم غافل باشیم.»
جنایت وحشتناكی كه توسط تروریستها در زاهدان عزیز رخ داد، محكوم است
سیدمحمدخاتمی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد:« جنایت وحشتناكی كه توسط تروریستها در زاهدان عزیز رخ داد، محكوم است؛ ضمن عرض تسلیت به همه بازماندگان شهدای عزیز و دعا برای سلامتی مجروحان و آسیب دیدگان این فاجعه نباید از دستهای پلیدی كه پشت این قضیهاند غافل ماند.»
وی افزود:« درست است كه بسیاری از كشورها این جنایت را محكوم كرده اند ولی اعمال و معیارهای دوگانه آنها موجب بدبینی ملت ما و دیگران خواهد بود؛ درست در هنگامی كه تحریمها علیه ایران اعمال می شود به تروریستهای منفوری كه هزاران تن از مردم بیگناه از جمله مسئولان عالیرتبه و محبوب را ترور كردند اجازه فعالیت مجدد داده میشود و مورد حمایت قرار میگیرند و آنها را از لیست تروریستها خارج می كنند.»
سیدمحمدخاتمی خاطر نشان کرد:« مطمئنا ملت ما با نفرتی كه از همه جنایتكاران و تروریستهای خائن دارد همه این اقدامها را به منزله توطئهای علیه خود تلقی میكند؛ به هر حال امیدوارم با ایجاد فضای مناسب و گذر از وضعیت ناپسند كنونی بهتر و بیشتر همه بتوانند در جهت خدمت به انقلاب و كشور و مقابله با تهدیدها كمر همت ببندند.»
به گزارش روابط عمومی دفتر سیدمحمد خاتمی، در ابتدای این دیدار، حاضرین در جلسه به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند كه مهمترین آنها بدین شرح بود:
- در شرائط زمانی حاضر شاهد شبیهسازی تاریخی نادرستی هستیم كه به ناحق نسبت به بخش عمدهای از جامعه و در راس آن نسبت به یاران وفادار حضرت امام (ره) صورت میپذیرد.
-ما پاسداران محافظ از دستاوردهای انقلاب كه همواره خواستار عظمت انقلاب و پیشرفت كشور و انشالله پیرو راه حضرت امام راحل بوده و هستیم بر آنیم كه با دقت و تاملی چند باره در سیره معصومین(ع)؛الگوبرداری صحیحی برای زمانه خود داشته باشیم و از خداوند منان مسئلت داریم ما را از هر گونه انحراف و كج اندیشی و عمل ناصالح محفوظ دارد.
-ما پاسداران شیعه امیرالمومنین با تاسی به حضرتش نسبت به مخالفین و حتی دشمنان تا زمانیكه دست به سلاح نبردهاند هیچ گونه برخورد سخت و خشن نداشته و تنها همانند آنها مقابله فكری و نظری خواهیم داشت.هر گونه بدعت فكری و عملی به هر نامی نیز مورد قبول نیست.
-باید از رواج دروغ و تهمت و برخوردهای ناروا نسبت به یاران با وفای حضرت امام(ره) كه سبب تضعیف اصل نظام است خودداری كرد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر