-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ شهریور ۹, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

پایان رسمی عملیات نظامی آمریکا در عراق پس از ۷ سال

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا همزمان با آمادگی برای اعلام پایان رسمی ماموریت نظامی ارتش ایالات متحده در عراق، در مقر نظامی «فورت بلیس» در تگزاس با سربازانی که طی جنگ هفت ساله در عراق به آنجا اعزام شده بودند، ملاقات می کند.

او سپس با واشنگتن باز می گردد تا در سخنانی سراسری از کاخ سفید درباره پایان مرحله عملیات نظامی و مرحله جدید آموزشی  و مشاوره ای  آمریکا در عراق صحبت کند.

از سوی دیگر روز سه شنبه رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، در سخنانی خطاب به گروهی از کهنه سربازان در ویسکانسین گفت هنوز وقت «جشن پیروزی زودهنگام و تبریک گفتن به خود» نیست. آقای گیتس گفت آمریکا هنوز در عراق وظایف و مسئولیت های ناتمام دارد.

در عراق نوری المالکی نخست وزیر این کشور می گوید نیروهای امنیتی این کشور آماده تحویل گرفتن مسئولیت کامل تامین امنیت کشور و شهروندان است.

آقای مالکی روز سه شنبه در سخنرانی که از تلویزیون سراسری پخش شد عراق را کشوری «مستقل و مقتدر» خواند.

جو بایدن، معاون ریاست جمهوری آمریکا، برای گفت و گو با رهبران عراقی در این کشور است. او روز چهارشنبه مراسم رسمی تفویض فرماندهی را انجام می دهد.

به گفته ارتش آمریکا ۴۴۰۰ سرباز آمریکایی در عراق جان باخته اند و بیش  از ۱۰۰ هزار غیرنظامی عراقی در این جنگ کشته شده اند.

قرار است به دنبال خروج کامل نظامیان حدود ۵۰ هزار سرباز در عراق بمانند. آنان تنها در صورت درخواست و در صورت لزوم، همراه با نیروهای عراقی در عملیات نظامی شرکت خواهند کرد. نقش آنان در عراق عمدتا آموزش به نیروهای این کشور و مشاوره است.

باراک اوباما وعده داده است که تمامی نیروهای عراقی را تا پایان سال ۲۰۱۱ از عراق خارج کند.

پایان رسمی عملیات نظامی آمریکا در عراق همزمان شده است با بحران سیاسی در عراق بر سر تشکیل دولت آینده این کشور که به دلیل بی نتیجه بودن انتخابات عمومی شش ماه پیش به وجود آمده است.

حملات شورشیان و بمب گذاری ها در عراق به تازگی افزایش یافته است.

رسانه های ایران: بانوی اول فرانسه مستحق مرگ است

   
   

 

رسانه های ایران روز سه شنبه گفتند کارلا برونی، بانوی اول فرانسه، پس از آن که محکومیت یک زن ایرانی به سنگسار را محکوم کرد، سزاوار مرگ است.

روزنامه افراطی کیهان روز شنبه خانم برونی را در پی امضای دادخواستی برای آزادی سکینه محمدی آشتیانی، یک روسپی نامید.

تلویزیون ایران نیز همسر رییس جمهوری فرانسه را به «فساد اخلاقی» متهم کرد. و رسانه های دولتی روز سه شنبه اتهام روزنامه کیهان را تکرار کردند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی گفت تهران از انتقادهای رسانه ها حمایت نمی کند.

حملات پس از آن آغاز شد که خانم برونی و چندین چهره مشهور دیگر فرانسه در نامه های سرگشاده به آشتیانی قول دادند از او حمایت کنند.

مقامات قضایی جمهوری اسلامی روز شنبه گفتند آنها هنوز در باره پرونده آشتیانی تصمیم نهایی نگرفته اند. با این حال، او همچنان با مجازات مرگ روبرو است و ممکن است با شیوه های دیگری به جز سنگسار اعدام شود.

هفته پیش، برنار کوشنر وزیر امور خارجه فرانسه، از اتحادیه اروپا خواست برای زیر فشار گذاشتن ایران در این مساله، رویکردهای جدیدی برگزیند.

روز شنبه، در پاریس صدها تظاهر کننده در حالی که عکس های سکینه را در دست داشتند به محکومیت او به اعدام اعتراض کردند.

هلند به دو مرد یمنی برای طرح ریزی حمله تروریستی مظنون است

مقامات امنیتی در هلند می گویند به دو مرد یمنی که پس از ورود به آمستردام از آمریکا دستگیر شدند، به تبانی برای ارتکاب یک عمل تروریستی مظنون هستند.

این دو مرد یکشنبه شب، پس از آن که با هواپیمای یونایتد ارلاینز از شیکاگو وارد هلند شدند، با کالاهای مشکوکی که در چمدانشان داشتند، بازداشت شدند.

مقامات بر این عقیده اند آنها، که «احمد محمد ناصر الصوفی»، و «حزمام الموریسی» معرفی شده اند، احتمالا ماموریت داشتند شیوه ای را برای یک حمله تروریستی آزمایش کنند. شبکه خبری ای بی سی گفت دو مرد متهم شده اند، اما این خبر رسما تایید نشده است.

مقامات امنیتی در شهر بیرمنگهام، در ایالت آلاباما در آمریکا، تلفن های همراه و ساعت هایی، همراه با ۷ هزار دلار پول نقد، در چمدان صوفی پیدا کردند. با این حال او از صافی امنیتی گذشته و اجازه یافت رهسپار شیکاگو شود زیرا هیچ قانونی را نقض نکرده بود.

صوفی و الموریسی قرار بود از آنجا به واشنگتن دی سی و سپس به آمستردام بروند. اما وقتی آنها برنامه های سفرشان را تغییر دادند و تصمیم گرفتند مستقیما به پایتخت هلند بروند، مقامات آمریکایی مظنون شدند. آنها مقامات هلندی را آگاه ساختند و مارشال های هوائی آمریکا درهواپیما مستقر شدند.

یک تلفن همراه به یک بطری داروی ضد اسید وصل شده بود. در چمدان همچنین تعداد بیشتری تلفن همراه و چندین ساعت که به یکدیگر متصل شده بودند، پیدا شد.

گزارش ها حاکی است الصوفی در شهر دیترویت در ایالت میشیگان زندگی می کند.

کاخ سفید گفت هیچکدام از دو مرد در فهرست افراد " ممنوع از پرواز" قرار نداشتند.

هند نگران افزایش نفوذ چین در منطقه است

هند نسبت به افزایش نفوذ چین در منطقه اقیانوس هند ابراز نگرانی می کند.

اس. ام. کریشنا، وزیر امور خارجه هند، روز سه شنبه در پارلمان گفت دولت هند به این نتیجه رسیده است که چینی ها «بیشتر از حد عادی به کشورهای اقیانوس هند، از جمله سری لانکا و برمه، علاقه نشان داده اند.»

کریشنا این نظر را دو روز پس از آن ابراز داشت که دو کشتی جنگی چینی در بندر رانگون در برمه پهلو گرفتند. در مدت ۶۰ سال این نخستین بار است که نیروی دریایی چین از برمه دیدن می کند.

افزون بر این، دهلی نو به خودداری پکن از صدور ویزا برای یک ژنرال ارشد هندی جهت سفر به چین برای مذاکرات سطح بالا اعتراض کرده است. چین درخواست صدور ویزا را به این دلیل رد کرده  که ژنرال هندی کنترل بخشی از سرزمین کشمیر را، که چین تا حدودی مدعی آن است، کنترل می کند.

هند همچنین نگران آن است که چین تلاش خود را برای نفوذ در سری لانکا، کشوری که هند آن را یک متحد نزدیک تلقی می کند، گسترش دهد.

تجارت بین چین و هند از سال ۲۰۰۰، سی برابر شده، اما تنش بین آنها نیز شدت گرفته است.

در حالی که اقتصاد هند به سرعت رشد یافته، چین در بندر «گوادار» در پاکستان، بندر هامبانتوتا در سری لانکا، و در بخش های معدن و انرژی در سری لانکا سرمایه گذاری کرده است.

چین از برمه درخت ساج، که چوب آن از جمله در ساختن بدنه کشتی به کار می رود، و سنگ های قیمتی می خرد و از دولت نظامی آن در برابر تحریم های سازمان ملل متحد به دلیل نقض حقوق بشر حفاظت کرده است.

 

پنج سرباز آمریکایی در افغانستان کشته شدند

به گفته ناتو، شورشیان پنج سرباز آمریکایی را در حملات جداگانه در افغانستان کشته اند.

درادامه روزهای مرگبار برای نیروهای آمریکایی، چهار سرباز روز سه شنبه در انفجار یک بمب کنار جاده ای در شرق کشور کشته شدند، در حالی که سرباز دیگری در جریان حمله شورشیان در جنوب جان سپرد.

روز دوشنبه، انفجار بمب های کنار جاده ای در جنوب هفت سرباز آمریکایی و یک سرباز استونیایی را کشت.

در رویدادی دیگر، مردان مسلحی که سوار موتور سیکلت بودند روز سه شنبه سه کارمند دادگاه عالی افغانستان را در اتوبوسی در نزدیکی کابل کشتند و دست کم ۱۲ نفر را مجروح کردند.

ژنرال دیوید پتریوس، فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان، روز سه شنبه گفت ستیزه گران طالبان هنوز در تلاش هستند نفوذ خود را در بخش هایی از کشور توسعه دهند، حتی در حالی که نیروهای ائتلاف به قرارگاه های آنها در جنوب نزدیک هستند. پتریوس تایید کرد که شورشیان با شدت به حملات متقابل دست می زنند.

او به خبرنگاران گفت طرح آغاز خروج نیروهای آمریکا از افغانستان در سال آینده به معنای واگذاری امنیت به نیروهای افغان نخواهد بود.

پتریوس گفت ضرب الاجل ژوئیه ۲۰۱۱ که پرزیدنت اوباما اعلام کرده است، «کاهش تدریجی» نیروهای ائتلاف خواهد بود.

فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان اظهار داشت آخرین نفرات ۳۰ هزار سرباز اضافی ظرف چند روز آینده وارد خواهند شد، و تعداد نیروهای آمریکا و ناتو در کشور به ۱۵۰ هزار نفر نزدیک خواهد شد.

پتریوس همچنین گفت او نگرانی های حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، نسبت به پناهگاه های ستیزه گران در افغانستان را درک می کند.

اولین مذاکره مستقیم رهبران اسراییلی و فلسطینی پس از دو سال

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، برای مذاکره با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، عازم واشنگتن شده است تا به میزبانی باراک اوباما مذاکرات مستقیم با فلسطینی ها را از سرگیرد.

این اولین مذاکرات مستقیم میان رهبران اسراییلی و فلسطینی در نزدیک به دو سال گذشته است. این مذاکرات بر تلاش ها برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی و تشکیل دو کشور همسایه مستقل در کنار هم، با حمایت آمریکا متمرکز خواهد بود.

روز پنجشنبه گذشته مطرح شدن یک موضوع موجب شد این بر این احتمال که مذاکرات بی نتیجه خواهد بود افزوده شود. فلسطینی ها خواستار افزایش مدت زمان توقف شهرک سازی های یهودی نشین در سرزمین هایی شده اند که برای کشور آینده شان مطالبه می کنند.

اسراییل می گوید ادامه مدت زمان تعلیق ساخت و ساز موجب رنجش ساکنان یهودی کرانه غربی رود اردن می شود. این افراد تهدید کرده اند اگر ساخت و ساز آغاز نشود، ائتلاف حاکم بر اسراییل را سرنگون خواهند کرد.

آقای عباس هشدار داده است که اگر اسراییل مدت زمان تعلیق شهرک سازی را افزایش ندهد، مذاکرات متوقف می شود. این قرار ۲۶ سپتامبر منقضی می شود.

بنیامین نتانیاهو نیز می گوید تنها حزب لیکود می تواند با فلسطینی ها به یک توافق پایدار صلح برسد.

سه خلبان اسیر روس در سودان آزاد شدند

روسیه می گوید سه خلبان این کشور که دو روز پیش در سودان ربوده شده بودند، آزاد شدند.

شرایط آزادی این شهروندان روسی که روز سه شنبه آزاد شدند، اعلام نشده است.

این خلبانان برای خطوط هوایی «بدر» سودان کار می کردند. بدر مسافران و کالاهای امدادی برای برنامه های بین المللی کمک رسانی را نقل و انتقال می دهد.

خلبانان روس، روز یکشنبه در جنوب دارفور ربوده شدند و آزادی آنان مصادف است با یک روز پس از آزاد شدن امدادگر آمریکایی در دارفور. فلاویا وگنر، ۳۵ ساله است و بیش از ۱۰۰ روز در بازداشت بود. این زن آمریکایی که روز دوشنبه آزاد شد در اواسط ماه مه همراه با دو همکار سودانی اش بازداشت شد که یک هفته بعد آزاد شده بودند.

ماموران حافظان صلح و امدادگران از مارس ۲۰۰۹ به بعد، با افزایش خشونت ها مواجه شده اند. در آن زمان دادگاه بین المللی رسیدگی به جنایات جنگی عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان، را به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در منطقه تحت تعقیب قرار داد.

جو بایدن در آستانه خروج عمده سربازان، وارد عراق شد

جو بایدن، معاون ریاست جمهوری آمریکا، روز دوشنبه در پیشاپیش خروج رسمی سربازان آمریکا و پایان عملیات رزمی این کشور در عراق، وارد این کشور شد.

یک مقام سفارتخانه آمریکا در بغداد گفت آقای بایدن شامگاه دوشنبه، یک روز پیش از سخنرانی باراک اوباما درباره خروج عمده سربازان آمریکایی از عراق، به پایتخت این کشور وارد شد.

به دنبال خروج عمده سربازان طبق برنامه ریزی رسمی دولت باراک اوباما برای پایان رسمی عملیات نظامی آمریکا در عراق، نزدیک به ۵۰ هزار سرباز در عراق باقی می مانند. این تعداد در سال ۲۰۰۷ که اوج عملیات نظامی نیروهای ائتلاف بود، بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر بود.

سربازان باقی مانده اجازه شرکت در عملیات رزمی را نخواهند داشت مگر آن که از آنان تقاضا شده و سربازان عراقی آنان را همراهی کنند.

قرار است آقای بايدن روز سه شنبه با رهبران عراق به مذاکره بنشيند. انتظار ميرود محور گفتگوی معاون رياست جمهوری آمريکا و رهبران عراق را کم و کيف و چگونگی افزايش نقش ديپلماتيک آمريکا، تشکيل دهد.

دیدار آقای بایدن همزمان است با آماده باش عراق برای حملات احتمالی شورشیان. بمب گذاری های اخیر در عراق ده ها کشته برجای گذاشته و دستاوردهای اخیر امنیتی در عراق را زیر سئوال برده است.

۸ تن از سربازان ائتلاف در افغانستان کشته شدند

ناتو می گويد بمبگذاری های کنار جاده ۸ سرباز ائتلاف را در حملات جداگانه ای در جنوب افغانستان، به هلاکت رسانده است.

ناتو می گويد ۷ نفر از کشته شدگان را سربازان آمريکايی تشکيل می دهند اما مليت نفر هشتم، اعلام نشده است.

شاهدان عينی گزارش می دهند يک خودروی زرهی آمريکا را ديده اند که پس از تصادم با بمب کنار جاده در قندهار، در آتش می سوخته است؛ اما روشن نيست که اين حادثه در شمار يکی از حملات گزارش شده توسط ناتو باشد.

تلفات تازه تعداد سربازان ناتو را که در سه روز گذشته در افغانستان کشته شده اند، به ۱۵ نفر ميرساند.

ناتو همچنين می گويد دو کودک هنگامی که شورشيان بسوی يک پست بازرسی ائتلاف در روستای ادمخل تيراندازی ميکردند، کشته شده اند.

يک حمله ديگر شورشيان نيز در ولايت هلمند به کشته شدن يک پدر و پسر، منجر شد.

پيونگ يانگ فيلتر شدن حساب توييتر خود را در کره جنوبی محکوم می کند

کره شمالی مسدود کردن دسترسی به فضای توييتر پيونگ يانگ از سوی کره جنوبی را محکوم کرد.

دولت کره شمالی اوايل ماه جاری ميلادی در سايت اينترنتی توييتر و همچنين سايت يوتيوت حساب کاربری باز کرد که در آنها به شدت مطالب تبليغاتی عليه سئول منتشر می شود.

کره شمالی اکنون می گويد اين اقدام سئول نشان می دهد که رهبران کره جنوبی گروهی خائن هستند که مخالف بهبود روابط بين دو کره می باشند.

فضای توييتر و يوتيوب دولت کره شمالی همچنين حاوی پيام ها و تصاويری است که بيشتر در آنها از رهبر کره شمالی ستايش شده است.

محکوميت اقدام سئول از سوی پيونگ يانگ در حالی است که کره شمالی عمدتاً دسترسی شهروندان خود را به اينترنت مسدود می کند.

در همين حال ايالات متحده تحريم اقتصادی عليه کره شمالی را با افزودن ۴ شخص حقيقی، و ۸ سازمان به فهرست ويژه ای که از فعاليت تجاری با اين کشور منع شده اند، گسترش داد.

اين فهرست روز دوشنبه بدون هيچ اظهارنظری در وب سايت وزارت خزانه داری آمريکا منتشر شده است.

هيلاری کلينتون، وزير امورخارجه آمريکا، اعلام کرده است که هدف از تحريم های جديد ايجاد اخلال در توانايی کره شمالی برای تامين منابع مالی برای برنامه اتمی آن کشور است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر

گفتار روزانه سه شنبه 9 شهریور ۸۹:فایل صوتی+ لینک فایل تصویری

سلام
لطفآ برای تماس با محسن سازگارا و فرستادن پیشنهادهای خود 
به آدرس زیر ایمیل بزنید:

فایل صوتی زیر به این ایمیل اتچ شده 
Mohsen_Sazegara_20100831_Audio.wma 
این فایل را می توانید از ایمیل باکس خودتان به کامپیوتر خود دانلود کنید و هم 
می توانید به دیگران فوروارد کنید 
  
منابع دیگر: 
وب سایت محسن سازگارا
فیس بوک:
یوتیوب: 


بایگانی فایل ها در 
4shared




--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

متن پیاده شده روز یکشنبه 7 شهریور 1389

 

یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۹ و ۲۹ آگوست ۲۰۱۰

امروز درمورد ۶موضوع صحبت می‌کنیم:

موضوع اول اینکه اطلاعیه گروه مدرسین و طلاب قم و نجف راجع به روز قدس منتشر شده است. در این اطلاعیه گروهی از مدرسین و طلاب حوزه‌ها‌ی علمیه ذکر کرده اند که مفهوم بنیانگذاری روز قدس مبارزه با ظلم بوده و امروز ظلمی بزرگ تر از حکومت جمهوری اسلامی نداریم که بر ضد همه‌ی طبقات و مراجع مختلف اجتماع در حال حرکت و سرکوب است. آنها اصطلاح جالب حاکم خود علی‌ پندار را به کار برده اند که اصطلاح بسیار تند و آشکاری خطاب به آقای خامنه‌ای است که دایما فیلمنامه‌ی زندگی‌ حضرت علی‌ را می نویسد و خود را جای حضرت علی‌ می‌گذارد، ظالم بزرگی‌ است که مبارزه با او در صدر کارها قرارا دارد.این گروه از مدرسین و طلاب حوزه‌ها‌ی علمیه اعلام کرده اند که در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهند کرد و دوش به دوش مردم به خیابان خواهند آمد و شعار"  نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" را همراه با مردم بیان خواهند کرد.

نکته دوم اینکه هفته‌ی گذشته شایعه‌ای مطرح شد که درگیری‌ای بین سپاه و وزارت اطلاعات پیش آمده که موجب تیر اندازی هم شده است. این شایعه تا بحال از چندین کانال تایید شده است. گویا ماجرا از این قرار بوده که بخش اطلاعات سپاه در آپارتمان یکی‌ از فرماندهان سپاه، در یک مجتمع آپارتمانی، شنود گذاشته و در تمامی‌ اتاق‌ها دوربین و شنود گذشته است. وقتی‌ که این شخص متوجه شده به وزارت اطلاعات خبر داده است، آنها هم  آمده اند و این وسایل را جمع کرده اند. در این حال آن مرکز در سپاه که این کار را انجام داده اند، سر می‌رسد و با اطلاعاتی ها درگیر می شود، تیراندازی می شود و سرانجام وسایل شان را از وزارت اطلاعات پس می گیرند. نکته‌ی جالب این خبر دو موضوع را نشان می دهد. یکی‌ بی‌ اعتمادی به فرماندهان سپاه است، بخصوص از جانب اطلاعات سپاه که زیر نظر آقای حسین تائب و درواقع وصل به آقای مجتبی خامنه‌ای است، که از سایه‌ی خودشان هم می ترسند و حتی فرماندهان خودشان را هم کنترل می کنند. نکته دوم نشان دهنده‌ی اختلاف بین سپاه و وزارت اطلاعات است که اگر چه در یک سال گذشته بیش از ۵۰۰۰ نفر از پرسنل وزارت اطلاعات توسط سپاهیان کنار گذشته شده اند، اما هنوز هم این دو ارگان با هم نمی توانند همکاری کنند و در جایی‌ که با‌هم برخورد کنند کارشان به مجادله و حتی تیراندازی هم می‌رسد.

نکته سوم اینکه در هفته دولت وقتی‌ هیئت وزیران آقای احمدی نژاد به همراه ایشان سر قبر آقای خمینی رفتند، سید حسن خمینی حضور نداشته و به استقبالشان نیامده و به جایی خود آقای انصاری را فرستاده است. البته خبر دیگر هم اینکه آقای احمدی نژاد هم در جلسات شورای تشخیص مصلحت نظام شرکت نمی کند که آقای مرتضی نبوی، عضو شورای مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مصاحبه‌ای سخت گله کرده بود که حتی پای رهبری را به میان کشیده بود که این کار بی‌ اعتنایی به رهبری است. آقای کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، هم در مصاحبه‌ای که روز گذشته داشته، مطرح کرده است که برای‌ اجرای قوانین باید دعا کرد و کاملا ناتوانی خود را ازاین مساله نشان داده است که اگر قانونی از طرف مجلس تصویب می شود و شورای نگهبان هم آن را تایید می‌کند ولی‌ دولت آن را اجرا نمی کند، مثل داستان کمک به مترو و کاری از دست آقایان برنمی آید. به امثال آقای کدخدایی ودیگر وکلای مجلس باید گفت که خواب باشند، خوش. آن وقتی‌ که حضور اسلحه و قدرت برهنه( به قول برتن راسل) را در سیاست کشور تایید کردند باید می دانستند که قدرت برهنه حتی تره هم برای‌ حکومت قانون خورد نخواهد کرد و باید هم دعا کنند. مجموع این اخبار در کنار هم یک نکته‌ای دیگر را کاملا نشان می دهد و آن اینکه آقای خامنه‌ای که یک هفته‌ای پیش مطرح کردند که همه با هم وحدت داشته باشید که درواقع دستور و فتوی ایشان بود، هنوز یک هفته نگذشته تره هم برای صحبت‌های ایشان خورد نمی کنند و کاملا نشان می دهد که جناح احمدی نژاد، دولت، مجلس، شورای نگهبان، اطلاعات، سپاه و امثالهم یکدیگر را به رسمیت نمی شناسند و آقای خامنه‌ای هم توانایی‌ جمع کردن این جبهه‌ها به دور همدیگر را ندارد.

نکته چهارم اینکه کمیسیون رفع تبعیض نژادی سازمان ملل از ایران خواست تا به تبعیض نژادی علیه اقوام مختلف ایرانی‌ مانند اقوام کرد، آذری، بلوچ و ترکمن پایان دهد و تبعیض در مورد زبان مادری این اقوام را خاتمه دهد. باید گفت که این تنها نوع تبعیض در ایران نیست بلکه بایستی به این موارد تبعیض علیه ادیان مختلف را هم اضافه کرد که اقلیت‌های ما از بزرگترینش که اهل تسنن هستند تا مسیحی‌، یهودی، زرتشتی، بهایی و ...  سالهاست که از این تبعیض رنج می برند. از دیگر مورد می‌توان به تبعیض‌های جنسیتی بین زنان و مردان اشاره کرد که تبعیض بزرگ دیگری است که در ایران وجود دارد. به هر حال این اخطار کمیسیون تبعیض نژادی سازمان ملل یک بعد دیگری را از حکومت ایران در دنیا نشان می دهد و در واقع حکایت از ناراستی‌ها و جنایت‌های این حکومت دارد که جای تبلیغات و فشارهای بیشتری بر حکومت را نیز دارد.

نکته پنجم اینکه آقای نیما نحوی، دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، که در اعتراض به وضع خودش و انتقال به زندان تهران(شهر خودش) دست به اعتصاب غذا زده بود، موفق شد و حکومت عقب نشینی کرد و آقای نیما نحوی قرار شده که به زندان اوین در تهران منتقل شود و به این ترتیب آقای نحوی هم اعتصاب  غذایش را شکست. از این دست مبارزات جانانه و قهرمانانه‌ی زندانیان سیاسی در تهران، بابل، رجایی شهر و جاهایی دیگر از نکات بسیار مهمی‌ است که مقاومت و ایستادگی را به تمام ملت یاد می دهد و نشان می دهد که کودتاچیان و سرکوبگران وقتی‌ با مقاومت ملی‌ مواجه می شوند، عقب نشینی می کنند. دنبال کردن اخبار مبارزین ما در زندانها و اشاعه‌ی آنها یکی‌ از نکاتی‌ است که در تمام مبارزات بی‌ خشونت و در تمام دنیا دنبال شده و اثرگذارو کارساز بوده است.

نکته آخر اینکه سردار نقدی، فرمانده بسیج، در مراسم افطاری صحبت از بسیج مداحان و تشکیل واحد بسیج  مداحان به فرماندهی سردار اکبر مداحی را کرده است. در واقع نشان می دهد که سپاه و بسیج به عنوان بخشی از نیروی زمینی‌ سپاه در صدد کنترل مداحان هم هستند. ورود با اصلحه به سیاست، قدرت و ثروت که در ایران اتفاق افتاده است ، نهادهایی دینی را هم در امان نمی گذارند. سپاه نه تنها کارهای علیه روحانیت، به عنوان یک جامعه‌ی مدنی سنتی‌ ایران، انجام داده است بلکه حتی به سازمان‌های مذهبی‌ دیگر مانند مداحان و ...هم سرایت کرده است. به هرصورت این خبر یک نکته دیگری را هم نشان می دهد و آن اینکه آن بخشی از مداحان که با آقای احمدی نژاد مشکل داشتند( که روزهای قبل راجع به آنها صحبت کردیم) یک سر نخش هم در سپاه است و نشان می دهد که بخشی از سپاه نیز با آقای احمدی نژاد و دولتش مشکل پیدا کرده اند. 

اندکی‌ صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی‌

 

 

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

متن پیاده شده روز شنبه 6 شهریور 1389

 
سلام، 
شنبه 6 شهریور 89، 28 آگوست 2010 میلادی

امروز در مورد هشت موضوع صحبت می کنیم. 

شعار الله اکبر شب پیش از روز قدس
موضوع اول ادامه ی بحث ما راجع به روز قدس است. مجموع پیشنهادهایی که در درون نیروهای جنبش مورد بحث قرار گرفته تقریبا به این اجماع می رسد که پنجشنبه ی آینده، شبی که فردایش روز قدس است، شعار الله اکبر در پشت بام ها سر داده شود. شعار الله اکبر در کنار شعارهای ملی و ضد دیکتاتوری، که این حرکت در واقع تجهیز و آمادگی برای حرکت در روز قدس است. 
اما برای روز قدس این صحبت مطرح است که حرکت ها باید از مسیرهایی آغاز شود که حکومت نمی شناسد. چرا که به تجربه دیده ایم که تاکتیک حکومت برای برخورد با تظاهرات خیابانی این است که وقتی هسته ی تظاهرات می خواهد شکل بگیرد و پانصد یا هزار نفر بخواهند کنار هم جمع بشوند آن هسته را سرکوب می کند و بنابراین وقتی هسته ای وجود نداشته باشد مردم هم گرد آن جمع نمی شوند. در حالیکه در روز قدس وقتی که کودتاچیان و مزدورانشان ناچارند که برای نمایشی که دارند در مسیرهایی که خود مستقر بشوند و به هیچ شکلی هم نمی توانند ریسک کرده و به جاهای دیگر بروند لذا در تمام سطح شهر، مثلا در مسیرهای هشت گانه ای که قبلا هم روی آنها تمرین کرده ایم، مثل هفت حوض نارمک، میدان راه آهن، میدان سعادت آباد، فلکه ی صادقیه و غیر از آنها در سایر نقاط تهران و شهرستان ها می توان حرکت کرد. سازماندهی شبکه ایی جنبش که می تواند روی شبکه های محلات هم تکیه بکند این آمادگی را دارد که هسته ی 200 یا 500 نفره شکل بدهد و آنوقت چند هزار نفر را در یک منطقه از شهر به حرکت درآورد. شبیه کاری که سال گذشته در روز چهلم شهدای جنبش انجام شد و تمام خبرگزاری ها نوشتند که کنترل شهر برای چند ساعت در دست جنبش سبز بود. برای کودتاچیان کنترل چنین حرکت هایی عملا امکان ندارد و وقتی فیلم یا عکس های این حرکت ها برای دنیا ارسال می شود، قدرت جنبش در مجموع نشان داده می شود. این را هم عرض بکنم که باز برخی از بچه ها در پیشنهادهایشان خیلی تاکید کرده اند که پوشاندن صورت با ماسک یا دستمال سبز ضمن این که از شناسایی شدن جلوگیری می کند یک نوع همبستگی عمومی را نیز نشان می دهد. به هر صورت حفظ امنیت و عدم شناسایی از کارهایی است که می تواند به پیشبرد جنبش بسیار کمک کند.
یکی از بچه ها پیشنهادی مطرح کرده و آن این است که سه شنبه شب، شب 21 ماه رمضان در هنگام افطار در سراسر شهرهای کشور صدای دعای ربنای استاد شجریان را همه بلند بکنند و یکصدا این دعا در همه جا پخش شود. با توجه به اینکه همین حالا هم خیلی ها وظیفه خود قرارداده اند که هنگام افطار ربنای استاد شجریان را از منزل، خودرو یا هر مکان دیگری پخش بکنند، اگر هم دست به دست هم بدهند تبدیل به یک آکسیون دیگری می شود مثل الله اکبر گفتن سربام ها که همبستگی و اتحاد عمومی را نشان می دهد. 

بزرگداشت کشتار شهریور 67
 روز گذشته، یعنی جمعه، مثل سال های گذشته در اولین جمعه ی شهریورماه خانواده های قربانیان کشتار سال 67 قصد داشتند به قبرستان خاوران می بروند، جایی که گورهای ویران شده ی عزیزانشان قرار دارد، نیروهای لباس شخصی پیشتر جاده را بسته و تلاش کردند با خشونت و سرکوب با خانواده ها برخورد کرده و ایجاد رعب و وحشت کنند اما با وجود همه ی این فشارها پاره ای از خانواده ها به مزار عزیزانشان رسیده و مراسم خود را برگزار کردند. 
در شیراز هم گروهی از لباس شخصی ها در مسیر آقای دستغیب تجمع کرده و سعی کردند به ایشان توهین کنند.

نا امنی در جامعه و چاره ی آن
آقای مهندس موسوی در صحبتی که برای رزمندگان جنگ با عراق داشته مطرح کرده است که امنیت از جامعه ی ایران رخت بر بسته و دلیل اصلی آن ظلم و جوری است که لباس دین به تنش کرده و راه درست امنیت در جامعه، احترام و برگشتن به خواست مردم که در جنبش سبز منعکس است می تواند راهگشا باشد و تنها راه احترام به رای و خواست مردم است. 


ادامه ی حمله به دانشگاهیان
آقای بهزادیان نژاد، رییس ستاد انتخابات آقای موسوی، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است. ایشان استاد دانشگاه تربیت مدرس و رئیس موسسه تحقیقات در علوم انسانی بود که هم ایشان و هم آقای دکتر علیرضا بهشتی را از عضویت در هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس کنار گذاشتند که این کار با اعتراض جمع کثیری از استادان مواجه شده است. در ادامه ی حمله به دانشمندان وانسان های دانشگاهی و فرهیخته ی کشور در دزفول هم آقای دکتر شیروی، استاد مکانیک دانشگاه شهید چمران، دستگیر شدند. ایشان پیشتر رئیس دانشگاه شهید چمران در دزفول بودند. همچنین نهاد مدنی و غیردولتی "گفت و گوی اندیشه" که سالهاست در دزفول به امر فرهنگی می پردازد را نیز تعطیل کردند.به نظر می رسد بعد از حمله به آقای دکتر ثبوتی و برکنار کردن ایشان از دانشگاه علوم پایه ی زنجان، حمله به استادان و انسان ها فرهیخته سلسله وار شروع شده و ادامه دارد. 

نامه ی سحرخیز به دبیرکل سازمان ملل
 آقای عیسی سحرخیز روزنامه نگار شجاع زندانی ما، در نامه ای به آقای بن کی مون، دبیرکل سازمان ملل، از ایشان خواسته است که نمایندگان ویژه ای را به ایران بفرستد تا از نزدیک و به طور عینی وضعیت زندان ها وزندانیان در ایران را بررسی کنند. اگرچه اساسنامه ی سازمان ملل به گونه ای است که هر نوع حرکتی از این دست باید با موافقت دولت مطبوع، یعنی دولت ایران، باشد و به این ترتیب دولت ایران می تواند جلوی این کار را بگیرد. اما این حرکت آقای سحرخیز می تواند حرکت سیاسی خوبی بوده و چالش خیلی خوبی باشد هم برای سازمان ملل و هم برای دولت ایران. 

حذف بخش هایی از تاریخ پیش از اسلام
شایعاتی وجود دارد مبنی بر بخش هایی از تاریخ ایران پیش از اسلام از کتاب های درسی، که این موضوع با اعتراض های گسترده ای مواجه شده است و اگر این شایعه به حقیقت بپیوندد جای اعتراض همه جانبه و بزرگتری را باز می کند. 


خط و نشان کشیدن سپاه
سردار جوانی، رئیس دفتر سیاسی سپاه، در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفته است که سیاسیون باید برای خود تعیین تکلیف کنند وگرنه شورای نگهبان آنان را از انتخابات کنار خواهد گذاشت. به نظر می رسد بخشی از بیت رهبری که به امید اینکه کمی مردم را آرام کرده و جلب بکنند، طرفدار مصالحه با بخش های میانی مخالفان است، خشم سپاه را برانگیخته و سپاهیان برای آنها خط و نشان می کشند. مردم و جنبش کل بیت و رهبری را نمی خواند اما همین مقدار حرکت هم نظامیان دست به اسلحه را به واکنش وا می دارد که اینطور خط و نشان می کشند 

فیملبرداری از مجالس مداحی
جالب است که پاره ای از سایت های کودتاچیان مطرح می کنند که آقای احمدی نژاد و آقای رحیم مشایی کسانی (به ویژه زنانی) را با لباس مبدل با دوربین زیرچادر به مجالسی که مداحان مخالف آقای احمدی نژاد برنامه دارند می فرستند و اگر حرفی بر علیه احمدی نژاد گفته شده باشد آن افراد را از دولت اخراج می کنند.  این نشان می دهد که آن بخش از لباس شخصی ها و مداحانی که پشتیبانان آقای احمدی نژاد بودند حال با وی به مشکل برخورده اند و به این ترتیب دارند چنگ و دندان نشان می دهند. 

اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی





--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

Posts from Khodnevis for 31/08/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



اون ممه رو لولو برد
 


ارژنگ داودی به کما فرو رفت

یکشنبه  ۷ شهریور ماه حوالی نیمه شب زندانی سیاسی ارژنگ داودی در حالت نیمه اغما با برانکارد به بهداری زندان منتقل شد. در آنجا قبل از معاینه پزشکی این زندانی سیاسی در مقابل او برگه‌ای قرار دادند و از او خواستند در صورت روی دادن هر اتفاقی مسئولیت آن رابعهده نخواهند گرفت. اما آقای داودی از امضای آن خوداری کرد . آنها به او آمپول نامشخصی تزریق کردند و بعد از ۴۵ دقیقه به با برانکارد و در حالی که در حال فرورفتن به اغمای بود در کریدور بند ۳ رها کردند و از نگهداری او در بهداری و درمان وی خوداری کردند.

بر اساس گزارش‌ها، ارژنگ از شب گذشته تاکنون در کریدور بند ۳ زندان گوهردشت کرج بر روی برانکارد قرار دارد و امروز وضعیتش به حدی حاد است که قادر به باز کردن چشمانش و یا صحبت کردن نیست.

 

علیرغم اینکه او در بند ۳ زندان گوهردشت کرج زندانی است تا به حال بعضی از جریانات از حمایت و انتشار اخبار اعتصاب غذای او سکوت پیشه کردند و یک حالت بایکوت خبری علیه او ایجاد کرده‌اند. گاها حتی سعی کردند که اخبار مربوط به این زندانی سیاسی را به طرق مختلف تحت شعاع سایر خبرهای جانبی خود قرار دهند.


 


محاصره خانه کروبی در شب‌های قدر

به گزارش سحام نیوز، نیروهای لباس شخصی در آغاز شب‌های قدر، مانع شرکت مهدی کروبی در مراسم «احیای شب قدر» شدند. گفته می‌شود بیش از ۵۰ نفر از نیروهای لباس شخصی و بسیج در اطراف منزل دبیرکل حزب اعتماد ملی حضور دارند. این مساله موجب نگرانی برای سلامتی و جان مهدی کروبی شده است. لباس شخصی‌ها چهره‌های خود را پنهان کرده‌اند.

خبرنگار سحام نیوز می‌گوید که تعدادی از نیروهای لباس شخصی که به انواع سلاح‌ها همچون گاز اشک آور، دستبند، شوکر و باتوم مسلح از دیشب در محل خانه کروبی حاضر بوده‌اند و کارت بسیج دارند.

لباس شخصی‌ها با خودروهای مختلف و موتورهای «غول پیکر» در اطراف منزل کروبی کماکان حضور دارند.

مهدی کروبی چندی پیش خبر از حضور احتمالی خود در مراسم روز قدس داده است و این امکان که قدرت‌نمایی حاضر برای آوردن فشار به او برای حاضر نشدن در این راهپیمایی است، رد نشده است.

لازم به ذکر است که هرگاه کروبی از پیش برنامه‌ حضورش در جایی را اعلام کرده، با مشکلات زیادی از سوی نیروهای شبه نظامی و امنیتی روبرو شده است.


 


بنی‌صدر: افشای اسرار نظام برای موسوی خطر مرگ دارد

دکتر بنی‌صدر درمصاحبه‌ای که توسط امیدمعماریان روزنامه نگاربرای آژانس خبری «ای.پی.اس» انجام شده است می‌گوید تا کنون بسیاری از افراد که به اسرار نظام دسترسی داشته‌اند ویا تلاش کرده‌اند آنها را برملا کنند کشته شده‌اند او همچنین به تماس مرحوم احمد خمینی فرزند آیت‌الله خمینی بنیان گذار جمهوری اسلامی اشاره می‌کند که پیش از مرگش با وی گرفته بود.

 

متن کامل این مصاحبه توسط امیدمعماریان در اختیارخودنویس قرارداده شده است:

 

طی ماه‌های گذشته میرحسین موسوی بارهادرپاسخ به مخالفان حکومتی خود گفته است که «ناگفته‌های» خود را از دوران نخست وزیری‌اش افشا خواهد کرد. ماه گذشته ابوالحسن بنی صدرنامه‌ای استعفای میرحسین موسوی خطاب به رییس جمهور وقت آیت‌الله علی خامنه‌ای را برروی وب سایت خود انقلاب اسلامی منتشر کرد. تا کنون میرحسین موسوی و هیچ کدام از مقامات حکومتی ایران از جمله دفتر رهبر ایران نسبت به موارد مطرح شده در این نامه اظهار نظر نکرده‌اند. در این نامه موسوی به صراحت از انجام برخی از اقدامات تروریستی یاد می‌کند که به گفته او دولتش از انجام آنها خبر نداشته است. دربخشی از این نامه موسوی دلیل خود برای استعفا را ناتوانی در انجام مسوولیتش ابراز می‌کند و می‌گوید:

 

«عمليات برون مرزی که بدون اطلاع و دستور دولت صورت ميگيرد. شما بهتر مي‌دانيد که تاکنون فاجعه آفرينی و اثر نامطلوب آنها برای کشور چقدر بوده است. بعد از آنکه هواپيمايی ربوده مي‌شود، از آن باخبر مي‌شويم. وقتی مسلسلی در يکی از خيابان‌های لبنان گشوده مي‌شود و صدای آن در همه جا مي‌پيچد، متوجه قضيه مي‌شويم. پس از کشف مواد منفجره از حجاج ما در جده، اينجانب از اين امر آگاه ميشوم. متاسفانه و عليرغم همه ضرر و زيانی که اين حرکت متوجه کشور کرده است، هنوز نظير اين عمليات ميتواند هر لحظه و هر ساعت بنام دولت صورت گيرد.»

 

بسیاری از روزنامه‌نگاران و روشنفکران ایران از موسوی خواسته‌اند که درخصوص اعدام هزاران نفر از زندانیان سیاسی در سال ۱۹۸۸ اظهارنظرکند و بگوید نقشش درآن چه بوده است. موسوی اخیرا درآستانه روز خبرنگار درجمع تعدادی از مدیرمسوولان روزنامه‌ها وخبرنگاران و خانواده‌های روزنامه‌نگاران دستگیر شده با اشاره به سوالات بسیاری که درباره سال ۶۷ وجود دارد گفت: «مسئله سال ۶۷ را باید در منظر تاریخی خود باید بررسی کرد و بعد هم دید آیا دولت در این زمینه اطلاعی داشته است؟ نقشی داشته است؟ آیا اصلا امکانی برای دخالت داشته است؟ آیا در احکام و اسناد، نامی از دولت وجود داشته است؟ دولت که نقشی در این مسئله نداشته است. خیلی از کسان دیگر هم اطلاع نداشته‌اند. اما برای مطرح کردن این مسائل با ذکر جزئیات، من هم محذوراتی دارم.»

 

بنی صدر اولین ریییس جمهور ایران که مدتی از پس از انتخاب توسط مردم توسط مجلس ایران عزل شد و به کشور پاریس فرار کرد، در این مصاحبه به اصالت نامه، اهمیت آن و همچنین نقش رازهای ناگفته درسیاست ایران و خطراتی که تهدید به گفتن اسرار و نگفتن آنها توسط موسوی دارد سخن گفته است. (درمتن انگلیسی به دلیل محدودیت جا بخش‌هایی از پاسخ حذف شده که درمتن زیر کامل آن می‌آید)

 

چطور به این نامه دسترسی پیدا کردید؟ هدف از درز کردن نامه به شما چه بود؟

 

این نامه در سال ۶۷ چاپ شده است. ما از دوستان خودمان خواستیم که اصالت آن را تحقیق کنند. به ما گفتند اصیل است. در طول این مدت هم موسوی تکذیب نکرده است. اخیرا هم خود او تهدید کرد که دلایل استعفای خود را انتشار خواهد داد. این نامه همان دلایل است که او تهدید کرده انتشار خواهد داد. یعنی اینکه این را نامه خود می‌داند. حالا هم که انتشار پیدا کرده، سایت‌های طرفدار ایشان هم انتشار دادند. 

 

درآن زمان حدس ما این بوده که (نامه) از بیت آقای خمینی درز پیدا کرده است. البته می‌توانسته از ناحیه خود آقای موسوی باشد. یا از ناحیه آقای خامنه‌ای باشد. برای این که موسوی را جلوی آقای خمینی بده کند که اسرار نظام را فاش کرده . آن زمان حدس ما این بوده که دستگاه آقای خمینی انتشار داده است. همان طور هم در نشریه اینطور آمده که احتمال دارد که بیت آقای خمینی این کار را کرده است

 

آیا درز کردن نامه برای حمایت از آقای موسوی بود که بگویند در کارهایی که صورت می‌گیرد به نام دولت او دست نداشته است؟

 

نمی‌توان گفت درحمایت از آقای موسوی چرا که بعد ازآن اقای خمینی یک تشر زد به موسوی و او هم استعفای خود را پس گرفت. در حمایت نیست ولی در این امر می‌تواند باشد که دستگاه آقای خمینی خواسته است بگوید این کارهایی که می‌شود ربطی به ایشان ندارد. آن وقت حدس زده می‌شد که چون آقای خمینی و دستگاه او می‌خواستند از این دلایل مبرا بداند، که در آن ترور و فساد و ارتباطات با آمریکا از ۵ کانال در آن است و خیلی چیزهای دیگر، انتشار دادند که معلوم بشود که وی از این‌ها مبراست واینها کار دیگران است.

 

بسیاری از مسولین کشور درهنگام جدال‌های سیاسی دائما بیان می‌کنند که اسراری وجود دارد که نمی‌خواهند بگویند. واقعا گفتن اسرار ایران چه تاثیری در سیاست داخلی دارد؟ و کلا ایران چگونه طی این سال‌ها اداره شده که همه با خود اسرار دارند؟

 

یک اسراری هست برای اینکه انتشار نیابند بسیاری از آدم‌ها کشته می‌شوند. مثلا همین ماجرای اکتبر سورپرایز یا معامله پنهانی بر سرگروگان‌های آمریکایی چندنفر سر این ماجرا کشته شدند. درخود ایران آقای مهدی هاشمی، آقای امیدنجف آبادی و همکاران‌شان اعدام شدند به لحاظ اطلاعی که داشتند از ایران گیت و آن را انتشار دادند. چرا این دولت‌ها این چنین نگران انتشار و برملا شدن اسرار هستند؟ اولا در سطح ملی مشروعیت آنها را از بین می‌برد. دولت ایران مدعی دشمنی با اسراییل و آمریکاست. اما ماجرای اکتبرسورپرایز نشان داد که  با اسراییل و آمریکا وانگلیس رابطه داشته و از آنها اسلحه می‌خریده است. درنتیجه مشروعیتش درسطح ملی و درسطح کشورهای منطقه ای و اسلامی و درسطح جهان از بین می‌رود.

 

آقای موسوی، چندین مورد درخصوص رازهای سیاست ایران گفته‌اند و خیلی فشار برروی ایشان است که درمورد اعدام‌های سال ۶۷ صحبت کنند. به نظر شما آیا ممکن است هزینه برملا کردن این اسرار آنچنان زیاد باشد که طرح چنین مسائلی برای وی خطر جانی داشته باشد؟

 

قطعا خطر دارد. اهمیت آقای موسوی از اهمیت احمد خمینی (فرزندآیت الله خمینی) برای این رژیم بیشتر نیست. آن احمد خمینی به خاطر اینکه اطلاعات زیادی داشت- وبه قول فرزندش گنجینه اسرار رژیم بود- وقتی شروع کرد به نق و نوق کردن سرش را زیرآب کردند. با این حال ازدید من -چون خودم عمل کردم- به جای تهدید کردن که خواهم کرد وخواهم گفت در جا آن اطلاعات را باید بیرون بدهد. این یک تضمینی می‌شود برای حیات او. چون هر گاه بخواهند دست به او بزنند مردم ایران و دنیا خواهند گفت چون اسرار را فاش کرد این بلا را سرش آوردند. آقای احمدخمینی قبل از مرگش به من پیغام داده بود و از من حلالیت خواسته بود وگفته بود من را حلال کن.... که پیامش طولانی بود.  بلافاصله من به ایشان گفتم که این حرف‌هایی که شما می‌زنید یعنی اینکه احساس خطر می‌کنید. اگر می‌خواهی از خطر برهی در اولین فرصت همه اطلاعات را که داری اگر می‌توانی در داخل علنی کن واگر نمی‌توانی به خارج منتقل کند. حال با اطلاعاتی که داشته چه کرده خدا می‌داند ولی او را از بین بردند.

 

نامه استعفای منسوب به آقای میرحسین موسوی که توسط شما منتشر شده است توسط هیچ یک از مقامات ایرانی تکذیب نشده و درمورد آن سکوت شده است. چرا؟

 

برای اینکه حقیقت دارد و راست است. در همان سال‌ها مواردی که درنامه آمده همه واقع شده بودند. او مواردی نگفته که کسی از آن اطلاع نداشته باشد. مثلا در قضیه مواد منفجره به عربستان بردن این مواد کشف شد و آنهایی که این مواد را برده بودند تحت تعقیب قرارگرفتند. طرح نبوده که اجرا نشده باشد. طرحهایی بودند که اجرا شدند. وچون اجرا شدند واقعیت داشتند. اگر امروز واکنش نشان بدهند که این کارها رو کردند یا نکردند؟ اگر بگویند انجام دادند که پس دنیا راست می‌گفت که شما دولت تروریست بودید. اگر بخواهند بگویند نبوده مایه خنده دنیا می‌شود. برای اینکه همان وقت شده بود. الا اینکه آن رژیم مدعی می‌شد که عناصر خودسر این کارها را کردند و خود رژیم اطلاع نشده حالا آدمی که آن وقت نخست وزیر بوده می‌گوید رژیم اطلاع داشته وآنها به دستور عمل می‌کردند.

 

چرا تا به حال اتفاقی برای آقای موسوی نیافتاده است؟ اگر چه پسرخواهرایشان درجریان تظاهرات پس از انتخابات به ضرب گلوله کشته شد؟

 

دلیل مهمش این بوده که آقای موسوی و آقای کروبی کاندیدای ریاست جمهوری بودند و آن تقلب بزرگ انتخاباتی صورت گرفت و جنبش مردمی در اعتراض به نتیجه انتخابات شکل گرفت. این جنبش تنها در ایران نبود. تنها ایرانیان خارج از کشور در آن شرکت نداشتند بلکه افکارعمومی دنیا در آن شرکت کرد. اگر بخواهند به او سخت بگیرند ویا دستگیرش کنند وبلایی سراو بیاورند، او آدمی است که افکارعمومی دنیا متوجه امر است. نمی‌شود مردم دنیا وایران را غافلگیر کرد.

 

اما بسیاری از افراد کشته شدند وگفته شدن سازمان‌هایی مثل مجاهدین خلق و یا افرادی که اغتشاشگر نامیده شده‌اند آنها را کشته‌اند.

 

آن افراد موقعیتی که این دو به عنوان نامزد ریاست جمهوری داشتند وبعد از انتخابات هم همچنان استقامت کردند را نداشتند. چون اینها این موقعیت را داشتند  و دارند این رژیم نتوانسته تا به حال با آنها کاری کند. الان متنی از قول آقای خامنه‌ای منتشر کرده‌اند که هر وقت بخواهیم می‌توانیم آنها را بگیرم و باید بصیرت داد به مردم یعنی مردم را قانع کرد که اینها آدم‌هایی که می‌نمایند نیستند. آقا جنتی گفت که آمریکا یک میلیارد دلار به اینها پول داد و دیگر دروغ‌های ضداطلاعاتی که نشان می‌دهد حکومت مشغول است به تخریب بلکه اینها را بی‌اعتبار کنند. دستگیر کردن بی‌اعتباری نمی‌آورد بلکه اعتبار می‌آورد. 

 

اگر موضوعی مانند کشتار سال ۶۷ بحث جامعی بشود وبا توجه به اینکه آیت‌الله خمینی الان زنده نیستند، مشخص شود چه کسانی در قانع کردن وی برای دادن مجوز قتل عام موثر بودند و دست به این جنایت زدند، چنین بحثی چه تاثیری در تحولات سیاسی داخلی می‌گذارد؟

 

تاثیرمهمی می‌گذارد. دست نوشته آقای خمینی وجود دارد که با یک بله و نه اعدام کنند. سه نفر هم مامور شدند که این کار را انجام بدهند که شناخته شده هستند. کسانی هم بودند که آقای خمینی را به این کار بر انگیختند. اگر چه خیلی هم لازم نبوده کسی ایشان برانگیزند چون ماده‌اش را داشت. آنها چه کسانی بودند؟ آقای منتظری که اعتراض کرد پس او نبود. آقای خامنه‌ای رییس جمهور بوده و آقای هاشمی رفسنجانی رییس مجلس بوده است. قدر مسلم این است که این دو تا کوچک‌ترین اعتراضی به آن جنایت نکردند. آیا در شمار کسانی بودند که مشوق بودند و آقای خمینی را برای اینکه چنین جنایتی انجام شود قانع کرده باشند؟ روشن کردن این مساله بسیار مهم است. چرا که الان یکی از این افراد رهبر تشریف دارند و دیگری رییس مجلس خبرگان و رییس مجمع تشخیص مصلح نظام. آقای موسوی نخست وزیر بوده است. خبر داشته یانه؟ موافق بوده است یانه؟

 

این سوالی است که روشن کردنش بسیار به کار نسل امروز می‌آید و تکلیف‌شان با وی روشن می‌شود. اگر نبود یک وضعیت به وجود می‌آورد و اگر نه اطلاع نداشته ویا اطلاع پیدا کرده و اعتراض نکرده یک وضعیت به وجود می‌آورد. می‌بینید که انتشار اطلاعات در این زمینه چقدر اهمیت دارد. غیر از اینها می‌بینید که آقای خاتمی (رییس جمهورسابق) وزیر ارشاد بوده است که بنا بریک گزارشی که در ریاست جمهوری ایشان اطلاع یافت موافق بوده است. همین هم قطعی بشود که آیا موافق بوده و موافق بودنش چه اثری داشته است. یک نکته‌ای را که آقای فلاحیان معاون وقت وزارت اطلاعات گفته است که «در یک دوره ای آقای خمینی درست حال وحواس نداشت، ما با احمد آقا مسائل را حل می‌کردیم به نام امام عمل می‌کردیم.» این مورد هم از آن موارد بوده است. .... بنابراین ملت حواسش را جمع می‌کند که اختیارش را نباید بدهد به دست یک ادم که بشود مرکز قدرت و همه قدرت دراو متمرکز شود.

 

به نظر شما این مخفیانه کار کردن وشفاف کار نکردن در دولت آقای احمدی‌نژاد هم ادامه داشته است؟

 

بله. این آقای احمدی نژاد شما می‌بینید هر از چندی می‌گوید من لیست بغلم است‌ها؟ در می‌آرم‌ها؟ انتشارمی دهم‌ها؟ (لیست مفسدین اقتصادی) تا به حال هم کسی این لیست را ندید که چه کسانی در این لیست هستند. هیچ وقت هم منتشر نشد. فسادهای خودش و رفقایش هم در زمانی که درشهرداری بود پرونده شد، به مجلس هم رفت ولی آقای رهبر دستور داد بخوابانید. آنها هم خواباندند.....

 

امیدی می‌شود داشت که ایران کشوری بشود که با راز و اسرار اداره نشود؟

 

یکی از از جرم‌های که درمجلس اول کودتاچیان بر من شمردند و رای به عزل رییس جمهوری دادند این بود که می‌گفتند ایشان دائما افشا می‌کردند. کارنامه روزنامه منتشر می‌کردم که هیچ جای دنیا این کار نیم شود. ایران کشوری است که در طول تاریخ طولانی خود در استبداد زندگی کرده است. هرگاه که بخواهد از استبداد بیرون بیاید محتاج یک شفافیت زیاد در زندگی سیاسی است. چون جامعه باید دائما مراقب باشد. کمتر غفلتی عوامل سازنده قدرت استبدادی را به کار می‌انداز دو اینها دوباره استبداد را بازسازی می‌کنند. شفاف کردن زندگی سیاسی یکی از مهم‌ترین عواملی است برای اینکه از استبداد تاریخی بیرون بیاید. برای برچیده کردن فساد اقتصادی زیاد نظارت عمومی لازم است به همین جهت اطلاع عمومی هم لازم است. فعالیت اقتصادی دولت هم باید از شفافیت کامل برخوردار باشد.


 


وزیر اطلاعات خبر داد: کشف ارتباط سایت صهیونیستی یاهو با دراویش ایران!

تنها ساعاتی پس از اعلام راه اندازی موتور جستجوی ایرانی "یاحق" حیدر مصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در یک کنفرانس خبری مدعی کشف ارتباط سایت یاهو با دراویش ایرانی شد! مصلحی در این کنفرانس خبری مدعی شد: مدارک و اطلاعات حاصله از شنود جلسات مدیران سایت یاهو و اعترافات خودخواسته‌ی دراویشی که به اتهام جاسوسی برای اسرائیل دستگیر شده اند، ثابت می‌کند این سایت با پشتیبانی سازمان اطلاعات اسرائیل "موساد" از دراویش ایرانی و اختصاص بودجه ی یک میلیارد دلاری راه اندازی شده است تا به عنوان پل ارتباطی بین موساد و جاسوسانش در سراسر دنیا عمل کند.


وزیر اطلاعات در پاسخ به پرسش خبرنگاری که مبلغ یادشده را هنگفت می‌دانست گفت:  «این مبلغ تنها برای شروع کار بوده و برای ادامه ی کار شما مبلغ بیشتر از این را در نظر بگیرید.»

مصلحی همچنین اعلام کرد دستور بازداشت مدیران سایت یاهو صادر شده است اما برای دستگیری آنان نیازی به اینترپل نیست چرا که آنان توسط موضوع دیگری دستگیر خواهند شد!


 


مادر ندا: نهادهای بین‌المللی قاتل دخترم را پیدا کنند

هاجر رستمی به کمپین گفته است: «هیچ حرفی ندارم به دولت بزنم، تمام این مدت سکوت کردم، فقط از دنیا می‌خواهم به داد من برسند و قاتل ندا را پیدا کنند. بچه ام را از دست دادم و زندگی ام دگرگون شده است هر بار از سر خاک ندا می‌آیم، احساس می‌کنم همین الان ندا رفته و به خاک سپردیمش.» مقامات جمهوری اسلامی تلاش کرده اند که در نوبت های مختلف افرادی را به عنوان قاتل این دخترجوان معرفی کنند. اما مادر ندا می‌گوید می‌داند قاتل وی کیست اما مقامات حکومتی قبول نمی‌کند.»

 طی هفته‌های گذشته چندین تن از خانواده‌هایی که عزیزی را در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات از دست داده‌اند نسبت به برخورد مقامات جمهوری اسلامی با خانواده هایشان اعتراض کرده‌اند.

مادر ندا آقاسلطان در خصوص مستندسازی‌های صداوسیماو تلاش برای تحریف واقعیت از طریق نمایش فیلم درشبکه سراسری درمورد مرگ دخترش به کمپین گفت: «من فیلم را ندیدم، فقط شنیدم. نمی‌خواهم که ببینم! نظری هم ندارم. تا به حال سه بار فیلم درست کردند، هر بار حرف قبلی خودشان را نقض کردند، ولی تا آن جایی که من مادر ندا هستم، می‌دانم، او برای تظاهرات بیرون رفته بود و به دست نیروهای خودشان کشته شده است، غیر از این چیز دیگری نمی‌تواند باشد.»

هاجر رستمی گفت که چشمان ندا باز بوده تا وقتی به هدفش برسد. وی با گلایه شدید از برخوردهای رییس صداوسیما گفت: «من می‌خواهم از طریق این رسانه به آقای ضرغامی که گفته‌اند ندا هنرپیشه بوده و به همین دلیل چشم‌هایش با چشم های باز از دنیا رفته است بگویم؛ آقای ضرغامی یک لحظه، یک لحظه، خودت را به جای من بگذار، یک لحظه، نمی‌گویم سال‌ها…. این حرف آقای ضرغامی روی من اثربسیار بدی گذاشت و من گفتم  خدایا خودت می‌دانی و خودت، ندا هنر پیشه نبوده، انسانی بوده مثل همه جوان‌های دیگر، برای آزادی اش به تظاهرات رفت چرا باید بگویند ندا یک هنرپیشه بوده؟ چشم‌های ندا باز مانده  و باز می‌ماند تا لحظه‌ای که به نتیجه برسد، به هدفش برسد، …اگر چشم‌هایش بسته می‌ماند، شاید آن قدر تاثیر گذار نبود، چشم‌های باز ندا شاید دنیا را تکان داده، ملت ایران را تکان داده، چون اصلا منکر اصل قتل ندا هستند.»

وی در خصوص اهدافی که چنین برنامه‌هایی دنبال می‌کنند گفت: «‌می‌خواهند بگویند مملکت آزادی داریم، هر کسی می‌تواند، ابراز عقیده کند و آزادی تمام و کمال در مملکت ایران وجود دارد؛ در صورتی که اصلا چنین چیزی وجود ندارد.» هاجر رستمی در پاسخ به این پرسش که آیا مطالب مطرح شده در مستندهای تولید شده را باور دارد یا خیر، پاسخ داد: «هیچ کس این دروغ‌ها را باور نکرده، نه مردم ایران نه مردم جهان و گفتند قاتل یک زن است، مگر ندا چه کار کرده بود که باید زنی او را بکشد. من که می‌دانم، قاتل چه کسی است، ولی خوب، دولتی‌ها این را قبول نمی‌کنند.»

وی به کمپین گفت که مقامات پس از مرگ دخترش هیچ فشاری به خانواده توسط مسوولان وارد نکرده اند و رفتاری توام با احترام داشته اند با این وجود از تلاش گسترده برای تحریف واقعیت مرگ دخترش گلایه کرد. از جمله این تلاش‌ها وی به فیلم های پخش شده از صداوسیما، اظهارات برخی مقامات مسوول همچون امامان جمعه و به صورت خاص اظهارات عزت‌الله ضرغامی رییس صداوسیما اشاره کرد.


 


چند تشکر ساده یک سپاهی سابق از بزرگان در قدرت

من محمد حسین ترکمان هستم شخصی که تا مدتی قبل مشغول به کار در سپاه و بسیج بودم  حال می‌خواهم از برخی گفتمان‌های درونی سپاه با شما صحبت کنم.

گفتمانهایی شاید به منافع ملی ما ضربه بزند شاید برخی ندانند که در زیر سایه شوم ولایت فقیه چه نامردمی‌ها در ایران می‌شود وجود زندان‌های پنهان وجود سازمان‌های سری برای سرکوب مردم هم از نظر جسمانی و روحانی و کوبش شدید شخصیت مردم در زیر پای ولایت نیز امری است که باید به ان پرداخته شود.

نیروهای سپاه از نظر من به سه دسته تقسیم می‌شوند، گروه اول جاعلان و خود فروختگان به ولایت و ثروت، گروه دوم تحصیل کردگان، و گروه سوم وارد شدگان به قدرت و بی‌خبران. دسته اول مشرف به ان دو گروه و ناظر بر اعمال آن‌هاست و در اوج قدرت حال اینها زمامداران قدرتند و تحت فرمان نابغه‌ای به نام محمود احمدی‌نژاد و در پی تسخیر دنیا و مدیریت دنیا به روش خود هستند. حال باید گفت که چرا با خون مردم و بازی با سرنوشت مردم می‌خواهند به هدف برسند مگر دنیای امروز در پی صلح و وحدت نیست پس چرا گردن‌کشان قدرت  هنوز با دنیای امروز یکی نشده‌اند اینجاست که فلسفه دینی مانعی بزرگ و محکم می‌شود. دین همیشه باید جدا از سیاست باشد تا بتوان به حرمت انسانی احترام گذاشت، وگرنه از شخصیت انسانی  هیچ نمی‌ماند جز بدبختی و کراهت از دین حال اربابان مستبد عالم به فکر ساخت جنگ‌افزارهای
هسته‌ای افتادند. البته این مساله که آنها به این فناوری دست پیدا کردند، بر جهان روشن است ولی تلاش‌ها برای مانع شدن برای تولید بیشتر است و اگر آنها واقعا برای ثبات در منطقه تلاش می‌کنند این مساله با صلح جهانی میسر است ولی آنها به فکر ظهورند نه به فکر ثبات. این مساله روشن می‌کند که افکار دینی با افکار انسان دوستانه در تضاد است. اگر ما به انسان دوستی پایبندیم که این داستان‌ها چیست و این میان صحبت همراه با عدل دیگر چیست حال که صحبت به درازا کشید باید چند تشکر کنم، از امام خمینی تشکر می‌کنم به خاطر آمدنش و ورود فقر و فحشا به ایران، ورود جور، ظلم ،ستم، و بی‌دادگری، از سید علی تشکر می‌کنم به خاطر اینکه دین فروخت و به قدرت آمد و دعوی دین داری کرد از احمدی‌نژاد متشکرم که به مردم دروغ می‌گوید و نمی‌گذارد مردم حقیقت  را بدانند از میر حسین متشکرم که احساس خطر کرد ولی در سال‌گرد خطر فراموش کرد...

از کروبی ممنونم چون پارسال نخوابید و بیدار ماند، از فیروز آبادی، جعفری حجازی و وحید دستجردی ممنونم که مردم را کشتند و صدای هیچ کس در نیامد و در نهایت از مردم ایران ممنونم که تا پای جان از خواسته خود دفاع  کردند و مردانه ایستادند و گول نخوردند. به امید خدا مردم ایران پیروزند. ما هستیم همه با هم


 


هفته هفتم مسابقات لیگ برتر خلیج فارس

 

در اولین دیدار این هفته، استقلال توانست با نتیجه ۴ بر ۳ از سد سپاهان بگذرد. به دلیل حضور قلعه نوعی و چند استقلالی دیگر در سپاهان، این دیدار برای هر دو طرف مهم بود. استقلال ابتدا با ۳ گل در نیمه اول جلو افتاد، اما در نیمه دوم سه گل دریافت کرد و بالاخره این استقلال بود که توانست بازی را با گل برهانی از آن خود کند. حاشیه این بازی، شعار تماشاگران بر علیه خسرو حیدری بازیکن سابق استقلال و قلعه نوعی بود که هر دو را ناراحت کرد.

در بازی مهم دیگر، استیل آذین در تهران در مقابل تراکتورسازی با یک گل متوقف شد. در این بازی، علی کریمی هم حضور داشت و علیرغم تمرین نداشتن تمام ۹۰ دقیقه را بازی کرد اما نتوانست استیل را از شکست نجات دهد. هنوز چندتن از بازیکنان استیل آذین اعتقاد دارند که در تیم مشکل دارند.

ذوب آهن توانست در یک بازی نفس گیر هم صبای قم را از پیش رو بردارد و هم با توجه به تساوی پرسپولیس در مقابل اهواز، به صدر جدول بازگردد.

در بازی جالب دیگر این هفته، پیکان توانست با نتیجه ۴ بر ۲ از شهرداری تبریز ببرد تا کمی شرایط خود را از ته جدول بهبود دهد. نکته جالب این بازی تعداد گل‌های زده و البته خورده‌ی تیم شهرداری تبریز است. با احتساب این هفته این تیم ۱۵ گل زده و ۲۲ گل خورده است. به عبارت دیگر در هر بازی به طور متوسط ۲ گل زده اند و ۳ گل خورده اند.

پرسپولیس هم اگرچه در نیمه اول جلو افتاد ولی در وقت اضافه نیمه اول گل تساوی را خورد و بازی در گرمای اهواز با همان نتیجه پایان پذیرفت.

و بالاخره سایپا مجدداً نتوانست در همدان بهتر از تساوی نتیجه بگیرد. این بار اما مایلی کهن گفت که اگر گوش شنوا پیدا کرد، حرف خواهد زد و سعی می‌کند که  فقط در مورد بازی‌هایش حرف بزند. باید نشست و دید که چقدر پایبند خواهد بود.

 



سپاهان



۳



-



۴



استقلال



مس



۱



-



۱



نفت تهران



پرسپوليس



۱



-



۱



فولاد



راه‌آهن



۰



-



۲



شاهين



صنعت نفت



۱



-



۲



ملوان



صباي‌قم



۱



-



۲



ذوب‌آهن



پيكان



۴



-



۲



شهرداري تبريز



سايپا



۲



-



۲



پاس



تراکتور‌سازي



۱



-



۰



استيل‌آذين



 


 


استاد دکتر شجاع الدین شفا؛ سخن‌وری بی‌مانند در عرصه فرهنگ و تاریخ ایران‌زمین


نوشته ام را با یادداشتی از استاد دکتر شجاع الدین شفا در سرآغاز کتاب تولدی دیگر ایشان آغاز کنم:
هزاره یی که به پایان رسید؛ هزاره ورشکستگی تاریخ ایران است؛ هزاره یی است که با شاهنامه فردوسی آغاز شد و با توضیح المسائل خمینی پایان یافت. همچنین قرنی که در آن هستیم نیز؛ قرن ورشکستگی تاریخی برای ایران و ایرانی بوده است: قرنی که با انقلاب مشروطیت آغاز شد، ولی با انقلاب جارو کشانی که با شعار؛ «یا مرگ یا خمینی» به پیشباز هزاره سوم رفتند، بسر آمد.
شما، از این گفته نغزتر در کجا می‌توانید بیایید.... و این مصداق همین سروده استاد توس است که فرمود: 

چو با تخت، منبر برابر شود
همه نام؛ بوبکر و عمر شود
از ایران و از ترک و از تازیان
نژادی پدید آید اندر میان
نه دهقان، نه ترک و نه تازی بود
سخن ها، بکردار بازی بود

استاد شجاع الدین شفا تحصیلات خود را تا پایان دبیرستان در قم به انجام رساند، برای تحصیلات دانشگاهی به تهران رفت و پس از فارغ التحصیلی در رشته ادبیات فارسی، تحصیلاتش را در بیروت و فرانسه ادامه داد.


شفا؛ فعالیت سیاسی را در جوانی آغاز کرد و از بنیانگذاران حزبی شد به نام «میهن پرستان»، با روزنامه ای به همین نام، که سرمقاله‌هایش را شجاع الدین شفا می‌نوشت
پس از تعطیلی حزب میهن؛ در عرصه فرهنگ، نامی پرآوازه از شجاع الدین شفا به عنوان مترجم آثار بزرگ کلاسیک ادبیات غرب به یادگار مانده است...تا سال ۱۳۵۷، حدود شصت عنوان ترجمه و تألیف از شجاع الدین شفا به چاپ رسید که نام آورترین آنها، ترجمه «کمدی الهی»، اثر دانته آلیگیری، شاعر سده های سیزدهم و چهاردهم ایتالیاست که در سال ۱۳۳۵ (۱۹۵۶) برای نخستین بار در ایران به چاپ رسید.

شجاع الدین شفا در روزگاری به دربار پهلوی راه یافت که جانبداری از خاندان سلطنتی از دید "روشنفکران" نشانه ارتجاع بود. او «رایزن فرهنگی شاه فقید» شد و نقش مهمی در سیاست گذریهای فرهنگی شاه ایفا کرد، بویژه در سیاست های ملی گرایانه شاهنشاهی و اندیشه بزرگداشت و احیای "عظمت" ایران باستان، بزرگداشت هزاره فردوسی، رسمیت دادن به تاریخ شاهنشاهی بجای تاریخ شمسی، و نکوهش آثار فرهنگ اسلامی و حمله اعراب به ایران، جایگاه ویژه‌ای دارد.

شجاع الدین شفا با قلم فاخرش، نویسنده سخنرانی‌های مهم شاه فقید شد و خالق جمله ای تاریخی شد: «کورش ... آسوده بخواب که ما بیداریم»، جمله‌ای از متن سخنرانی‌ای که برای شاه نوشت تا پاسارگاد بر سر آرامگاه بنیانگذار نخستین و بزرگترین شاهنشاهی تاریخ ایران ایراد کند.

ایده برگزاری جشنهای دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهی و تغییر تقویم ایران از هجری خورشیدی به شاهنشاهی نیز از افتخارات شجاع الدین شفا است.

شجاع الدین شفا پیش از انقلاب ایران پست های فرهنگی بالایی داشت.

واپسین سال‌های خدمت شجاع الدین شفا در دربار شاهنشاهی، متمرکز بر برپایی کتابخانه ای عظیم شد که به دستور محمدرضا شاه، بنا بود در محلی بنام «شهستان پهلوی« برپا شود، که قرار بود چند میلیون کتاب و بیش از ۲۰۰ هزار رسانه و نشریه ایرانی و خارجی را از سراسر جهان در خود جای دهد، و بدین وسیله ایران را به کتابخانه های مهم جهان پیوند دهد و الگویی برای دیگر کشورها شود.

انقلاب، شجاع الدین شفا را به کوچ اجباری فرستاد، طرح کتابخانه ملی پهلوی برای همیشه ناکام ماند و کتابخانه شخصی شجاع الدین شفا هم که به نوشته خودش، چهارده هزار جلد کتاب در آن داشته، مصادره شد.

پس از خروج از ایران؛ تلاش و کنکاش او در فرهنگ و تاریخ ایران؛ نه تنها متوقف نشد؛ بلکه شتابی سرسام آور گرفت. توضیح المسایل، بیضه-بمب اتمی، چهارده سده سرشکستگی، جنایت و مکافات، تولدی دیگر، و دهها کتاب ارزشمند، و رساله های پژوهشی که تمامی آنها با اسناد و پشتوانه غیر قابل انکار بچاپ رسید و در بین ایرانیان پخش شد. بسیاری از کتاب‌های ایشان توسط دهشمندان بزرگی همچون کدبانان «فرهنگی»، «زرتشتی» و دیگران در کانادا و اسپانیا به تعداد گسترده تهیه و در میان ایرانیان پخش گردید.

جدای از نوشتن کتاب ها، ایشان ناشر و سردبیر نشریه «ایرانشهر» نیز بودند، و همزمان در کیهان لندن، ایرانیان در کانادا، پرتو ایران در کانادا، نیمروز در لندن، و شمار دیگری از نشریات فارسی زبان در استرالیا؛ سوئد، آمریکا و دیگر جاهای دنیا مقاله های آموزنده در باب روشنگری و شناساندن تاریخ و فرهنگ دیرینه ایرانیان می نوشتند.

واپسین کتاب ایشان در سن ۸۰ سالگی به توصیه دانشگاه ملی اسپانیا بنام «فرهنگ ایران در اندلس» به چاپ رسید به چندین زبان تا کنون ترجمه شده است. در این کتاب، استاد شفا؛ با آوردن اسناد تاریخی نشان می‌دهد که بر بخشی از کشور اسپانیا شاهان ایرانی فرمانروایی می‌کردند و در گسترش فرهنگ و شناسه ایرانی و اسپانیایی‌ها تلاش گسترده‌ای داشته‌اند.

سمت‌های اداری و فرهنگی و کارنامه استاد شجاع الدین شفا:
معوان فرهنگی دربار شاهنشاهی
سفیر بین المللی ایران در امور فرهنگی
ریاست کتابخانه ملی ایران
دبیر کل شورای فرهنگی ایران 
دبیر کل انجمن بین المللی ایران شناسان
دکترای افتخاری ادب از دانشگاه رم- ایتالیا
دکترای افتخاری تاریخ از دانشگاه مسکو- شوروی

عضو وابسته آکادمی مطالعات اسپانیا
عضو وابسته فرهنگی آکادمی اتریش
برنده جایزه بین المللی فلورانس ۱۹۷۱
برنده جایزه سلطنتی بهترین کتاب سال ۱۳۳۵
برنده جایزه سلطنتی بهترین کتاب سال ۱۳۵۰
دارنده نشان لژیون دولور فرانسه
دارنده نشان هنر و ادب کشور فرانسه
دارنده نشان صلیب شایستگی آلمان
دارنده نشان شایستگی ایتالیا
دارنده نشان شایستگی از انگلستان
دارنده نشان شایستگی از اتریش
دارنده نشان ستاره شمالی از سوئد
دارنده نشان سلطنتی از کشور هلتد
دارنده نشان سلطنتی از کشور بلژیک
دارنده نشان گرگوار از واتیکان
دارنده نشان ریو بلانکو از برزیل
دارنده نشان لیبر تادور از کشور آرزانتین
دارنده نشان رصام الشرف از کشور باستانی مصر
دارنده نشان شایستگی از کشور مراکش
دارنده نشان رسام الجمهوریه از کشور تونس

نویسنده بیش از ۸۰ کتاب و ۱۲۰ دانشنامه علمی و آکادمیک در ایران و جهان
مترجم کتابهای بزرگ و برجسته جهان :
کمدی الهی - دانته
بهشت گمشده - میلتن
دیوان شرقی  - گوته
نغمه های شاعرانه - لامارتین

و به این لیست پایان ناپذیر، باید بی رحمی و بی مهری و نامروتی ایرانیان از شاهزاده تا مردم کوچه و بازار را نیز افزود؛ که نه تنها مانعی برای کوشش ایران خواهانه استاد نشد؛ بلکه حتی در پیری و کهولت سن، اثری چنان ارزشمند را بزبان فرانسه و اسپانیایی در باب فرهنگ ایرانی ارائه نمود

شفا؛ با نوشتن رساله توضیح المسایل؛ بمب و اتمی و بیضه اسلام، و از خمینی تا کلینی و دهها نوشته در این باره ، بویژه «تولدی دیگر»، قداست ادیان سامی و تازی را به لجن کشید؛ او یکی از پیشگامان و هموار کنندگان بنام این راه بود. 

استاد شفا در بخشی از دیباچه کتاب «پس از۱۴۰۰ سال» می نویسد:

منافع مشترک همه کارگزاران و کارگردانان تاریخ جهان اسلام، از امیر المؤمنین های ۱۴۴ گانه عرب و تُرکِ آن، که خود را جانشینان بلاعزل پیامبر عرب خواندند، تا پادشاهان و نیمچه شاهان و امیران و ایلخانان و اتابکان و ممالیکی که در طول ۱۴۰۰ سال بر این جهان پهناور حکم راندند، و ده‌ها هزار بیضه‌دار بزرگ و کوچک دین، که به تعبیر «صائب تبریزی» بزرگی عمامه و قطر شکم را در جای فضیلت ناموجود گذاشتند، و سراسر تاریخ اسلامی را، به صورت یک سوپر مارکت دین فروشی و ریا و دروغ و تقریبا همیشه آمیخته با خون و شمشیر و مرگ و اختناق درآوردند، و همه این غارتگری ها و شمشیر کشی ها و ویرانگری ها که بنام و بحساب اسلام ناب محمدی انجام دادند، که احتمالا خود محمد نیز، چنین تصوری از ابعاد این فجایع نداشته است. ......

فردوسی بزرگ، آفریدگار شاهنامه، با ۳۰ سال تلاش در تاریخ ایران و نوشته‌های باستان و زبان شناسی، ایرانیان را هم با پیشنیه تاریخی شان آگاه ساخت، و هم زبان مرده فارسی را دیگر باره زنده ساخت؛ و استاد شفا نیز، با ۳۰ سال تلاش بی وقفه، در برون مرز، من‌های تلاش های ایران خواهانه‌شان در پیش از فاجعه ۵۷، هویت ایرانی و دلایل شکست و رخوت و سیه روزی را بر ایرانیان شناسند، و افزون بر آن؛ وجهه‌ای بین‌المللی از ایرانی پرتلاش فرهنگی برجای گذاشت.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

خبرهاي گذشته